vilket tvättmedel använder du till din nyfödda?
ja som rubriken lyder.. vilket tvättmedel använder du? sköljmedel?
ja som rubriken lyder.. vilket tvättmedel använder du? sköljmedel?
Till vår dotter använde vi Neutral tvättmedel, inget sköljmedel.
Sen dess har vi övergått till tvättnötter, men jag funderar på ocean eftersom jag tycker nötterna inte är lika bra längre. Funderar på om det inte var nötterna som gjorde rent innan utan tvättmedelsrester?? Man tenderar ju att överdosera något kopiöst (½ dl ist för 1 msk om man har ny maskin).
Vi körde på som vanligt och med sköljmedel. Det visar ju sig om bebin inte tål tvättmedlet. Hos oss har det gått bra!
Neutral/Ocean...
neutral såklart. och inte enbart ur allergi-synpunkt. det är rent ut sagt äckligt om en liten bebis luktar av starka parfymerad tvätt o sköljmedel. och deras känsliga luktsinne sen då, nej usch!
jag använder inte ens parfym på mig själv längre av samma skäl. han ska inte behöva utsättas för sånt så nära.
vi körde tvålflingor.
finns neutral/ocean att köpa i vilken livsmedelsaffär som helst eller på något annat ställe
Jag har använt skonas parfymfria tvättmedel nu när jag tvättat bebisen saker sen om det tvättmedelet är bra eller inte det vet jag inte. Det är ju iaf parfymfritt.
Lånar tråden och frågar på samma gång om det är någon som vet om det finns parfymfritt sköljmedel också? Antar att man bör tvätta sina egna kläder/sängkläder i det sen när bebisen kommer eftersom man har den hos sig så mycket. Och utan det vill jag inte vara för jag tycker allt blir så stel då.
Känns tråkigt att använda parfymfritt för jag älskar lukten av sköljmedel.
körde med neutral med dotterns kläder och neutral sköljmedel. ska göra likadant denna gången.
finns neutral i flytande tvättmedel?.... för tror jag hade pulver förra gången.
Coops eller VIA´s Sensitive tvättmedel och Coop/Coop Änglamark sensitive sköljmedel har vi använt till hela familjen.
Lilla näktergal skrev 2008-11-04 12:30:12 följande:
Vi använder tvättex, inget sköljmedel. Perfekt med hemleverans och så räcker det mer än ett år trots att vi har fyra barn!
Här är större delen av familjen känslig, så vi använder alltid Neutrals tvättmedel och oparfymerat sköljmedel.
Jag kör med Grumme tvättsåpa till hela familjen. Inget sköljmedel då min 8-åring lätt får böjvecksexem. Så jag kommer att använda samma till bebisen.
Blir Grumme här med!
jag använde neutral till sonens kläder och kommer använda det till nästa barns kläder med
köpte neutral igår :) verkar helt okej eftersom det är rekommenderat av astmaoall förbundet ody :) vet dock inte hur jag ska göra med sköljmedel eller inte... hmm vilka "problem" man har :O
Tvättmedel och sköljmedel utan parfym har jag använt för att tvätta med...