Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
VAA??? Vadå sparken? För att du är gravid??? Det är olagligt!
VAA??? Vadå sparken? För att du är gravid??? Det är olagligt!
Mimmi P, mm mycket segt med falskt alarm... jag var rätt säker på att det skulle dra igång. Men vem vet. Kroppen kanske bara vilar lite just nu
Raur: Men du! Du måste anmäla! Sånt där gör mig så (ursäkta språket) jävla arg. Jag förstår arbetsgivaren visserligen men rätt är rätt och lag är lag och HUR ska vi någonsin få ett mer jämställt samhälle *GRRR*
Är du med i facket? Om inte, ring jämo. Är det privat arbetsgivare eller offentlig?
Kallo: Enligt ordinarie planering skulle jag gå på föräldraledighet idag och jag hade tänkt trappa ner innan idag. Men i och med att jag blev sjukskriven så plötsligt så hann jag aldrig avsluta och överlämna ordentligt så därför har jag gått in och jobbat nu när jag har "fått". Hade tänkt arbeta nästa vecka också men nu vette 17. Känns bara helt onödigt att arbeta och få falska onda sammandragningar som bara gör mig trött i kroppen igen. Har turen att ha ett arbete jag kan sköta mycket hemifrån så jag gör kanske på det viset nästa vecka. Arbetar 50% hemifrån eller dyl. Jag VILL se till att göra en bra överlämning så att det blir bra att komma tillbaka efter föräldraledigheten.
AMS: Superbesvärligt. Nästan mest psykiskt för min del. Jag har tidigare inte förstått detta "klagande" här inne på att det aldrig kommer någon unge. Har tänkt att "men hey, ta det lugnt, barnet KOMMER". Ha! Knäpp på min näsa. Det är skitfrustrerande fast jag VET att jag rimligtvis borde ha en bebis här hemma inom max 30 dagar och det är egentligen inte så lång tid.
Flake: Ohh! Så häärligt att höra! Vi väntar fortfarande på att få vår vagn.
Förtydligande: Med att jag förstår arbetsgivaren menar jag att jag vet att det blir svårt och kostsamt. Jag menade INTE förstår = sympatiserar.
Over and out
Mimmi P, jo jag kommer jobba hemifrån det mesta nu till veckan (om inte bebis kommer såklart). Jag känner så mycket igen mig i det du skriver (jag börjar snart tro att vi inte är så vansinnigt olika du och jag med namnval, jobbtankar, statistikfunderingar etc etc. Fast jag är samhällsvetare och du ingenjör. Statistik och logik lär vara lika vikigt oavsett. Nåväl. OT inom parentes). Jag försökte få tillstånd en bra överlämning sedan augusti då jag kom tillbaka från semestern.
Överlämning för min del handlar om att få in en vikarie eftersom jag är ensam på min position och "avdelning" och det inte finns någon mer än jag som är insatt i alla ärenden. Det blev inte som planerat eftersom det strulade till sig med rekrytering. Sen blev jag sjukskriven. Det blev inte direkt en snygg överlämning alltså. Därför har det varit så skönt att kunna gå in och stötta upp vikarien som i princip helt själv fått lov att sätta sig in i hela organisationen, ärenden, ekonomi etc. etc. Det lite skrämmande är att det har gått väldigt bra för vikarien! Jätteroligt och strålande bra såklart men som du säger, lite skrämmande också.
Jag tror din känsla kommer att försvinna då du går upp i bebisvärlden! Själv tänker jag så samtidigt som jag har försökt att förmedla hur jag vill att "mitt" arbete ska förvaltas och utvecklas och vad jag vill ska vara genomfört (och som i detalj inte står i verksamhetsplanen) till jag kommer tillbaka. På det sättet har jag ett finger med i spelet även när jag är borta.
Snacka om kontrollbehov
AMS: Fyy så jobbigt för dig! Men är det taktiskt att tänka varje dag att idag kommer bebis? Är det inte fiffigare att ställa in sig helt på att den kommer om två veckor? *harkel* Eller förresten... jag vet att det inte går att tänka så
Igår kom vår barnvagn!!!!!! Värsta lyckan!!!!! Den är bara såå härlig och snygg och lättkörd! *kär*
Gudars. Att jag alltid lyckas skriva så erbarmligt långt! SORRY!
AMS
Ahh! Bra att veta! Det tror jag på! Då ska jag omedelbums börja tänka idag-idag-idag Apropå idag, hur har du det idag? Kommer det någon bebis?
