• Noonis

Namn på H?

Hej,

kan ni tipsa om namn som börjar med H? Inga amerikanska namn, gärna åt fornnordiska/skandinaviska håll.

Både kill- och tjejnamn efterlyses. Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Namn på H?
  • snowhite

Hampus heter våran son! ett fint namn tycker jag!

• The Frog

Hugo, Henrik, Hampus.
    Hanna, Heidi.

• Noonis

Tack för all förslag, och tack spöke för länken!

Tjejnamn: jag funderar mycket på Herta eller Hedda. Håller Hedda på att bli poppis (rädd för det...)? Någon som har koll?

Killnamn är svårt, har både make och son som börjar med H och är fornskandinaviska, svårt att hitta på något som inte är för likt!

• Noonis

Hej,

tack. Ja, jag har tittat på sådana, enligt någon annan låg Hedda på platser runt 90 på topplistan, men jag tänkte mer på "vibbarna", hur namnet ligger i luften. Du vet, vissa namn kommer så hastigt och lustigt och halva fl har hunnit att döpa sina barn till det innan det syns io statistiken (jaja, något överdrivet men för att ge en bild på vad jag är ute efter) .

• spöke

Här kan du se Heddas popularitetskurva:
    www.kanalen.org/namnarkivet/index.php&namn=Hedda&frame=1&sex=2&PHPSESSID=775c5999ec9a0ac16cec78991e57ccc8

Helt klart ett namn som ökar i popularitet, men det är fortfarande inte ett vanligt namn. Statistiken är från 40-talet och framåt... och namn går ju i cykler om 80 år, så den ev. förra Hedda-toppen är tyvärr inte med.

• Marpal

Hugo
    Helge
    Henning
    Hadar
    Helmer

Hanna
    Helen
    Helga
    Hilda
    Hilma

• Indillia

Jag tänkte direkt på Sunes jul och måste svara Ho... Ho... HOLGER!

• angela23

Hannes
    Helmer
    Henrik
    Hasse

Hanna
    Hilda
    Helga

Är några namn jag kom på??
    Lycka till bland alla namn,thihi brukar vara ett svårt val..

• Noonis

Hihhii, Indil, Holger heter sonens låtsaslillebror så det är redan upptaget . Annas, varför inte...

Spöke, vilken underba sida, ska genast kika lite mer på den!

• Strix

Harald och Hedvig är superfina namn!!

• spöke
    Noonis skrev 2008-11-06 10:03:25 följande:
    Spöke, vilken underba sida, ska genast kika lite mer på den!
    Så lite så. Har massor av tips på namnlänkar i min presentation. Kika där om du vill ha fler.
  • Joelbitar

Hel
    Det är asgrymt tycker jag, men lite vågat kanske då hon i nordisk mytologi var härskarinna av underjorden, och "helvete" ordagrant betyder "Hels straff".
    Jag skulle gärna hetat ett sånt grymt namn! :D men frågan är om ens dotter skulle uppskatta att heta så bara för att man själv diggar härskarinnan av underjorden :P

Svar på tråden Namn på H?