• AnnaSvea

ICAs nya blöjor

Någon som provat ICAs nya blöjor? Hur är de jämfört med de gamla? Var ganska förtjust i dem.

• Svar på tråden ICAs nya blöjor
  • LindaPo

Jag har provat de nya och tycker inte att det är nån skillnad. Mindre förpackning bara... Jag är också nöjd med Icas blöjor!!

• AnnaSvea

Vanliga
    3-6 kg
    5-8 kg
    7-14 kg
    12-25 kg

Byxblöjor
    10-14 kg
    13-20 kg
    16-26 kg

• MrsWa

jag tycker icas blöjor är värdelösa, de läcker igenom ganska snabbt, något vi aldrig upplevt med libero eller pampers.

• Emelianfian

när kom de nya blöjorna? Använder icas blöjor sen 3mån tillbaka och tycker dom är jättebra.

• LindaPo

De kom nog för 1 mån sen kanske?

Vi har haft katastrof mycket läckage med pampers byxblöjor, liberos är bra. Men ICAs är likvärdiga med liberos tycker vi! Men det är ju olika från barn till barn...

• strojes
    Emelianfian skrev 2008-11-12 13:14:41 följande:
    när kom de nya blöjorna? Använder icas blöjor sen 3mån tillbaka och tycker dom är jättebra.
    LindaPo skrev 2008-11-12 13:32:34 följande:
    De kom nog för 1 mån sen kanske? Vi har haft katastrof mycket läckage med pampers byxblöjor, liberos är bra. Men ICAs är likvärdiga med liberos tycker vi! Men det är ju olika från barn till barn...
    Vi använder antingen ICAs blöjor eller coops blöjor sedan flera år tillbaka (stora tjejen nu 4 använde ica:s när hon var bebis och nu hennes småsystrar). Jag hade ingen aning om att de ändrat på blöjorna. Är det någon synlig skillnad på de?
  • Saza

Tycker Icas blöjor är värdelösa (borde eg inte säga så eftersom jag jobbar på Ica ), dom läcker väldigt snabbt

Wilma 051013 Milo 080916
  • EmelieG84

Vi använder icas  byxblöja! Tycket att den va kanon innan de ändrade på dom! De va den ÄNDA blöjan som va lite "pösigare" Men nu e den väldigt lik Liber&pampers tycker jag:(
    Har aldrig varit med om att dom läckte innan, nu har deom läkt igenom, då på natten..
    Så nu blir de till att leta nya blöjor.. Ska bara prova en storlek större först! Använder nu 10-14 kg

• AnnaSvea

Nu har jag provat de nya byxblöjorna. De var jättebra innan de ändrade den ... nu är resåren för dålig så min smalis tappar dem.

Förut tyckte jag de var väldigt lika Liberos, men en aning billigare. Nu får det bli Libero, de enda med ordenlig resår i midjan.

Känns som att Libero alltid vinner till slut ...

• EmelieG84

Jag tycket att Byxblöjan va så MKT bätter än Libero innan, men nu tycker jag att de e skit rent ut sagt!!
    Har ringt och klagat!

Så n i som läser och tyckte om den gammla RING och KLAGA!!! va tydligen ganska många som gjort de

• fiamalm

En fråga, vad kostar deras blöjor? Blir lite nyfiken på att prova då Ica Maxi höjt priset på libero och pamper...grrrr....vi var 3 par föräldrar som stod och svor igår...

• strojes
    fiamalm skrev 2008-11-13 19:26:55 följande:
    En fråga, vad kostar deras blöjor? Blir lite nyfiken på att prova då Ica Maxi höjt priset på libero och pamper...grrrr....vi var 3 par föräldrar som stod och svor igår...
    hos oss tar iaf ica 79:- för sina storpack blöjor
  • lilla apa

Vi har börjat med icas vanliga 5-8kg, och tycker att de är minst lika bra som libero som vi använde innan. Håller hela natten och har bara läckt en gång när dottern inte hade bajsat på 2 dygn..
    Lite billigare, men inte så jättemycket.

• Strangely

gillar inte icas eller coops blöjor, de är väldigt tjocka och ingen resår alls jämfört med pampers och huggies som jag tycker är bäst.. :)

Svar på tråden ICAs nya blöjor