Barnförsäkring för prematurbarn.
olycksfallsförsäkring kan du teckna i alla bolag.
ace har bara olycksfallsförsäkring inte sjuk å olycksfall, som många inte verkar ha förstått!!!
m
olycksfallsförsäkring kan du teckna i alla bolag.
ace har bara olycksfallsförsäkring inte sjuk å olycksfall, som många inte verkar ha förstått!!!
m
Därför har de tagits upp bland annat i pluss mfl program.
men ace har lite bättre villkår å är lite mer än vanlig olyckfallsförsäkring, så visst det är bättre än bara olycksfall men skall absolut inte jämföras med vanlig sjuk å olycksfall!!
den enda sjuk å olycksfalls försäkring som man kan få är just medlemsförsäkringar... MEN många gånger vaggas man i falsk trygghet med även dessa, då dessa försäkringar gör prövning först när nått händer inte föres om andra.. så man kan i praktiken betala utan att ändå vara försäkrad, nått man inte kan veta innan nått händer... (alltså utöver de 5 månader från tecknandet å vad som kommit tom 2års dagen mm)
men har man tur så är det oxå bättre än inget...
Pilea: som jag skrev så är den bättre än vanlig olycksfall!
sen får du ju tro vad du vill men bra vore ju att kolla upp bättre och titta på tv nyheter och plus mfl, knappast att de hittar på eller?
jag känner ingen endledning att lusläsa deras sida igen har gjort det en gång å räckte för mig.
Pilea: om man bryter benet är det inte en olyckfallskada?
sen skrev du själv tex.. ersättning
"medicinsk invaliditet p.g.a. olycksfallsskada"
borde det inte verkligen vara även vid sjukdom?
Var tvungen att kolla en sak så jag inte pratar gojja, å dina uppräknade saker stämmer ju inte ens..
tex står det ju vård i hemmet pgav olyckfall, ersättning pgav föräldrarnas bortgång vid olycksfall osv...
www.aceeurope.se/AceEuropeRoot/ACE+Sweden/Products+and+Services/Personal+Consumer+Insurance/ACE+Barntrygg+Aktiv.htm
förlåt vid ett annat ställe (längst ner i länken ladda folder) står det tydligt att det är mest en olyckfalssförsäkring.
men man kan få för vård i hemmet även vid sjukdom om barnet är hemma minst 30 dagar å högst 1 år, (måste man vårda barnet minst 1 helt år hemma får man 45 000-90 000,-)
zezzis, just dessa försäkringar vet du aldrig om du får ut nått alls eller ej... då de kan göra prövningen den dagen du begär nått... Men det är enda försäkring du alltid kan teckna å man KAN ju få nått...
gemelas: självklart! bara man vet vad man betalar för, vilket vissa tydligen inte vet..
sen är det ju verkligen förmånligt om man har flera barn!