Min dotter svalde nyss en magnet...
...ar det nagot att oroa sig for? Den var en av manga magmeter pa ett halsband och jag har last om smycken och blyforgiftning.
...ar det nagot att oroa sig for? Den var en av manga magmeter pa ett halsband och jag har last om smycken och blyforgiftning.
OJ!! hur stor var den?
Jag har för mig att man bör kolla upp just svalda magneter, eftersom de kan orsaka skada. Jag vill inte oroa dig i onödan, för jag är inte säker, men jag skulle ringa Sjukvårdsupplysningen i alla fall
www.barnsakerhet.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=5470
kolla upp det!!!! om den är tillräkligt stark kan den ju attraheras till nåt utanför kroppen och går igenom tarmen (eller om hon har fler en därinne) !!!!
Den var kanske stor som hennes lillfingernagel. Det ar inte storleken som oroar mig utan ev amnen i magneten.
Jag ska kolla sidan. Tack Carro W!
ring sjukvårdsrådgivningen men ärligt så tror jag den hamnar i blöjan helt smärtfritt om ett par dagar!
det är värre om hon svalt två och de hamnar i varsin tarmslynga. Men en ska inte vara någon större fara!
men ring och dubbelkolla!
Men just magneter är väl giftiga??
de är väldigt hårdsmälta så kroppen lär inte kunna slurka i sig de ev giftet.
linus mam skrev 2008-11-04 10:44:27 följande:
Akuten nu!
Har hon svalt fler kan de förstöra tamarna!
Ok, jag kollade sidan och det stod inget om farliga amnen. Daremot ar det farligt att fa i sig fler an en magnet alternativt en magnet ihop med ett metallforemal. De kan fastna och ge infektioner.
Nu ater dottern banan och jag ska sanera huset fran svalgbara magneter.
Tack!