Inlägg från: Serafine |Visa alla inlägg
  • Serafine

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

henlin: Håller tummarna för att det blir vilken dag som helst nu

Majsanna: tyvärr gör jag dig sällskap, mensen kom nu i kväll. Börjar kännas jobbigt. Jag har förvisso blivit gravid en gång sen april, men tiden bara rinner iväg. Jag var så säker på att jag skulle vara gravid före årsskiftet.

• Serafine

Hej tjejer och förlåt att jag inte har hört av mig. Skrev ett långt inlägg för, ja typ en vecka sen, men det försvann och då lackade jag ur. Sen dess har jag nästan inte varit här inne. Trodde verkligen att jag var gravid igen, hade alla symtom, men icke. Hade en liten kris i ett par dagar, men nu har jag vänt 180 grader och ser bara positivt på situationen. Jag kan inte påverka det mer än jag gör, det får bli när det blir. Jag har världens underbaraste tvååring hemma och jag vill njuta av varje dag med henne.

Om någon har tid och lust, tar jag tacksamt emot en sammanfattning om det har hänt något spännande

Kram på er alla och tack för att ni finns!

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 14-15/11, BIM, Nångång i början av dec. 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• Serafine

Grattis Mars!!!!

Kanelbulle: Skönt att höra att du mår illa . Hoppas du får fortsätta må lagom illa några veckor till

Idag blev det utslag på äl-stickan och alla andra äl-symtom man kan ha. Hoppet är maximalt som vanligt

• Serafine

Grattis Rauur!!!! Gud, så roligt! Grattis!!!

FÖDDA
    Mars2007: Elias 21/11-08.
    Henlin: , 1 son född april 07, Höganäs

GRAVIDA
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 26/11, BIM 10/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• Serafine

En vecka kvar till BIM. Vågar inte känna efter eller tolka, går det så går det.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

• Serafine

Bim imorgon, testade minus idag på eftermiddagen. Testar igen på onsdag om inte mensen kommit. Är dunderförkyld så jag kan inte riktigt känna efter, vågar inte säga bu eller bä.

Till alla er som mår illa, kan jag bara säga att ni har mitt fulla medlidande! Mådde själv illa större delen av förra graviditeten. Man blir både handlingsförlamad och deprimerad. Postafen hjälpte inte, Lergregan lindrade lite, men jag tyckte det var lika illa att vara så torr i munnen och trött. Min livlina var mintabletter, vet inte varför, men det lindrade illamåendet. Sen var det klart vidrigt att kräkas upp igen men det gjorde jag nästan bara på kvällen (och på morgonen innan jag ätit, föredrog att spy lite galla, än hela frukosten)

• Serafine

Rauur: Jobbigt Hoppas han slipper.

Ego: mensen kom idag. Lite deppigt, men inte så djupt som förra gången. En äl till i år, men bim i januari, nästan tre år sen jag plussade med dottern.
    Jag vet att jag kommer att ångra mig, men just nu vill jag inget hellre än att må illa igen

• Serafine

Nu har jag tagit mig igenom de senaste sidorna. Har legat däckad i influensa lagom till äl, men var pigg nog för lite måste-sex igår. Min man är med på noterna iaf.

Mimmi P: Jag hade enorm nytta av profylaxkursen vi gick. Just insikten att en förlossning kan vara lugn och kontrollerad, utan avgrundsvrål.

AMS: Usch och fy vad tråkigt

Majsanna: Hoppas att de kan hjälpa er snart. De borde iaf kunna ta blodprov för att vara säkra på att du faktiskt har ägglossning. Jag vill minnas att jag har sett flera här på fl som fått ägglossninsstimulerande utan att ha försökt i ett år, bara konstaterat att äl strular.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro

GRAVIDA
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• Serafine

Grattis FlakeZ!!! Delad glädje är dubbel glädje och bättre födelsedagspresent får man väl se sig om efter!

Majsanna: De är så tråkiga, det är så olika var man bor. De behöver ju inte dra igång en full utredning nu på studs, men de kan ju börja med grundläggande prover. Håller tummarna att du inte behöver ringa den igen.

Ego: Min man har diabetes, och hans socker har varit lite högt till och från under hösten. Är sockret högt, är potensen låg.. Har även läst lite idag att högt socker kan skada spermierna och att diabetiker i högre utsträckning har dna-skadade spermier.
    Försöker dela med mig av informationen utan att kritisera, men han tar allt som rör hans diabetes väldigt personligt. Blir så trött, jag vill bara att han ska börja träna igen och tänka mer på hur han äter, han om någon borde förstå hur viktigt det är för hans allmänna hälsa.

• Serafine

Hej allihop! Hoppas julen med efterföljande ledighet har varit till belåtelse.

OBS! Här följer nu en sex akter lång orgie i självömkan. Känsliga läsare varnas! Det går bra att hoppa till sista stycket för kort uppdatering av mitt liv.

Jag har haft influensa, inte en gång, utan två gången sen jul! Juldagen: Hög feber, frossa, muskelvärk, skakade okontrollerbart i hela kroppen, ont i halsen och ont i örat. Efter 2-3 dagar gick det över i en mer hanterbar förkylning med ett orubbligt lock för örat som gjorde sig ständig påmint.

