• Anonym

Hål i tanden men har inte råd att laga

Hua!
    Beställ tid. Be om att få räkningen på faktura så kan du väl pytsa in pengar lite då o då?
    Akta så du inte få infektion i tanden.. Det kan sprida sig i fler tänder och då måste du dra ut dem...

• Anonym

Laga hålet inna det blir stort. Blir mycket dyrare då och risk för rotfyllning också. Lycka till.

• Anonym

Här är en till! Jag tappade en stor fyllning förra sommaren. Vågar inte gå till tandläkaren, har inte råd att gå till tandläkaren. Sist var för snart åtta år sedan. Lever man strax över existensminimum, är det inte så roligt med tandvård. Tyvärr är det redan nu, och än mer framöver en klassfråga, att ha hela tänder. Det är väl bara de styrande som inte fattar att det blir så, när man har sådan skillnad på den vanliga vården och tandvården? Jag har aldrig haft tandvärk, men fasar för den gången jag får det.

• Anonym

Jag ahr inte heller råd att laga, har ett hål nu men sköljer med antibakteriell grej som jag köpt på Apoteket. Gör det varje kväll tills du får råd att gå till Apoteket.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-08 20:28:26 följande:
     tills du får råd att gå till Apoteket.
    Att gå till tandläkaren menar jag.. :)
  • Anonym

Jag var hos tandläkaren för några månader sedan och hade då inte varit på över 12 år. Skämdes som en gris när jag gick dit för jag var säker på att jag hade hundra hål minst. Fick en rejäl chock när det visade sig att jag inte hade ett enda hål utan bara en massa tandsten. Och mycket mycket lycklig kan jag tillägga då jag inte hade haft råd att betala en massa pengar ändå. Har haft ont i några tänder fram och tillbaka men det visade sig inte vara något alls. Så även om ni tror att ni har en massa hål så behöver det inte vara så. Jag betalade bara 500kr för en tandstatus och det var det värt

• Anonym

jag har inte varit hos tandläkaren på undersökning sedan -05 som var sista ggn innan jag fått börja betala.
    var så dum som inte tog försäkring på 39kr i mån.

Har tandläkarskräck. o har under hela barndomen fått ha lustgas bara av en enkel undersökn.

Vågar inte gå dit ifall jag skulle ha hål o måste laga. då jag inte vågar laga hål efter den första o sista ggn jag gjorde det med lustgas o bedövning.
    Heller har jag inte råd.

Har ångrat att ja inte tagit försäkring, å så när ja äntligen tog mig ork o tid att ringa tandläkaren om d va man tvungen att göra en undersökning först för att dom skulle bedömma prisklass :/. fick tid , men avboka för att den senare inte passade. sen har man ba sketit i det. det är synn att man inte tar sig tid o ork å råd,, känns som man kommer få igen det senare i livet :S

Därför skjuter man ba undan tankarna angående de, för tanken får en att må dåligt.

Svar på tråden Hål i tanden men har inte råd att laga