Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Oj vad det händer saker i tråden!
Kul med resor och ul :).
Disa D, jag har börjat lite men tycker det känns så konstigt, det känns som att man inte har "rätt" att handla bebissaker än. Men jag har fått en del begagnat och kommer nog snart komma igång. Ang ny säsong så kommer man väl behöva lite tjocka kläder och nån overall, tänker att det är bäst att skaffa det nu innan de plockar bort det ur butikerna.
Håller tummarna för alla er med BIM idagarna!!
Tack för allt stöd!! Det är så skönt att kunna klaga av sig bland folk som förstår och inte dömer.
Min man kommer förhoppningsvis kunna komma hem men är han mitt uppe i ett jobb kommer han inte bara kunna släppa allt och sticka men han kommer vara i Sverige iallafall, var vet vi inte än, förhoppningsvis hyfsat nära.
Jag har funderat på att ta med nån annan men har ingen. Jag har haft en hel del problem med att låta kompisar komma nära så jag har inga tjejkompisar som är tillräckligt nära för att vilja ha med på en förlossning. Mamma har jag tyvärr en rätt dålig relation till så hon är inte aktuell. Min bästa kompis är en kille och honom skulle jag absolut kunna ta med mig men det är lite känsligt hemma då maken är lite svartsjuk på att vi är så nära kompisar (tycker att det är jobbigt att könet ska ha nån betydelse men jag kan inte säga att jag inte skulle tyckt det var jobbigt om det var tvärtom) så för att inte påfresta vårt förhållande så kommer jag inte ta med honom.
Så om inte maken hinner/kan komma hem så kommer jag göra det ensam.
Jag höll på att flippa ur på jobbet igår och skickade ett lätt hysteriskt mail till min chef vilket var rätt bra för han förstod äntligen hur stressad jag är så imorgon ska vi sätta oss och gå igenom mina projekt och se om det finns nåt jag kan överlåta på nån stackars kollega. Hoppas att det funkar den här gången.
Om det bara var jobbet så tyngde skulle det nog gå bra men just nu är vi i en svacka, jag och maken, pga att vi knappt hunnit träffas sen i januari, det känns mest som vi pratar med varandra per telefon och ibland delar vi säng nån timme eller ett par. En hel helg tillsammans minns jag inte ens när vi hade sist. Just nu hade jag verkligen behövt hans stöd då hela skaffa-barn-grejen är nåt jag varit tveksam till under hela livet och antagligen aldrig gett mig in på om inte han velat det så mycket. Jag blev ju knappast gravid mot min vilja men jag är fortfarande kluven till killen som sprattlar inne i magen. Jag är helt säker på att jag kommer tycka att det var helt rätt beslut när jag har honom i min famn men nu är det så overkligt och svårt att föreställa sig och jag tror att det hade känts bättre om det inte hade känts som jag fick göra det mer eller mindre ensam.