1 dag var jag frisk (örat undantaget), sen åkte vi till Tallin där min svärfar jobbar. Dag 3 börjar jag känna mig lite frusen på kvällen (med tanke på att det är standard att ha 27 grader inne, så berodde det inte på att det var kallt). Hela sista dagen nyser jag konstant och näsan rinner. Jag är oartig och sover större delen av dagen under välsignelse av panodil. Flyg och tåg hem var en pärs.

Sen började Hostan! Jag har hostat mer eller mindre konstant i tre dygn. Hela bröstet värker, ryggen värker, halsen är sönderriven, luftvägarna är så irriterade att de har svullnat vilket gör andning till ett ansträngt projekt. Jag kan inte sova eftersom jag hostar mig genom natten.

Det är en ständig kamp med panodil för att hålla febern och ledvärken nere. Samtidigt längre norrut förlorar jag kampen om fria luftvägar i näsan, nässprayen övervinns på 20 minuter. Samtliga bihålor är fyllda till brädden med snor, vilket medför en ganska obehaglig känsla av att mitt ansikte kommer att explodera.

Bara att resa mig upp gör mig yr och andfådd. Dricka te eller bara varmt vatten med honung hjälper för stunden. Isvatten eller glass likaså. Min svärfars sambo, min svägerska och min dotter blev också sjuka med samma symtom. Dotter klarade sig lyckligtvis lindrigt med feber och lite hosta och snor som gick över på en dag. Svägerska lyckades även smitta min svärmor under det dygn hon bodde där efter hemkomsten från Tallin. Det verkar alltså vara väldigt smittsamt, även om svärfar och maken av någon outgrundlig anledning verkar vara immuna.

Att mensen kom i morse gjorde inte så mycket, även om jag hade kunnat vara utan mensvärken. Maken ska vara extra noga med sitt socker den här gången och jag ska hålla mig frisk. Jag hade en blödning sex dagar efter äl, men inget skulle ha överlevt mina febertoppar och härjande virus.

/SLUT

• Serafine

den här gången är det exakt 3 år sen jag blev gravid med Nora. Hoppas det kan ge lite tur. Håller tummarna för oss båda, Majsanna.

Jag börjar tillfriskna, bara lite snuva och en helt borttappad röst kvar. Det är väldigt frustrerande att inte kunna prata, kan verkligen inte få fram ett pip. Framför allt svårt att förklara för en 2-åring. Men jag hittade en talsyntes på nätet för att klara den mest grundläggande kommunikationen.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt

• Serafine

Tänker precis som Majsanna. Vill ju veta hur det går för er och hoppas snart göra er sällskap.

• Serafine

Ett tips till BB, amningslinne! Finns bla på HM. Mycket bekvämare än amningsbh och mycket praktiskt. Tänk även på att brösten kan läcka väldigt mycket i början. Om jag ammade från ena bröstet, så sprutade det från det andra, jag fick byta uppsamlingskopp mitt i. Även under nätterna läckte det mycket. Då är ett linne bra.

Vad det gäller utredning och oro så får jag ingen utredning om jag inte går privat och betalar för det. Vi har ett barn ihop sen tidigare och jag har haft ett missfall för 4 månader sen. Min man är inte orolig, det har ju funkat förr, det tar lite tid bara.

• Serafine

Mimmi P: Det är vanliga storlekar. Man får ingen snygg hylla i dem men de är bekväma. Jag har ganska stora bröst och svårt att hitta bra bh'ar som håller allt på plats, jag använder de här linnena till vardags med bh under, då sitter allt där det ska

• Serafine

Jag har fortfarande ingen röst och jag börjar bli riktigt förbannad. Det är otroligt frustrerande att inte kunna säga ett ord. Det känns som jag har förlorat hela min personlighet, jag är inte mig själv längre. Idag är dag 4 utan röst och dessutom min födelsedag, känns sådär... Maken tycker självklart också att det är påfrestande, jag har ju varit sjuk mer eller mindre i en månad.
    Jag vet att det kommer att gå över om några dagar, men jag har en deadline på tisdag som är helt orubblig och jag skulle behöva ha en massa möten för att få rätt på allt. Känns ganska hopplöst.

Men men, åter igen ett fett ilandsproblem. Känns lite bättre nu när jag fått beklaga mig lite.

• Serafine

Majsanna: jag läste på en del om förkylningar/influensa nu senast eftersom jag var sjuk så länge och hela tiden mellan äl och bim. upprepade förkylningar eller influensa kan leda till missfall och då även så tidig som före bim. jag hade en liten blödning dag 6 efter äl och var ganska säker på att det var ägget som fäste, men sen var jag ju sjuk hela tiden och det blev inget.
    Vet inte om det är till någon tröst, jag tyckte själv att det kändes bra att skylla på något, även om det bara var den här gången. Jag hoppas att vi båda är friska till nästa gång och får våra plus!

• Serafine

Majsanna: Jag har också pratat med mannen om zink, men inte kommit längre är prat. Jag har äl idag, så det är lite sent att ändra några vanor nu. Jag hoppas att det inte behövs, men om det inte går den här gången heller, så blir det piller till maken!

Jag har också funderat på rosenrot och borago, men jag har hört att det kan störa menscykeln och ägglossningnen och det vill jag verkligen inte.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!