• Emeraldy

Hur bäddar ni sängen?

I inredningstidningar och program är sängarna alltid så himla snyggt bäddade med massa kuddar och grejer. Hur jag än försöker här hemma blir det aldrig så där snyggt som jag skulle vilja ha det.

Hur bäddar ni era sängar? (Jag är inte intresserad av er som inte bäddar alls )

Visa gärna bilder om ni har

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Hur bäddar ni sängen?
  • Emeraldy

Ingen som har nån bild på sin snyggt bäddade säng?

• strojes
    Emeraldy skrev 2008-11-04 10:32:17 följande:
    Ni som beskrivit att ni bäddar med överkast och kuddar; lägger ni överkastet över hela sängen, eller viker ni nån kant som man kan se i inredningsprogram ibland? 
    Jag viker inte överkastet någonstans utan låter det hänga ner runt hela sängen.
  • ester

Jag bäddar med överkast, ett stort vinrött glansigt, lite bordellvarning kanske Fyra prydnadskuddar och en vit ullpläd i fotändan. Bäddar i stort sett varje dag, inte för att nån annan kommer och kollar, utan då jag tycker det ser mysigare ut

Har överkastet på hela sängen, det hänger ner nästan till golvet på tre sidor.

• Caranlachiel

Ja många kuddar är nog knepet, dessutom tycker jag är det är trevligt när man väljer olika mönster, material och storlekar på kuddarna - men att de ändå hör ihop i tonen.

Vecka 21 - and counting!
  • Emeraldy

Åh, jag vill ut på shoppingtur och köpa massa stora härliga kuddar i gröna nyanser .... och kanske en grön pläd.... *drömmer mig bort*

• Felice

Jag har samma problem som du. Det blir ju SÅ SNYGGT när de bäddar i de olika inredningsprogrammen men det är svårt att få till det själv. De får det så fluffigt och mysigt. Min är platt som en pankaka. jag tror att hemligheten är: ÖS PÅ, massor kuddar tjocka täcken och plädar.

Jag bäddar med överkast (över hela) fyra kuddar och en pläd nere vid fötterna. Rätt tråkigt alltså....

• miniinatta

Överkast med kuddar på :)

• Emeraldy

önskar07:
    Ja, precis, fluffigheten är ju omöjlig att få till Och då har vi ändå stora härliga duntäcken! Man kanske får försöka komma ihåg att de säkert har "fuskat" lite för att få det så där snyggt. Jag menar, man kanske inte har 4 täcken och 25 kuddar i en "vanlig" säng....

• Felice

jag tror även att en snygg gavel gör rätt mycket och som caranlachiel skriver att använda olika material, storlekar och mönster.

• Caranlachiel

Ja åååhh våran gavel är så fin! Min man har gjort den. Det är bara en enkel skiva i ek som sitter fast på väggen ovanför sängen. Har ingen sängstomme alltså. Så enkelt men väldigt snyggt!

Vecka 21 - and counting!
  • Joonas
    Sängen ska vara lätt att bädda och lätt att krypa ner i utan en massa tjafs... Men jag håller med om att det ser mysigt ut med alla kuddar och filtar, överkast och täcken som man ser i utställningar och inredningstidninngar. Men man skulle ju dö av värmeslag efter en kvart!
  • Caranlachiel
    Joonas skrev 2008-11-04 10:58:08 följande:
    Sängen ska vara lätt att bädda och lätt att krypa ner i utan en massa tjafs... Men jag håller med om att det ser mysigt ut med alla kuddar och filtar, överkast och täcken som man ser i utställningar och inredningstidninngar. Men man skulle ju dö av värmeslag efter en kvart!
    Man tar ju bort kuddarna och filtarna när man sover.
    Vecka 21 - and counting!
  • Emeraldy

Det där var ju fint, Joonas Jag måste nog köpa nya sängkläder också Fundersam

• Joonas
    Caranlachiel skrev 2008-11-04 11:05:43 följande:
    Man tar ju bort kuddarna och filtarna när man sover.
    Jaha! Jag trodde man var tvungen att ha det på sig!

Nej, men det blir ju så drygt att pilla av alla lager, sedan vill man ju inte gärna ha sängkläder och sådant på golvet, inte jag i alla fall!
  • Emeraldy

Det där var riktigt snyggt, Fru KM Vad är den där upphöjningen vid huvudänden?

Svar på tråden Hur bäddar ni sängen?