Lillajag
Men åååhh! Så trist! Lät ju superbra med dealen ni fick. Vad är det för skötbord ni kikar på?
Kallo, ursäkta men *asg*
"själv sitter jag hemma och samlar mitt urin" haha vilka knasiga bilder jag fick i skallen
Själv har jag tagit en, under omständigheterna, lång prommis och burit hem tunga matkassar från ica. Allt i hopp om att det ska kicka igång!
Kallo, glömde. Hoppas såklart proverna visar bra värden!! Hur snabbt kan du få svar?
gustafssons: Helt vanlig graviditet skulle jag tro Jag började bli lika trött som i början av grav. efter v 32 någon gång.
Kallo! Det var min nästa tanke... att små plastmuggar knappast kan räcka
Mimmi. Tveksamt om det fungerade. Det känns mest som att jag har varit ute på extrem långpromenad, alt fjällvandrat en dag, efter min 40 min långa vandring. Snacka om att vara ur form! Fast det klart. Jag bär ju på en hel massa extra kg som tillsammans med förlorad muskelmassa pga sängliggande såklart gör mig svag. Hua.
Det klart hoppet finns för dig majsanna! Men jag förstår att det måste kännas skönt att följa andra som det tagit lite längre tid för. Undra just hur förhållande rent procentuellt hade sett ut i den här tråden om alla som var med från början hade hängt kvar. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur många vi var från början men jag tippar att väldigt många som det inte gick väldigt fort för troppade av.
(Förresten... någon fler än jag som noterat att rauurs mördade filur är tillbaka? )
Henlin: Hur gick det?? Har kanske missat uppdatering... hoppas lillan blev av med skenan
Tjingeling!
Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova.
Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
Skriver fr mobilen.
Tack alla! Allt är perfekt. Han var ute kl 1320. Ett litet mirakel på 48cm &
2968g. 8h tog det & av dom har jag inget minne av 4 pga smärta &
koncentration. Märklig upplevelse!
återkommer m detaljer!
Kramar
Hej alla! Nu är vi äntligen hemma!
GRATTIS A&OMS Jag är rätt säker på att din lilla och min lille undersöktes samtidigt idag. Fick sina huvuden mätta
Hoppas allt gick bra för er men det gissar jag eftersom ni verkar vara hemme redan.
Och om oss: Vi mår fint och allt börjar sakta, sakta sjunka in. Vi har givetvis fått det mest näpna och vackra barn som någon i någonsin har fått
Jag känner mig fortfarande förvånad över att ha fått en så liten, nätt och ljus son! Han är mycket nöjd med livet utanför magen och vill mest bara sova. De två första dygnen vaknade han knappt för att äta ens. Idag har han varit lite mer vaken. Obeskrivligt att han kommit till just oss.
Sammanfattningsvis: Ordet lycka har fått en ny innebörd!
Jag kommer att ha väldigt svårt att skriva en förlossningsberättelse. Jag har en omkring 4h lång minneslucka från förlossningen. Förlossningen varade i 8h och jag krystade i lite drygt 30 minuter men allt är ett enda töcken av smärta. Tydligen ska allt ha gått väldigt smidigt och trots att jag var helt väck i skallen och bad min make gå för att hänga tvätten på psykiatrin har jag lyssnat på råd och svarat på tilltal. *piiiip* så ont det gjorde!
Sammanfattningsvis: Ordet smärta har fått en ny innebörd.
"Oro" är också ett fenomen som jag trodde jag visste var det var men som nu också har en annan innebörd. Vår lille grabb har ett litet hjärtfel som tydligen är väldigt vanligt. Ventrikel Septum Defekt (VSD). Han har 3 små hål mellan höger och vänster kammare. Vi har fått uppgifter om att den här typen av hål växer igen av sig själv hos 80% av alla barn med diagnosen. Det ska inte heller påverka hur han mår. Så, EGENTLIGEN finns det inte mycket att vara orolig för... egentligen... men fyy så knäckt jag var igår. Idag känns det inte alls lika jobbigt även om det så klart inte är roligt att det finns minsta lilla fel på ens barn.
Sammanfattningsvis: Oro har fått en ny innebörd.
Men. Nu är vi som sagt hemma. Allt känns bra. Vi är mindre oroliga just nu men mer lyckliga Nu ska hela familjen mest bara sova, äta och bajsa
KRAM! Och tack för alla gratulationer!
PS: Några av de första bilderna finns i mitt galleri.