• Nocia

Har ditt barn haft piglux?

Ja som rubriken lyder: Har ditt barn haft piglux någon gång? Hur gammal var han/hon?

Min son har haft det sex gånger. Första gången när han var 7 månader och 1 år och 10 månader sista gånger (än så länge) Givetvis är vi jätteförsiktiga med honom och hans armar men det händer ändå. Det verkar som att vissa barn är mer benägna att får piglux.

Pigluxation : urledvridning av armbågsleden hos barn

• Svar på tråden Har ditt barn haft piglux?
  • Nocia

Attans vad den här tråden hamnade fel... Startar en ny...

• sarik

Hej!
    Min son har haft piglux fyra gånger. Jag tycker att det är fruktansvärt. Två gånger har det hänt när han har lekt med sin 20 månader äldre bror. Två gånger har det hänt när jag skulle hjälpa honom upp. Det är något av det värsta som har hänt mig och jag har gråtit floder över detta. Jag har verkligen försökt att vara världens bästa mamma till mina tre barn men så har jag ändå fått åka in till akuten med min älskade prins flera gånger pga piglux. Jag önskar att det skulle hänt mig istället....
    Jag ser andra mammor som rycker och drar  i sina barn, jag kan knappt röra vid min sons arm innan den är ur led.
    Det orsakar väldigt mycket oro hos mig. Min son är nu fyra och har inte haft det på 15 månader nu. Lycka till!!
    Skriv gärna tillbaka till mig. Jag behöver lite förståelse, ingen av mina väninnor har varit med om detta och jag känner en väldig skuld... 

Svar på tråden Har ditt barn haft piglux?