Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Lägger in listan igen

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• Mimmi P

Oj, vad aktiva ni varit idag!

Kan bara instämma ang tråden. Har hängt i några andra med såna som har bf i februari men det blir aldrig samma stämning och de har dött ut efter ett tag.

Lightfish, det var väl riktigt korkat sagt av din BM, BMI 22,9 är ju verkligen ingen övervikt (kanske blev jag lite förolämpad eftersom jag låg på 22,5 innan...) och som sagt ca 14 kg verkar ju vara rekommenderad viktuppgång sen är det ju väldigt olika. Jag tror inte jag kommer komma upp i 14 kg trots att jag inte spytt en enda gång men min BM säger inte så mycket om vikten. Men att bara gå upp 6 kg vid ett normalt BMI är ju verkligen inte mycket. Hoppas att du kommer må bättre snart och att du får din ordinarie BM nästa gång!

Rauur, vad mysigt, det måste vara rätt tidigt va? Gissar att det är lättare att veta vad man känner andra gången, jag tycker man gick i flera veckor och försökte förstå om det var bebisen man kände innan man var säker.

Kanelbulle, kulan kommer snart! Bra att vara förberedd med sköna kläder. Jag kör också mest på mjukisar eftersom jag mestadels går hemma.

AMS, förstår att du vill att bebisen ska komma nu, du får säga om nåt av knepen verkar funka. Svrt med medicinen, som sagt det kan ju handla om dagar eller i värsta fall fem veckor. Är den dyr?

Virra, varför blev du inte sjukskriven till bf? Om du börjar jobba igen drar det säkert igång, men nu skulle det väl kanske vara välkommet.

Jag var hos läkaren idag och blev sjukskriven till bf. De kollade urinen den här gången och det är ingen uvi eller andra bakterier som orsakar sammandragningarna iallafall. Det var inget bra tecken att de börjat göra ont iallafall och jag blev återigen uppmanad att åka in till förlossningen om de kommer tätt och regelbundet. Han kollade inte tappen, han ville inte reta den i onödan.
    Låg med sd var tredje minut i en timme ung igårkväll igen, hade precis bestämt mig för att ringa fl för att se om jag borde åka in men då släppte de. Kan sätta en 10 på att jag får gå till bf +14, vilket jag verkligen inte har lust med.

• Mimmi P

AMS, då skulle jag ha hämtat ut den ändå, synd att "förstöra" sista dagarna hemma om du kan slippa det och kostnaden inte är för stor.

• Mimmi P

lightfish skrev 2009-01-15 19:44:21 följande:

Eva MarianneTack snälla! Jag vet...det är det min vanliga goa BM säger; att William tar det han behöver och om jag får för lite tja... Men visst, det känns jobbigt! Vet ju inte om jag ska fortsätta kämpa med att försöka gå upp i vikt eller inte... Nåja, tror jag ska skita i vad hon sa och äta om jag gjort hitills!Ang. dåliga magen: japp, det är nog järntabletterna... . Vilken sort blev det? Om det är Niferexen så kan du prova med att bara ta dem var tredje dag och ta dem med ett glas färskpressad apelsinjos och inte i närheten av kaffe eller te .
    Inte ska du kämpa med viktuppgången, ät när du är hungrig tills du blir mätt det borde väl räcka, varken att hålla igen en massa eller överäta bara för att verkar väl speciellt bra. Som sagt, bebisen kommer ta det den behöver, det som kan hända är ju att du tappar i vikt själv. Men det kan du ju äta ikapp sen (om du vill och behöver).

Kallar ni er kille det ni tänkt att han ska heta redan nu alltså? Jag och min man bollar namnförslag men vill inte binda oss vid något än (och är heller inte helt överens) men har sen bara några dagar efter plusset haft arbetsnamnet Håkan, alltså långt innan vi ens visste att det var en pojke. Både släkt och vänner säger också Håkan. Grejen är att ingen av oss vill ha det namnet sen men nu börjar vi bli lite oroliga för att det fastnat lite för mycket. Ska bli intressant att se om det blir svårt att "byta" namn.

Eva Marianne, ja en del får tyvärr springa oftare på toa och andra nästan inte alls av järntabletterna. Många verkar bli bättre med blutsaft (tror inte BM får rekommendera det då det är hälsokost), annars kan du ju testa runt bland de tabletter som finns. De som inte innehåller lika mycket järn brukar väl vara snällare mot magen men ger ju inte lika bra effekt på hb-värdet så då får du kanske tänka lite mer på att äta järnrik mat.
  • Mimmi P

Vi har som sagt en hel lista med förslag men jag fyller på med de som står överst just nu.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt

Serafine, håller tummar och tår!

Virra, konstigt, jag blev sjukskriven till bf, fast ag har ju iofs problem med foglossning också. Sen är det klart att det är ju inte säkert att försäkringskassan godkänner det. Det står visserligen prematura sammandragningar på mitt intyg, inte hotande förtidsbörd men det de är rädda för är jag ska föda i förtid.

Mars2007, är ni klara med renoveringarna?

• Mimmi P

Eva Marianne, tjusig vagn :) vad är det för märke, den påminner väldigt mycket om vår Emmaljunga.
    Jag är Rh+ så jag kan inget om att vara Rh-, en fundering bara, är det inte väldigt liten procent av befolkningen som är Rh-? Vi måste ju ha en onormalt hög procent i vår grupp om vi har 3 st Rh- i vår lilla population. Hmm, kanske helt ointressant egentligen, men som ingenjör så kan man ju inte riktigt låta bli att fundera på sånt.

• Mimmi P

Kallo, ok, så om 3 pers av 21 i den här tråden är negativa så blir det ung 14 % vilket är betydligt fler är 7%, men det kanske är fler totalt om man räknar in B- och så kan man väl vara 0- eller? Jag är inte så bra på det där. Kanske ska släppa mina funderingar och återgå till reprisen av Top Model.. Själv är jag A+ vilket väl är typ den vanligaste blodgruppen. Jag har ingen aning om varför jag snöade in på det.

• Mimmi P

Kallo, vad skönt med handledsskydd, hoppas att det blir bättre nu.

Jag tror jag ska släppa procenten..

Eva Marianne, som jag har fattat det är det själva minuset som är grejen.

• Mimmi P

Eva Marianne skrev 2009-01-16 18:48:33 följande:

Majsanna & Serafine: givetvis vill vi ha er kvar i tråden! Men jag förstår hur ni känner, det var lite samma för mig innan plusset väl kom. Så många hade ju redan varit gravida så länge när det blev min tur. För er har det ju dröjt även därefter. Men hoppas ni känner att ni har vårt stöd hela tiden och självklart diskuterar vi lika gärna ÄL-symptom och annat, som barnvagnar och foglossning!
    Ja verkligen, kan bara instämma!
  • Mimmi P

Grattis Kanelbulle!! Hoppas du hade en bra födelsedag :)

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!