baconlindad kycklingfile
har någon ett gott recept på detta ??
har någon ett gott recept på detta ??
Jag har ett annat om det är ok med kycklingfile men den är parmalindad.
Mozarella som du mosar ihop med basilika(brukar köra fryst) och vitlök.
Lägger (trycker) ett lager på kycklingen och lindar parmaskinka runt.
Lägger detta i en ugnsfast form och in i ugnen 220 grader i ca 25-30 minuter
Jag brukar skära några skåror i kycklingfileen. Stoppa ner fetaost och soltorkade tomater i skårorna. Och så linda bacon runt om fileen och lägg i en ugnsfast form och svisch in i ugnen Supergott!
Vi brukar göra en ficka i filen och fylla med ädelost och sen linda med bacon. Av osten som blir över gör man en sås (smälter ner i creme fraiche) & serverar med tex färsk pasta eller klyftpotatis & sallad
Vi brukar skära filen i mindre bitar rulla de i lite olivolja, salt o peppar linda varje bit med bacon o trä de på spett o grilla eller köra de i ugn. Sen serverar vi bea o typ uncelbens sötsura sås med grönsaker i o klyftpotatis. Gott o enkelt.
Jag brukar stoppa brieost i en skåra i kycklingfiléerna, linda in i bacon och köa i ugnen! Supersmarrigt!
tack för alla smaskiga recept
Slänger in ett tack jag också. Det blir kyckling senare i veckan det är ett som är säkert. Få se vilken variant vi väljer.
eller så smetar du pesto på fileérna under baconet!
Gå in på www.guldfågeln.se o leta efter kycklingrullader. Smaskigt recept med bacon!
det är sååå gott
och klyftpotatis till
jag brukar strö över lite salt, svartpeppar och dragon, sedan linda med bacon och lägga en smörklick på varje filé, sedan baka dem i ugnen i foliepaket. Efter 2/3 av tiden öppnar jag paketet, öser kyckling och låter ytan få lite färg o baconet bli kanperstekt.
Till steker jag potatis och gör en sås som tillreds genom att steka ½ hackad lök i olja, blanda i tomatpuré då löken är mjuk och krydda med grillkrydda, sedan i med en matsked philadelphiaost och rör till den smält. När röran svalnat blandas den med lika stor del creme fraiche.
Lilla Mimsan skrev 2008-11-04 13:46:06 följande: