• Yinsan

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Lillajag, du hade UL på måndag va? Jag har på tisdag och det är inte utan att tankar som att lever den och hur sjuk är den kommer lite smygande... Fast jag är säker på att jag känt bebisen flera gånger tvekar jag ändå...

AMS, förra gången tog det bara två timmar från det vi kom in på sjukhuset men hade väl några timmar till hemma som jag fattade vad som var påväg att hända och denna gången får jag helt enkelt lyssna bättre på kroppen och acceptera att värkarna är starten på förlossningen och inte ignorerar dem som förra gången!

FlakeZ, tror att bebisen hinner vända sig igen!

Kallo, varför vill du ha snitt?

Måste bara säga att jag älskar denna tråden!!! Alla är bara så helt underbara och man kan verkligen diskutera allt mellan himmel och jord!

• Yinsan

Vecka 17 idag, så ligger två veckor efter dig ungefär!

Majsanna, va kul med renovering även om det blir kaos en stund, blir ju så fint sedan!

• Yinsan

Mimmi P, skickar massa styrkekramar till dig och hoppas ni får en underbar jul ihop!

Kallo, vilka dumma läkare det finns! Stå på dig när det närmar sig om du verkligen inte vill prova förståss. Själv är jag livrädd för nålar/operationer etc så det är bara vanligt som gäller för mig, vet inte vad jag ska göra om de säger att jag måste snittas... Den dagen den sorgen!

Rauur, var det inte något liknande på House igår, de tappade blod för de hade förmycket hormoner ikroppen eller nåt...
    Usch va jobbigt och lider med er, men självklart kommer allt att lösa sig till det bästa! Skickar styrkekramar till er också så ni orkar med vårdens berg och dal banor!

• Yinsan

Rauur, läste mitt inlägg igen och vill bara poängtera att jag menade absoult inte att bagatellisera din mans sjukdom även fast det lät så, ber om ursäkt för klumpiga ordval om du eller någon annan reagerade!
    Hoppas ni snabbt får komma till medicin och att han snart får gnistan tillbaka! Skickar lite styrkekramar igen!

• Yinsan

Majsanna, satans tant, skickar massa baciller till dig så det blir världens underbaraste julklapp!

• Yinsan

Serafine, beklagare verkligen, nedrans tanter som dyker upp fast vi inte vill det! Styrkekramar till näste försök!

• Yinsan

Evamarianne, håller också tummarna för att det blir den nya trådens första plus!!!

• Yinsan

Kanelbullen, säkert bara ett blodkärl som gått sönder, så länge det inte är färskt blod är det ingen fara sägs det ju! Håller tummarna för att det är som jag tror! Styrkekramar till dig!!!

• Yinsan

Eva-Marianne, håller tummarna för att det blir ett plus nu!

Lillajag, va mysigt och att allt var bra!

Själv får vi våran dom imorgon, fast vi ska inte ta reda på könet, eller jag kanske vill men sambon vill inte och eftersom vi tillhör det strikta distriket så får vi antaligen inte veta iaf!

• Yinsan

Eva-Marianne, Håller verkligen tummarna för att det blir ett plus på stickan snart, skulle du testa till helgen eller hur var det?

Kanelbullen, inget kul men det enda som är säkert är att det går över förr eller senare och ut kommer en guldklimp i omätbart format!

Har hört två versioner av illamåendet!
    Den första som ni redan skrivit om att mycket illamående minskar risken för missfall.
    Den andra är att mår man mycket illa så kämpar kroppen för att göra barnet och att det i sin tur kan innebära att något är fel/påväg att gå fel.

Själv tror jag stenhårt på den första teorin och menar inte att noja upp någon nu!

Var ju själv på RUL idag och tro det eller ej men min makes spermier måste verkligen ha levt rekordlänge... sista gången vi hade sex var 29 juli, (innan jag plussade vill säga) enligt UL blev jag gravid 5 aug. Det är hela 8 dagar... Det är inte illa.
    Nytt datum är iaf 27 april!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!