Einstein skrev 2008-11-08 20:03:55 följande:
Fast enligt mig är denna delen en liten del av Gömda och som jag skrev innan så skulle Mias historia kunna vara sann...det räcker för mig. Vad spelar det för roll om vi spekulerar? Detta är ett diskussionsforum där man diskuterar. Det finns inga krav på att man måste hålla sig till sanningen. Alla har rätt att ha sina åsikter, sedan är det läsaren sak att avgöra om han eller hon ska tro på det skrivna. Sedan måste jag säga att jag får en känsla av att både du och Monica vill att vi blint ska tro på er sanning. Det är säkert inte er mening, men jag och fler med mig uppfattar det så. Vi har inte läst Monicas bok och de flesta av oss inte heller Elisabeths bok. Jag tycker dock att den sistnämnda boken har ett mindre intresse i detta fallet. Om hon har rätt så är det självklart tråkigt, men de flesta har sitt fokus på misshandelssituationen i Gömda och det är sanningen runt den som är av intresse (i alla fall för mig). Som jag sagt innan så spelar inte någon större roll (för mig) om Mia verkligen varit med om allt detta...för har inte hon det så har någon annan varit med om ungefär samma sak! Det förjävliga i historien är att en människa måste fly för sitt liv och att samhället inte kan ge det skydd som människan behöver. där ligger i alla fall mitt fokus.
Ja, till viss del håller jag med dig och förstår vad du menar, MEN om hon hittar på allt så har hon även förstört en del för andra kvinnor i samma situation!
Hon har lurat och förstört förtroende för många kvinnor som bara vill bli trodd på!
Sedan att hon även tjänar miljoner på detta är ju, enligt mig, hemskt egoistiskt!
Och som jag fattar det så verkar hon ha förstört en massa mer, undrar vad hon gjort "Trossen"?
Angående vad vi kallas i MA's blogg så hann jag inte läsa allt.
Men att vi kallades en fis i rymden gör mig inget alls.
Hon försökte väl få Mi på bättre humör eller något

och egentligen kanske vi är en fis i rymden.
vad är en tråd på fl?!
Dock kommer många här läsa hennes bok och hon borde kanske välja sina ord eller sin irritation...
Eller, iaf jag ser fram emot att läsa hennes bok, jag tror det kommer komma upp en hel del och ni som tror att hon "redan avslöjat allt" så tror jag ni tror helt fel.
Men jag kan ju bli besviken också...