• emelieB

Vad ska du äta i veckan?

Heejsan,
    ny vecka, nya möjligheter... eller?

Har Du några tips på enkel, GOD mat som du vill dela med Dig av? Vad ska Du äta i veckan?

Tack på förhand

• Svar på tråden Vad ska du äta i veckan?
  • Jaccan

Frukost - 2.5-3 portioner havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt. Toppa gärna med nån torkad frukt. (Alltid samma)

Mellis - 125g kvarg blandat med sylt, ett glas mjölk och kanske nån frukt. (Alltid samma)

Lunch - Mån(rester) Tis(Kebabrulle) Ons(Rester) Tors(Makaroner och köttbullar med kokta morrötter) Fre(Gillar inte egentligen inte fisk med gädda är smarrigt. Man fyller den med nån sås och har i persilja och andra kryddor och låte den ligga i ugnen. Lör (Spaghetti + Köttfärssås med baconbitar) Sön (Korv med bröd, rostad lök och bostongurka)

Mellis - Kvarg om man vill, men brukar spara den. Fukt, mackor kanske nått fika.

Middag - Mån(klyftpotatis och fläskfilégryta mums!) Tis(Sheperdspie) Ons(Gulaschsoppa med en massa mackor och ostkaka till efterrätt) Tor(Oxpytt med rödbetor och nått till) Fre( Älgkött, kokt potatis och rödvinssås. Kanske svamp till. Lör(Tacos) Sön(Ris, kyckling och currysås)

Kvällsmål - Här passar kvargen riktigt fint! 125g och sylt, några mackor och mjölk. Ibland blir det kvarg och gröt.

Som du ser är jag rätt ensidig. Frukost, mellis 1 och mellis 2 är egentligen alltid identiska. Om du tycker att jag äter mycket så är det för att jag tränar en hel del och kvargen innehåller fiiiina proteiner ;) Hoppas det gav nått iaf!

Svar på tråden Vad ska du äta i veckan?