Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Nu har jag precis kommit hem från besök hos BM. Blodtrycket var lågt som vanligt, bra socker-värde, puls och sf-mått. Men jag frågade henne hur bebis låg nu, eftersom den för två veckor sedan lagt sig med huvudet neråt med buller och bång. Igår hade jag en till "buller och bång"-dag och igårkväll sa jag till min man att jag tror banne mig den har vänt sig igen, det kändes nämligen precis som den gången när jag vet att den lade sig tillrätta med huvudet neråt.
    Mycket riktigt, bm kände efter noga och sa att det var inget tvivel om saken - bebis ligger i säte. Än är jag bara i v 33 så det är ingen panik, men om bebis inte lagt sig rätt på nästa besök om 2 veckor så blir vi skickade på ul för att säkerställa läget och därefter vändningsförsök. Men hon sa att dit är det långt, än hinner mycket hända!
    När jag var där kändes det lugnt, men nu när jag kommit hem blev jag plötsligt orolig. Jag som varit lugn inför förlossning och allt blev plötsligt väldigt orolig att vi ska behöva handskas med en bebis i säte... Hjälp!!
    Nu ska det ju förhoppningsvis inte bli så, men ändå...

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • BejbyBoo

Rauur: Beklagar verkligen det ni nu måste gå igenom och hoppas att ni snart får besked om vad det är som spökar. Att behöva äta medicin resten av livet kan tyckas jobbigt, men det är i sammanhanget ett litet pris att betala om han tack vare det kan få behålla hälsan och må bra. Förstår att det blir mycket tankar ang barn och framtid, kanske kan din man fråga läkaren som han träffar?

• BejbyBoo

God morgon tjejer,
    nu ska ni få höra något roligt!
    I förra veckan avslutade jag en del konton hos min fd bank, via telefon. Igår fick jag så hem en bibba med papper som bekräftelse på vad jag gjort. När jag bläddrade igenom bibban såg jag plötsligt något som jag reagerade på. Vid en närmare titt såg jag att det var en annan persons papper; med fullständigt kontorummer, personnummer och saldon.
    I höstas råkade jag ut för nästan samma sak; men då var det att jag beställt min journal från sjukhuset och fick tillsammans med min även en annan kvinnas journal... Då ringde jag till den ansvariga på sjukhuset och anmälde det hela.
    Så nu ringde jag till någon slags kundombudsman hos banken och förklarade bara vänligt vad som hänt. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och ville tacka mig för att jag hört av mig. Ja, sa jag, det är väl ingen fara för mig, jag tänker mest på den stackaren som fått sina uppgifter utlämnade. I alla fall så ville hon tacka mig och det med att sätta in 1000 kr på mitt konto!!!!
    Och idag sitter mycket riktigt pengarna där!! Nu ska jag gå och unna mig det där fårskinnet jag velat köpa till vagnen men som jag tyckt var för dyrt!

• BejbyBoo

Ja, nog kan man tycka att den person vars papper kom fel också borde få något. Men det är väl tyvärr som du Mimmi skriver, att hon förmodligen inte ens får veta om det.

Henlin, förstår att det är tungt!! Jag tycker själv att det börjar bli lite småjobbigt nu. Sover jättedåligt, ont i bäckenet och allmänt seg i såväl huvud som kropp. Hoppas att det snart sätter igång för dig så att ni får njuta av bebis istället för stå ut med tung kropp!

Majsanna, vad tråkigt... vi får hoppas att det blir en julklapp istället!

Kanelbulle, åh... hoppas innerligt att du slipper mer besvär av illamåendet. Det är inte kul. Håller tummarna att det bara var i morse!

• BejbyBoo

hej tjejer...
    tittar bara in som snabbast för att fördriva tankarna och tiden. Vi hade i måndags ett nära dödsfall i familjen och just nu avlöser dagarna varandra som i ett töcken...
    Jag kommer tilbaka när jag återfått andan och fötterna på jorden..

• BejbyBoo
    Evamarianne: Jättegrattis!!!! Njut nu!
  • BejbyBoo

Jag börjar så smått återhämta mig från chocken. Istället kommer saknaden, sorgen och den eviga frågan "varför". Antar att det är så gången är... Försöker tänka att det i allt elände också finns glädje i form av den bebis som växer inom mig.
    Var hos BM igår och bebis har lagt sig tillrätta igen med huvudet djupt i bäckenet. Skönt! Den har vuxit mycket sedan förra besöket och pulsen var som vanligt hög. Jag hade något lågt järnvärde, så blev ordinerad att börja med Niferex.

Tack för era värmande ord tjejer.

• BejbyBoo
    Lillajag: vad skönt med halvvägs. Hoppas att du snart tillfrisknar.

henlin: det ska bli spännadne den dag när vi inte hör av dig.

Nu lämnar vi stan igen och åker för att förbereda det sista för begravningen som är på fredag. Fasar för den... Har en känsla av att det kan komma att bli något av det jobbigaste jag varit med om.
  • BejbyBoo

Oj, grattis Mars!!! Vad härligt att du redan har din lille hos dig!
    Hoppas att Henlin snart följer i dina fotspår!

Vi har klarat av begravningen nu och det känns märkligt. Men vi gör så gott vi kan.

På graviditetsfronten är det nu enligt BF 31 dagar kvar... Magen växer hysteriskt (har bilder i galleriet), känner mig allt annat än smidig nu. Har börjat samla vätska i vader, fötter och händer - vigsel- och förlovningsringen hänger nu i halsbandet. Bäckenet och ryggen värker och magen är låg. Min svägerska trodde att nu när allt är över (begravningen) och jag slappnar av, så kommer bebis dyka upp inom ett par veckor. Just nu känns det lockande måste jag säga. Längtar efter att få ha bebis på magen istället för i! Har själv börjat tro att den nog kommer lite tidigare än beräknat - men så kanske alla tror..?!

Har inte hunnit/orkat läsa så mycket i tråden den senaste tiden. Ska försöka läsa lite under dagen idag. Har dock uppfattat att kanelbulle har haft blödningar - hur går det för dig? Läs gärna på min sida om mina blödningar jag hade i v 7-9.

• BejbyBoo

Oj, vad spännande!!
    Själv har jag varit vaken sedan halv 4, då jag vaknade av onda förvärkar. Fick anledning att öva på profylax-andningen! Det höll på i en timme ungefär, sen lugnade det sig. Yikes... tänk när det är på riktigt och inte går över!! Det var inte skönt.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!