• Kallo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

FlakeZ: Hur mäts SF måttet? Ståendes eller liggandes? När börjar man mäta det? Hoppas din lille vänder sig i magen! (Jag är nog den ende som hoppas att vår bebis ligger i säte så jag får snittas.. )

Disa D: Det med shopping tycker jag är jättesvårt! Maken var i England för 3 veckor sedan och kom hem med ett startkit innehållande en söt mössa, pyamas, body, haklapp och ett par vantar. Sen hade han köpt en nappflaska med. Storleken han köpte var 1-3 månader. Hur man omvandlar till våra storlekar vet jag inte. Bebisen som kommer ut kanske inte alls passar i storkek 50 och man måste börja med 56. Eller den kanske till och med kommer förtidigt och man måste köpa storlek 44..

AxelsmammaSanna: Jag undrar hur billigt det är i Kina nu, var och växlade in pengar idag. I april då jag var iväg senast kostade en Yen ca 0.80 och idag låg den på 1.19.... Så har den legat sedan OS. Får se till att pruta ännu bättre.

• Kallo

Yoysen: Jo, anledningen till att jag vill ha snitt är att jag har två livmödrar och två livmodertappar. Min BM och gynläkare har båda sagt att det är spec.mödravården som gäller för mig. Fick en remiss till spec.mvc och träffade en läkare där som rent ut sagt dumförklarade mig och han var fruktansvärt arrogant.

Efter att ha gjort en gynundersökning på 10 sekunder så sa han: "Nej du.. du kommer få en normal graviditet och en normal förlossning, hit skall du inte komma mer". På dessa 10 sekunder gjorde han även illa mig så att jag började blöda.
    Jag blev fruktansvärt ledsen och grät i en vecka. Till saken hör att jag har gått hos 4 andra gynläkare under åren som sagt att jag kommer få problem att föda normalt.

Jag mår så pass bra att jag orkar inte lägga energi på detta nu, utan tar dagen som den kommer. Har regelbunda besök hos min gynläkare på Mvc som kollar så allt ser bra ut.

Mimmi P: Vad jobbigt att få såna känslor! Jag har märkt på mig själv som gravid att man funderar väldigt mycket på vad som är rätt och fel, vad man vill och inte vill - kanske är det hormonerna som ställer till allt?
    Försök få till en helg som bara är "er" helg ganska så snart för att kunna prata och bara umgås. Kram till dig

• Kallo

Kanelbulle: Hoppas det blödningen slutat. Ring din BM och rådfråga henne tycker jag. Kanske får komma dit på ett vul bara för att stilla din oro? Kram

Ego: Själv sitter jag i Shanghai och kl. är 09.35 på morgonen. Mina resekamrater sover men jag kan givetsvis inte sova... Igår var det runt 16 grader och soligt, var ute och promenerade endast i en tröja. Det är annat mot regninga och trista Sverige. I morgon flyger vi vidare till Peking för de sista dagarna samt shoppingen. Ha det så bra alla. Kram

• Kallo

Kikar in igen, kom till Peking i morse. Har ar ganska kallt om man jamfor med Shanghai. Har shoppat lite bebisklader idag, men jag ar lite besviken eftersom det inte finns sa mycket neutrala klader. Allt ar rosa eller blatt.... och da menar jag ALLT. Fick iallafall med mig ett startkit i en gron farg, som jag hoppas blir bra.
    Ha det sa bra alla!

• Kallo

Är nu hemma igen och skall läsa fatt mig på alla inlägg! Det har blivit några sedan jag var in sist såg jag.

Resan har gått kanon och jag har mått väldigt bra. Vid vissa promenader fick jag dock sammandragningar, men som tur är taxi billigt i Kina....

Var på en annan marknad i onsdagskväll där de hade en massa olika bebiskläder som inte var så "könsbunda" så jag fick köpt en hel del faktiskt. Var mysigt i morse när jag + maken packade upp väskorna o kikade på vad vi handlat. Nu längtar jag verkligen till den lille pluppen kommer ut.

• Kallo

Var där tillsammans med maken samt ett annat par (som för den delen oxå väntar barn 2 mån efter oss). Vi hälsade på en vän till oss i Shanghai och sen har vi bara turistat i både Shanghai o Peking. I Peking har jag varit i två gånger tidigare, så även om det låter dumt är jag rätt less på den staden, men att besöka Shanghai var en upplevelse.

v i r r a skrev 2008-11-14 17:42:49 följande:
    Kallo, jag såg att du var i kina tidigare men jag har missat vad du gjort där (förutom shoppat bebiskläder )? Turistat? Jobbat? Nyfiken
  • Kallo

Gillar verkligen din sammanfattning Virra! Kanonbra!!

Lillajag1979: Stackars dig, jag lider verkligen med dig. Jag rent ut sagt hatar allt som har med kräkningar och göra. Är glad att jag inte mått illa och kräkts under graviditeten.

Idag har jag fyllt i inkomstpapperna för föräldrapenningen tillsammans med chefen, och dividerat fram och tillbaka hur ledigheten skall läggas upp. Men det blir nog så att jag blir hemma heltid fram till september 2010, låter så långt fram i tiden... Sen kommer nog maken vara hemma 1-2 dagar / vecka under hösten 2010.

• Kallo

Yoysen, perfekt om ni kan dela på det. Det önskar jag med att vi kunde göra, men det är lite svårt. Dels för att jag har svårt att lämna över påbörjade saker till mina kolleger, jag vill gärna slutföra dem. När jag är ledig kan jag inte riktigt 'släppa' taget, jag har jobbat på detta under åren och nu har det blivit mycket bättre men jag har ändå en bit kvar.
    Maken är precis likadan, har svårt att lämna över saker och ting. Nu sitter han i en chefsposition vilket gör att de ringer honom precis när som helst under dygnet. Därför känns det inte rätt för varken honom, mig eller bebisen om han skall vara hemma en längre period.

• Kallo

Wiiiiii, grattis Eva Marianne!!!! Gud så himla roligt!!

FlakeZ: Vi är här och "lyssnar" på dig om du behöver "prata". Stor kram till Dig/Er!!

• Kallo

Idag har jag varit till BM och till läkaren för ett ul. Alla prover såg jättebra ut, det kändes bra.
    Under ul vänder läkaren helt plötsligt bort skärmen... Gissar på att hon såg vad det var för kön på den lill*... Genast blev jag hur nyfiken som helst, skall försöka flirta in mig hos maken ikväll så att vi bokar in ett könsul.

Eva Marianne: Känner igen dina "symptom" såhär i början. Minsta lilla flytning jag kände sprang jag på toaletten eftersom jag trodde mensen var påväg.....

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!