-
Jag har ingen aning. Ska på första imorgon, så vi får se...hopee skrev 2008-12-28 00:25:54 följande:FlakeZ: Vad spännande att det är på g! Hur känns det nervöst, eller du är lugn?Lillajag: Tycker du de här aurorasamtalen verkar bra? du har väl iof bara varit på ett men jag är lite nyfiken på hur de är och vad det säger god natt på er!
-
FlakeZ: Grattis på födelsedagen!! Och lycka till med barnafödandet, det verkar ju vara på G
-
Iiiiih! 100 dagar kvar till förlossningen!
-
Åh, nu kan du verkligen andas ut...
-
Eva Marianne: Mmm!
GRATTIS FlakeZ!!!
Själv var jag på ett MYCKET givande samtal på auroramottagningen idag!Känner mig enormt lättad...
-
Mimmi P skrev 2008-12-30 08:32:57 följande:
Majsanna, tråkigt att ni måste vänta, men förhoppningsvis får ni ert plus innan dess ändå. Använder du äl-tester?Lillajag, skönt att det gick bra hos aurora-bm, kommer du fortsätta på regelbundna samtal där eller var det bara en engångsgrej? Får man fråga vad det är du är rädd för inför förlossningen? (finns ju vissa självklara saker men det är så individuellt vad man har svårt för). För min del tycker jag det jobbigaste är att man omöjligt kan veta hur man kommer reagera och att det liksom inte går att träna eftersom man inte vet exakt vad som kommer hända. Jag tycker om att vara förberedd på allt. Men profylaxkursen och mina tusen böcker om graviditet, bebisar och födande har hjäpt mig jättemycket.Det är väl mest hur man ska hantera allt och att det är en ny sits och så har jag ett enormt behov att kontrollera grejjer
Kanelbulle, just för mannens del så tror jag de behöver få en tydlig bekräftlese på att det verkligen finns nåt där inne för att kunna ta det till sig. Vad kul att han är så glad.
Serafine, tråkigt att du har svårt att nå fram till mannen. Kan du hjälpa till "i det tysta" typ föreslå att ni går och tränar tillsammans eller nåt sånt? Män är stlta varelser, ibland får man ta till list...Igår tapeserade vi bebisens rum och idag ska golvet in och så ska vi till Ikea och handla lite lampor och grejer. Vi har valt en väldigt bebis-aktig tapet, blå-grön och med en bård på mitten med hitta nemo-figurer. Den är så väldigt mycket "inte vi", det känns väldigt konstigt, hoppas lill-killen kommer gilla det. Jag har svårt för både färger och "gulliga" grejer, jag är väldigt svart och kantig själv men försöker tänka mig in att en mjuk liten bebis ska bo där. Det känns väldigt konstigt.
Jag fick en ny tid om ungefär 5 veckorMen jag fick saker att träna på. T.ex att inte tänka för mycket och att fokusera på kroppen!
-
Kallo skrev 2008-12-30 12:35:53 följande:
Oj, vad konstigt! De har bytt operativsystem på min dator och helt plötsligt kommer jag in på FL på jobbet... Undra hur länge detta kommer att vara?! Åhh, jag är såå trött på min man idag. Igår kväll satt han nämligen och förberedde för en "grabbhelg". Frågade när denna grabbhelg skulle bli av. Första helgen i februari skulle de åka ner över en helg till Falkenberg för att festa och kika på fotboll (tv:n). Jag blev såå himla arg över att han inte ställde frågan till mig om vad jag kände/tyckte osv. Det är ju ändå månaden innan BF. Så vi gick och la oss med ett kort God Natt utan att lösa detta. Ikväll kommer folk hem till oss för att fira maken då han fyller år.... så jag gissar på att vi inte kommer få löst detta innan gästerna kommer. Vilken soppa!!Jag förstår det gott och väl. Själv har vi kommit överens om att sambon ska vara nykter och inte alltför långt från hemmet från 2 månader innan BF. Det kan ju hända grejjer liksom. -
Gott nytt år på er tjejer.
Själv går man och grämer sig vilken KLANT man är...!!!!!! Skulle sätta i motorvärmaren i bilen imorse för att jag skulle till jobbet... Jag tänkte: "Äh, jag stoppar i skosnörena i skorna så jag inte snubblar på dom för jag orkar inte knyta skorna" Sagt och gjort, jag satte i sladden och väl tillbaka på trappen så kom jag på att jag glömt att resa kupevärmaren upp så jag vände tillbaka. På vägen har ena skosnöret på något sätt lyckats ta sig upp ur skon och fastnar i andra skon och så ja, ni fattar ju att jag faller handlöst frammåt.... RAKT PÅ MAGEN.... Jag tänkte att det var kört... Åkte iaf till jobbet, men där kunde jag inte vara kvar för jag tänkte för mycket på skatten i magen. Och om det hade hänt något. Så jag fixade in en annan som kunde jobba för mig... Ringde förlossningen för att jag var orolig.. Men så länge jag inte blödde eller hade ont eller om jag inte kände bebben så var det ingen fara. Och jag har inte ont, blöder inte och känner min klimp som vanligt. Så jag hade nog ganska mycket tur. Det kom ju ganska mycket tyngd på magen oxå...
Så härdanefter så kommer jag ALLTID knyta skorna, hur kort jag än ska gå. :-S -
Hallå allihopa. Hoppas det är bra med er!
Hur tycker ni att det är att vara gravid? Ni som har kommit en bit på vägen typ efter v.25?
Själv vantrivs jag något enormt. Är i v.27 och känner mig redan så jäkla otymplig. Smidig som ett kylskåp har fått en helt annan innebörd. Vägde mig senast hos bm. +10kg.Visst, det är mysigt när lille wille gör sig till känna där inne... men...
JAG VILL ATT DET SKA VARA ÖVER!! -
Jo, jag tror säkert att det är värt det. Men jag vill vara där nu. Vill inte vara gravid nå meeeer... Fattar inte dom som tydker att det är så mysigt. Jag kan ju inte klaga. Jag har ju mått bra största delen. Men det är detta med det otympliga. Och sexlivet ska vi inte tala om... Försökte nyss men fyfan... Ingen ide att ens försöka känner jag.... Mår skit... Vill inte ha denna stora hemska kropp!Yinsan skrev 2009-01-04 12:08:46 följande:Lillajag, känner så väl igen mig i vad du skriver, tyckte inte det var något mysigt alls förra gången jag var gravid utan mest bara en lång transportsträcka... Upplever att det är lite lättare denna gången men det är antagligen för att jag mår bättre denna gången och inte varit sängliggande så mycket. Det är ju dock värt det när bebben ligger på magen och är färdig så håll ut! Vad gäller Ullared så har vi kompsiar i Varberg som sist passade sonen när vi var dit, väldigt smidigt och bara några minuter så var man på plats.
Blä va jag klagar... Är väl inne i en period antar jag... Och ändå är det 13 veckor kvar...