• CJLT

baconlindad kycklingfile

har någon ett gott recept på detta ??

• Svar på tråden baconlindad kycklingfile
  • Lilla Mimsan

Jag har ett annat om det är ok med kycklingfile men den är parmalindad.
    Mozarella som du mosar ihop med basilika(brukar köra fryst) och vitlök.
    Lägger (trycker) ett lager på kycklingen och lindar parmaskinka runt.
    Lägger detta i en ugnsfast form och in i ugnen 220 grader i ca 25-30 minuter

• Champagne

Jag brukar skära några skåror i kycklingfileen. Stoppa ner fetaost och soltorkade tomater i skårorna. Och så linda bacon runt om fileen och lägg i en ugnsfast form och svisch in i ugnen Supergott!

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • Blå Flygare
    Kycling i baconpaket
    olivolja
    1 pkt kycklinginnerfilé
    ½ tsk torkad timjan
    svartpeppar
    2-3 pkt bacon
    3 st paprikor

Krydda kycklingen. Linda bacon runt.
    Stek på medelhög värme tills baconet fått lite färg.
    Skär paprika i klyftor, lägg i smord ugnsform tillsammans med kycklingen.
    225 grader i 20 min.

Servera någon sås till (o potaisklyftor eller annat lämpligt).
  • Clanica

Vi brukar göra en ficka i filen och fylla med ädelost och sen linda med bacon. Av osten som blir över gör man en sås (smälter ner i creme fraiche) & serverar med tex färsk pasta eller klyftpotatis & sallad

• Mollymajs

Vi brukar skära filen i mindre bitar rulla de i lite olivolja, salt o peppar  linda varje bit med bacon o trä de på spett o grilla eller köra de i ugn. Sen serverar vi bea o typ uncelbens sötsura sås med grönsaker i o klyftpotatis. Gott o enkelt.

• TinaElisabeth

Jag brukar stoppa brieost i en skåra i kycklingfiléerna, linda in i bacon och köa i ugnen! Supersmarrigt!

• CJLT

tack för alla smaskiga recept

• VISAMÅ

Slänger in ett tack jag också. Det blir kyckling senare i veckan det är ett som är säkert. Få se vilken variant vi väljer.

• elink

eller så smetar du pesto på fileérna under baconet!

• jummie

Gå in på www.guldfågeln.se o leta efter kycklingrullader. Smaskigt recept med bacon!

• Eisa

det är sååå gott
    och klyftpotatis till

• romani princess

jag brukar strö över lite salt, svartpeppar och dragon, sedan linda med bacon och lägga en smörklick på varje filé, sedan baka dem i ugnen i foliepaket. Efter 2/3 av tiden öppnar jag paketet, öser kyckling och låter ytan få lite färg o baconet bli kanperstekt.

Till steker jag potatis och gör en sås som tillreds genom att steka ½ hackad lök i olja, blanda i tomatpuré då löken är mjuk och krydda med grillkrydda, sedan i med en matsked philadelphiaost och rör till den smält. När röran svalnat blandas den med lika stor del creme fraiche.

Dani - te iubesc
  • Emerald88

Lilla Mimsan skrev 2008-11-04 13:46:06 följande:

Jag har ett annat om det är ok med kycklingfile men den är parmalindad.Mozarella som du mosar ihop med basilika(brukar köra fryst) och vitlök.Lägger (trycker) ett lager på kycklingen och lindar parmaskinka runt.Lägger detta i en ugnsfast form och in i ugnen 220 grader i ca 25-30 minuter
    Brukar du steka kycklingfilén först eller kör du allt i ugnen?
Svar på tråden baconlindad kycklingfile