• Princess1982

Från ersättning till välling?

Min dotter är 7 månader och äter mat på dagarna. Hon har nu ersättning morgon och kväll. Tänkte nu byta detta mot välling. Är det någon som har erfarenhet av detta?
    Vilken välling sort? Jag köpte majsvälling ida från 6 månader. Är den bra?

Många frågor men tacksam för svar!!

• Svar på tråden Från ersättning till välling?
  • snappi81

Min äter bara majsvälling men det beror mest på att han mage inte fixar nåt annat, nackdelen för många barn som äter majsvälling är att det är stoppande så hon kan bli hård i magen. Annars är ju en mild havre välling ett alternativ istället.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Princess1982

Kanske är ganska bra med majsvälling då! Hon är ganska lös i magen annars. Ska man blanda ersänning med NAN i början?

• PVeraB

vi bytte rakt av. inga problem alls mot mild havrevälling. men tips börja byt på morgonen så slipper ni ha hela natten förstörd om det skulle krångla

• snappi81
    Princess1982 skrev 2008-11-03 18:59:29 följande:
    Kanske är ganska bra med majsvälling då! Hon är ganska lös i magen annars. Ska man blanda ersänning med NAN i början?
    Då kanske det funkar kanon på din med, min är 15 mån och kan verkligen inte äta nåt annat, han blir jätte lös.. Och precis som din så har han alltid varit mer el mindre lös i magen. Ja det bästa är att blanda ett par dagar så magen får vänja sig.
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • MariaSara

Vi blandade först med ersättning och välling och gick gradvis över till bara välling. Fungerade jättebra. Han gillade inte majsvällingen alls men Semper mild havre har varit supergod!

• Princess1982

Tacksam för svar! Tänkte prov i morgon med detta. Jag får väl prova mig fram med sorter av välling! Blandar första dagarna till NAN tar slut. Har väl så det räcker till 1 vecka!

• Marlene

Varför byta ut ersättningen?

• Princess1982

Tycker att välling känns mer mättande. Har hört att de sover bättre på nätterna om de äter välling innan de går och lägger sig.
    Hon känns inte riktigt nöjd med NAN längre. Ökar ökar hela tiden men det kommer mest upp igen. Hon kräks aldrig så med maten som hon gör med ersättningen!
    Sen är det faktiskt en kostnadsfråga. Välling är 70 kr billigare än NAN 2.

• Hedebris

först blandade jag hälften hälften. ersättning och välling. för att han skulle vänja sig.

• Marlene

Skulle du själv äta/dricka så mycket välling, om du dessutom ger gröt så blir ju ganska stor del av näringsintaget baserat på gröt/välling

Princess1982 skrev 2008-11-03 19:13:52 följande:
    Tycker att välling känns mer mättande. Har hört att de sover bättre på nätterna om de äter välling innan de går och lägger sig. Hon känns inte riktigt nöjd med NAN längre. Ökar ökar hela tiden men det kommer mest upp igen. Hon kräks aldrig så med maten som hon gör med ersättningen!Sen är det faktiskt en kostnadsfråga. Välling är 70 kr billigare än NAN 2.
Svar på tråden Från ersättning till välling?