• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sover ditt barn i strumpor?
  • fam kaos

Åh det låter jättemysigt. Står det babyfårskinn så man vet säkert att det är rätt? Det finns ju så många fårskinn att välja mellan. Har du bild på den?

Reyngirl skrev 2008-11-04 13:31:42 följande:
    fam kaos skrev 2008-11-04 13:12:35 följande:
    En sån baby-fårskinnsfäll man kan köpa i babyaffärerna Hon har haft den sen hon var nyfödd och sover alltid på den. Undantaget var i sommras när det var som varmast, då gick det inte alls. Det är hur mysigt och mjukt som helst! Något jag verkligen kan rekomendera
  • queenpepsi

Ja, har vår dotter (9,5 mån) inte en pyjamas med fötter har hon strumpor på sej, fryser annars om fötterna. Jag har oftast själv tjocka strumpor på mej när jag lägger mej:)

• Blue Bear

Nej.. sover dock i sovpåse..

Ang. fårfäll så sa min bvc-tant att det absolut inte får användas i spjälisen pga kvävningsrisk.. vet inte om det e sant men så sa hon..

• svårt att vara unik

Säger som bunnybrown: Sovpåse!

• fam kaos

Fast jag ger inte så mycket för BVC, har bittra erfarenheter därifrån och anser att de enda de är bra på är att väga barnen om man saknar våg hemma
    Blue Bear skrev 2008-11-04 15:29:56 följande:

Nej.. sover dock i sovpåse..Ang. fårfäll så sa min bvc-tant att det absolut inte får användas i spjälisen pga kvävningsrisk.. vet inte om det e sant men så sa hon..
  • Blue Bear

fam kaos skrev 2008-11-04 15:31:16 följande:

Fast jag ger inte så mycket för BVC, har bittra erfarenheter därifrån och anser att de enda de är bra på är att väga barnen om man saknar våg hemma Blue Bear skrev 2008-11-04 15:29:56 följande:
    Jo, det vet jag

Vad jag tror hon syftde å var när barnen blir äldre och vänder sig på magen så finns en risk att de får massa hårstrå i munnen..

fast iofs den fårfäll jag har i vagnen är av den "långa" typen.. alltså lång päls så det är väl inte konstigt om hon reagerade på det
  • Nimbuz

Nej men min äldsta son gjorde det när han var bebis och bara sparkade av sig filten.

• fam kaos

Hmm ja det kan hon ju ha rätt i. Nu när du sagt det vet jag iofs inte om jag vågar chansa. Tror du det är samma risk med de små klippta fällarna?
    Blue Bear skrev 2008-11-04 15:55:00 följande:

fam kaos skrev 2008-11-04 15:31:16 följande:
    Jo, det vet jag Vad jag tror hon syftde å var när barnen blir äldre och vänder sig på magen så finns en risk att de får massa hårstrå i munnen..fast iofs den fårfäll jag har i vagnen är av den "långa" typen.. alltså lång päls så det är väl inte konstigt om hon reagerade på det
  • Blue Bear

fam kaos skrev 2008-11-04 15:58:47 följande:

Hmm ja det kan hon ju ha rätt i. Nu när du sagt det vet jag iofs inte om jag vågar chansa. Tror du det är samma risk med de små klippta fällarna?Blue Bear skrev 2008-11-04 15:55:00 följande:
    Vågar verkligen inte svara på det. Det bäste är kanske fråga nån återförsäljare!
  • ForeverAlice

Röstade inte för mitt alternativ fanns inte med....IBLAND.

Svar på tråden Sover ditt barn i strumpor?