• SolHav

Curlingkängor?TIPSA mig!

Hej alla glada!!

Jag börjar frysa om fötterna, och snart kommer slasken, det är dags att skaffa nya, varma, vinterskor! har en dotter på snart 2 år, så det ska gå fort att klä på sig när man ska ut!

Skorna ska tåla lite slask (bor i Skåne), höstväder, och såklart snö. Jag tycker själv dessa sk curlingkängorna hade passat bra, men de kostar ju pinsamt mycket pengar!!

Hittade ett par på Din Sko för 599 kr, men då tvivlar jag på att de är fodrade med ull, tror det är syntet, vilket inte blir lika varmt. Clark's Jez Curly är himla fina! Och verkar ha fårull som foder. Det tror jag på, men tror inte lika mkt på priset... 1399 kr på brandos.se tex...

Kan ni inte tipsa mig om ni har andra förslag på lämpliga skor, och lämpligt pris

• Svar på tråden Curlingkängor?TIPSA mig!
  • Linlugg

Jag har kört Clarks i snart 10 år och älskar dem! De är klockrena förutom att de ser lite klumpiga ut. Men man är alltid varm och go om fötterna även om man ställt sig i en vattenpöl eller varit ute hela dagen.
    Reiker har också curlingkängor med ullfoder men dessa är lite nättare i designen men lika varma och bra, priset ligger runt 1200:- för dem också.

.¸¸.·´¯) Dont preach in my church and I wont teach in our school.
  • SolHav
    Linlugg skrev 2008-11-05 09:35:12 följande:
    Jag har kört Clarks i snart 10 år och älskar dem! De är klockrena förutom att de ser lite klumpiga ut. Men man är alltid varm och go om fötterna även om man ställt sig i en vattenpöl eller varit ute hela dagen. Reiker har också curlingkängor med ullfoder men dessa är lite nättare i designen men lika varma och bra, priset ligger runt 1200:- för dem också.
    hej!
    Tack för svar! Hade tyvärr inte ekonomi till Clarks, men det blev ett par som liknar clarks:
    www.blocket.se/vi/18900284.htm

priset va bra, och jag hoppas att de håller så bra som andra kängor!
  • Linlugg

Har du tittat på Hush Puppies? De är lika bra som Clarks men ligger under i pris. Passa annars på att fynda dem efter jul när de börjar rea vinterskor. Jag brukar köpa curlingkängor under rean för runt 500:-

.¸¸.·´¯) Dont preach in my church and I wont teach in our school.
Svar på tråden Curlingkängor?TIPSA mig!