Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

    vi som har bf jan 2009

    God middag!

    Hur är det med er idag?

    Silverline: skönt att höra att det är bra just nu i allafall. vi får hoppas att den stannar ett tag till.

  • bumbi 84

    skor har blivit ett helt företag att köpa. sambon får följa med och ta på dom för det kan jag inte själv längre. så ont! men det är värt det i slut ändan

  • bumbi 84

    jag är jätte trött idag så det är skönt att lill fia ska vara på dagis ett par timmar.här är foglossninge värre och även ishiasen. kramperna är inte så ofta där i mot. men med kryckor tar man sig fram i allafall. När jag lämnade på dagis nyss sa dom att det gick mag influensa hoppas vi klarar oss för jag spyr så det räcker ändå..

    här är det också full rulle, idag är den helt galen och sparkar så jag blir rädd i mellan åt sparkar era åt alla håll fortfarande?? min snurar och sparkar som en tok
    bianca moa skrev 2008-11-05 09:05:29 följande:


    Hur mår ni annars idag alla?Här är det ok, börjar bli förkyld dock Men så är det i dessa tider!Bebisen sparkar på för fulla muggar och ibland kan det göra riktigt ont men härligt ändå. Min foglossning har blivit bättre men har då istället fått ischias och kramper i vaden på nätterna... Ska det aldrig ta slut????
  • bumbi 84

    det bara rann till blev jätte blött direkt. och ju mer man rörde sig desto blötare blev det rakt i soffan oxå tur det är skinn
    bianca moa skrev 2008-11-05 10:28:04 följande:


    Idag gick jag in i v. 32 (31+0).. Herre jösses... Tiden har bara sprungit iväg ju Tänkte höra med er andra som fått barn innan ang hur det känns när vattnet går?? När jag väntade Bianca så fick dom göra hål på hinnorna på förlossningen och det kommer jag inte ens ihåg... Hur har det varit för er?
  • bumbi 84

    vi tog en tripp till ikea idag sen har jag bakat smörgåstårta *mums*
    bianca moa skrev 2008-11-09 15:45:02 följande:


    Hej på er allihopa!Hur har ni det i ruskvädret? Fast det kanske inte regnar hos alla? Ett riktigt söndagsväder som jag kallar det, då kan man passa på att mysa sen när det blir riktigt mörkt ute med tända ljus Hoppas ni mår bra iaf!
  • bumbi 84

    vad jobbigt. vet hur det är att sitta brevid. hoppas att det ordnar sig


    Nettann skrev 2008-11-09 17:14:37 följande:
    Vi har haft en riktigt udda dag. Började med frukost på stan, hem till en kompis å titta på hans nya lägenhet när han flyttat tebax till stan.Sedan ringde väninnan å berättade att hennes sambo varit otrogen inatt, så hon har kastat ut honom! Så där går hon hemma med sin 6-årige trots-son och deras gemensamma 5-månaders tjej som är pipig å hunden som precis börjat löpa! Jag tog med min karl, satte honom som barnvakt till 6-åringen, sedan satte vi oss i köket å matade lillan å försökte reda ut lite känslor...Det är lite jobbigt när man lixom sitter bredvid å inte kan göra så mycket! Samtidigt som man vill råda henne att be honom dra åt h**vete, så vill man att allt ska bli bra, inte minst för barnens skull...Grrr! Så Biancas förslag om mys med tända ljus känns ganska lockande nu när man är hemma igen. Synd bara att sambon ska iväg å jobba. Får ersätta honom med en chokladkaka istället, kanske? *ler*
  • bumbi 84

    men det blir kanon fint när det är färdigt
    hoppfull trots allt skrev 2008-11-09 20:31:19 följande:


    Mycke tårta har det blivit i helgen med 2 fars dag sittningar och ett kalas Mår inte så bra som jag skulle vilja, har mycket ont och humöret är lågt (grinigt enligt sambon Sover dåligt, inatt mådde jag hemskt illa och hade molvärk i ryggen i ett par timmar Annars boas det för fulla muggar här också, dock måste jag erkänna att jag just nu ångraratt jag dragit igång renoveringen av sovrummet. Allt är kaos, vi sover på madrassen i v-rummet bakom soffan, alla kläder har vi på övervåningen på ena dotterns rum. Det står saker överallt!!Sambon är ju borta under v då han jobbar i Norge så allt ska liksom ske under helgen men han måste ju få ta igen sig även han.Nåja, rubbet är utslängt, garderober och möbler och nya taket satte vi upp i fredags, på det återstår en målning. Var och såg ut nya garderober och säng+byrå i går och under v ska jag spackla och försöka fjäska med pappa så han kommer och slipar åt mig för det avskyr jag.Har som mål att allt ska stå klart till 1a advent för då vill jag bädda spjälsängen men det återstår att se Mycke slit kvar än!
  • bumbi 84

    nej tre veckor lät inte kul. här får mangå tre veckor över tiden men det är olika beroende på var man bor. sen är det täta kontroller.


    lillzan skrev 2008-11-10 11:23:53 följande:
    en kompis hade hört en tes som hennes BM på hennes föräldrarkurs hade..det var att man kunde titta på ens mamma hur ens förlossning ungefär skulle kunna gå till. och att man kunde titta på ens partners mamma hur långt man skulle gå i graviditeten.. allså över eller under bf.så igår när vi var på farsdagmidda frågade jag minsambos mamma hur länge hon hade gått och så.. och min sambos mamma gick över 3veckor!!! med både min sambo och hans storasyster.nu är ju inte det här bevisat.. men hmm.. inte jätte bra om det stämmer.. vill inte gå 3 veckor över tiden!! men frågan är ju.. får man ens det nu för tiden? kan väl inte vara bra för bebis eller mamman.. eller?
Svar på tråden vi som har bf jan 2009