Inlägg från: Princess1982 |Visa alla inlägg
  • Princess1982

Från ersättning till välling?

Min dotter är 7 månader och äter mat på dagarna. Hon har nu ersättning morgon och kväll. Tänkte nu byta detta mot välling. Är det någon som har erfarenhet av detta?
    Vilken välling sort? Jag köpte majsvälling ida från 6 månader. Är den bra?

Många frågor men tacksam för svar!!

• Svar på tråden Från ersättning till välling?
  • Princess1982

Kanske är ganska bra med majsvälling då! Hon är ganska lös i magen annars. Ska man blanda ersänning med NAN i början?

• Princess1982

Tacksam för svar! Tänkte prov i morgon med detta. Jag får väl prova mig fram med sorter av välling! Blandar första dagarna till NAN tar slut. Har väl så det räcker till 1 vecka!

• Princess1982

Tycker att välling känns mer mättande. Har hört att de sover bättre på nätterna om de äter välling innan de går och lägger sig.
    Hon känns inte riktigt nöjd med NAN längre. Ökar ökar hela tiden men det kommer mest upp igen. Hon kräks aldrig så med maten som hon gör med ersättningen!
    Sen är det faktiskt en kostnadsfråga. Välling är 70 kr billigare än NAN 2.

• Princess1982

Oj min fråga var bara hur man byter och vilken välling ni rekomenderar? Sen varför jag vill byta var inte huvudsaken.
    Tack så mycket för alla goda råd och jag kommer att byta till välling.

Marlene skrev 2008-11-03 20:16:16 följande:
    Jo jag vet att det finns en norm som säger max 3 gröt/välling mål per dag. Men personligen så skulle jag inte äta mer än 1 max
    Vad du vill äta är din sak. Min dotter ÄLSKAR gröt och det är jag jätteglad för. Jag vill att hon ska äta ordentligt så att hon ska gå upp i vikt för hon är född i v.28.
    Jag har minnen från när jag var liten och då bara älskade jag välling så jag måste väl få pröva?? eller
  • Princess1982

Jag tackar verkligen för alla svar. Tycker det är nyttigt med alla åsikter Jag provade att ha i välling i ersättningen idag på morgonen för första gången och efteråt kom det en stor rap och ett leeende så det var nog gott. (Inget kräk vilket är ovanligt)
    Jag vet inte vlket som är nyttigast men det känns som att välling är mer matigt!
    Tycker det borde vara lättare att byta nu istället för när hon är över året.
    Själv skulle jag aldrig vilja ha välling eller gröt nu.. men handlar det om att min dotter ska få i sig det skulle jag nog smaka på det för hennes skull.

Tack än en gång till alla svar!

Svar på tråden Från ersättning till välling?