Namn på H?
Hej,
kan ni tipsa om namn som börjar med H? Inga amerikanska namn, gärna åt fornnordiska/skandinaviska håll.
Både kill- och tjejnamn efterlyses. Tacksam för hjälp!
Hej,
kan ni tipsa om namn som börjar med H? Inga amerikanska namn, gärna åt fornnordiska/skandinaviska håll.
Både kill- och tjejnamn efterlyses. Tacksam för hjälp!
Här finns massor av nordiska namn: www.kulturbilder.net/nordiska_namn.htm
Hampus heter våran son! ett fint namn tycker jag!
Hilma och Hasse
Harry
Hugo, Henrik, Hampus.
Hanna, Heidi.
Tack för all förslag, och tack spöke för länken!
Tjejnamn: jag funderar mycket på Herta eller Hedda. Håller Hedda på att bli poppis (rädd för det...)? Någon som har koll?
Killnamn är svårt, har både make och son som börjar med H och är fornskandinaviska, svårt att hitta på något som inte är för likt!
Du kan nog få bra tips genom att läsa igenom NAMNTOPPEN!
Lycka till!
www.babyvarlden.se/templates/Subject____71632.aspx
Hej,
tack. Ja, jag har tittat på sådana, enligt någon annan låg Hedda på platser runt 90 på topplistan, men jag tänkte mer på "vibbarna", hur namnet ligger i luften. Du vet, vissa namn kommer så hastigt och lustigt och halva fl har hunnit att döpa sina barn till det innan det syns io statistiken (jaja, något överdrivet men för att ge en bild på vad jag är ute efter) .
Helmy
Hampus(heter min son )
eller Helle.....????
Här kan du se Heddas popularitetskurva:
www.kanalen.org/namnarkivet/index.php&namn=Hedda&frame=1&sex=2&PHPSESSID=775c5999ec9a0ac16cec78991e57ccc8
Helt klart ett namn som ökar i popularitet, men det är fortfarande inte ett vanligt namn. Statistiken är från 40-talet och framåt... och namn går ju i cykler om 80 år, så den ev. förra Hedda-toppen är tyvärr inte med.
Hugo
Helge
Henning
Hadar
Helmer
Hanna
Helen
Helga
Hilda
Hilma
Jag tänkte direkt på Sunes jul och måste svara Ho... Ho... HOLGER!
Hannes
Helmer
Henrik
Hasse
Hanna
Hilda
Helga
Är några namn jag kom på??
Lycka till bland alla namn,thihi brukar vara ett svårt val..
Hihhii, Indil, Holger heter sonens låtsaslillebror så det är redan upptaget . Annas, varför inte...
Spöke, vilken underba sida, ska genast kika lite mer på den!
Hella tycker jag är fint, har aldrig träffat någon som heter det !
Henny, det är min mammas namn. Ovanligt men vackert
Harald och Hedvig är superfina namn!!
Hel
Det är asgrymt tycker jag, men lite vågat kanske då hon i nordisk mytologi var härskarinna av underjorden, och "helvete" ordagrant betyder "Hels straff".
Jag skulle gärna hetat ett sånt grymt namn! :D men frågan är om ens dotter skulle uppskatta att heta så bara för att man själv diggar härskarinnan av underjorden :P