• Tessa17

Min son vill inte ha den nyköpta mopeden.

Hej, Jag och min son har köpt en ny EU-moped i augusti, han har även fått sitt körkort för den. Han använde mopeden i 3v. och efter det den står parkerat i trägården orörd. Min son påstår att han kommer att använda den bara ibland ( vilket är bara en gång i månaden) och att mopeden är inte den märke som han ägentligen ville.Jag vill gärna lämna tillbaka mopeden till butiken men jag vet inte om de tar emot den. Om jag skulle försöka sälja den privat kommer jag sannerligen att förlora mycket pengar. Vad hade Ni gjort? Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Min son vill inte ha den nyköpta mopeden.
  • Lady Dahmer

oj oj oj. jag skulle sälja den och köpa ett par jympadojjor till grabben för pengarna. duger inte moppen kan han gå!

There is no chin behind Chuck Norris? beard. There is only another fist.
  • logg81
    Lady Dahmer skrev 2008-11-04 11:42:17 följande:
    oj oj oj. jag skulle sälja den och köpa ett par jympadojjor till grabben för pengarna. duger inte moppen kan han gå!
    ja jag håller med dej....
    En moped är dyr och den bör man vara tacksam för oavsett märke...
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Shorona
    logg81 skrev 2008-11-04 11:43:19 följande:
    ja jag håller med dej....En moped är dyr och den bör man vara tacksam för oavsett märke...
    Helene OSV skrev 2008-11-04 11:44:06 följande:
    Fel märke?? Sälj den och köp nåt till DIG SJÄLV!
    Håller med!!!
    Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Tyche82

Jag vet faktiskt inte vad jag gjort. 

Jag hade absolut blivit ledsen att mitt barn inte var nöjd och frågat mig själv varför?
    Fick han vara delaktig i köpet eller hade han inget att säga till om?
    Visste ni vad han ville ha, hade ni tex inte råd med den? Han ni förklarat det för honom?
    Vill han ha moppen eller inte?
  • Tessa17

Han ville alltid ha en Peugot som ligger på 25 000kr ny. Men det ha vi förklarat att det kan vi inte gå med på.Han fick en SS Adly för 15 000 och den ville han ha i augusti men inte nu.Han säger den är inte bra, hans kompisar kör Peugot. .Han cyklar istället.Jag undrar om butken skulle ta den tllbaka?

• modermadde

men oj.. ganska otacksamt tycker jag nog.. herregud när köpte man senast nått till sig själv för 15 000?? ja hade sagt d att antingen börjar du använda mopeden lr så gör vi oss av med den så får du vara utan..

• Tessa17

Det har jag förklarat för honom men han säger att jag får göra som jag vill.Han kommer endast använda mopeden ibland ( vilken hittills har varit en gång i mån.)

• Thaleia

Efter han inte uppskattar mopeden så hade jag sålt den (och struntat i om jag förlorat pengar), så kan han fortsätta at cykla istället.

• storhumlan

Sälj den köp ngt till er 2 i stället.

Svar på tråden Min son vill inte ha den nyköpta mopeden.