Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Virra, hehe, jag köpte godis och stoppade i bb-väskan igår.. är ju rätt tidigt ute men eftersom det finns en viss risk att det drar igång i förväg och jag dessutom känner mig mycket lugnare om jag vet att alt är klart så tänkte jag att det var lika bra. Men det återstår att se hur mycket som är kvar när det väl är dags...

Svante, åhh, det gillar jag, det hamnar nog på listan om det är ok.

Jag vill också ha ett lite ovanligt namn men ändå inte för knasigt, men idag tror jag att även om man väljer ett av de vanligare namnen så är det nog mindre risk att fler barn på dagis/skolan har samma namn eftersom det känns som att det är större spridning på hur folk döper sina barn idag än när vi var små. Förstår ni hur jag menar? Det är bara en teori jag har, jag kanske är helt fel ute.

Det tråkigaste med att prata namn med andra är när man får höra hur fula namn man valt, är det inte bättre att hålla tyst om man inte gillar det? Jag gillar långt ifrån alla namn som kompisar/släktingar valt till sina barn men då väljer jag att helt enkelt inte kommentera namnet. Jag förstår liksom inte poängen med att "förstöra" namnet, för även om man inte vill bli påverkad så blir man ju det.

Serafine, är det "vanliga" storlekar i de linnena? Jag skulle gärna ha nåt sånt men jag har så "besvärlig" storlek i bh så såna linnen (om de är i strl S, M, L) brukar sitta så dåligt.

Ja, det där med barnplaner och att man försöker är ju tyvärr ett känsligt ämne. Tycker det är lite synd att det är så svårt att prata om eftersom jag kan tänka mig att man egentligen vill prata om det men jag förstår att man inte gör det. Jag pratade med nån kompis om våra planer innan och hade ställt in mig på att det skulle ta närmare ett år efter att ha läst en hel del om att det faktiskt inte brukar gå på första försöket. Tur att FL finns (och den här tråden)!

Tycker det är svårt överhuvudtaget det här med hur mycket bebis/gravidsnack man får plåga omgivningen med egentligen, för mig blir det ju rätt naturligt så att mina tankar snurrar mycket kring bebisen och graviditeten och jag känner att jag ofta glider in på ämnet. Måste vara olidligt för de som inte har barn eller tänkt skaffa på ett tag, men ännu värre om man håller på att försöka!

• Mimmi P

Lillajag, kommer de regelbundet när du rör på dig, gör de alltid ont?
    Det verkar ju finnas lite olika bud men min BM tycker man ska kolla upp det så fort man har fler än 10 sd/dag. Jag har betydligt fler än så och är sjukskriven fram till bf pga det. Jag får en sd bara jag reser mig från soffan eller om jag böjer mig framåt för att ta upp nåt osv. Om jag är uppe och rör mig längre än till toan eller så så kommer de regelbundet, hur tätt beror på hur aktiva jag är och hur länge, de kanske börjar med att komma var 10:e minut sen kommer de tätare och tätare och när det blir som värst så släpper de knappt överhuvudtaget. I början gjorde de inte ont för mig men nu sen nyår har de börjat göra ont, inte alltid men ibland (svårt att avgöra också eftersom jag har foglossning som gör ont varje steg jag tar dessutom).

Serafine, hmm, man kanske skulle testa, de kanske sitter lite bättre nu när omkretsen under brösten faktiskt ökat lite. Har 65E i vanliga fall och antingen får inte brösten plats eller så sitter resåren under brösten överhuvudtaget inte åt. Fick köpa 70F amningsbh häromdagen vet inte om det är bättre iofs.
    Jag är beordrad att vila eftersom läkaren och BM är oroade för att det ska dra igång för tidigt pga detta. För min del var det nog stress och alldeles för långa/tuffa arbetsdagar som drog igång det men det verkar inte släppa nu trots att jag varit hemma sen i början av december.

Prata med din BM, det kan ju även vara uvi eller nåt sånt som retar livmodern, kan vara bra att ta ett urinprov. Om de kommer tätt och regelbundet och inte släpper när du vilar så ska du åka in till förlossningen så de kan kolla upp det (lätt att råda andra men efter ett par utskällningar för att jag inte gjort det så har jag nu försttt att det är viktigt..).

• Mimmi P

Kallo, ja plånboken blir ju rätt ansträngd av alla inköp men vad skönt att få det mesta klart på en resa!
    Skönt att handledsskydden verkar funka också.

AMS, hur går det för dig, det låter som att du har det tungt nu på slutet, hoppas att det sätter igång snart!

• Mimmi P

AMS, usch, det låter verkligen jättejobbigt! Jobbar du fortfarande eller får du vara hemma och ta det lugnt åtminstone? Gissar att du testat knepen på listan du länkade till?

• Mimmi P

Majsanna, krya på dig och maken! Stanna i sängen!

Kallo, vi är klara, jag funderar på om jag ska köpa nån bok eller tidning att kasta ner i bb-väskan men annars har vi nog ALLT man kan tänka sig behöva, tom ett gäng saker jag inte hade tänkt införskaffa men som maken tyckte verkade nödvändiga plus att vi fått en del saker.

AMS, ja det är kluvet det där, skönt att få vila och ladda om men segt att inte sysselsätta sig, speciellt när det är svårt att röra på sig.
    Mina sd blir faktiskt lite sämre hela tiden, de kommer snabbare och tätare och kraftigare vid mindre ansträngning nu än för några veckor sen. Men nu är jag i v 34+3 så det känns inte lika farligt längre om det skulle dra igång.

• Mimmi P

Majsanna, vad skönt med semester! Vi funderar lite på om man kan resa nånstans i slutet av sommaren när lillkillen kommer var arunt halvåret, men vi får väl se hur det blir med det.

Serafine, hoppas verkligen det släpper snart! Sjuk en månad låter verkligen jättesegt!
    Grattis i efterskott!

Virra, :) kul att nån mer gillar "udda" namn.
    Håller tummarna att det är dags för dig också snart.
    Jag kan förresten hånga på "spyless på att vara gravid" känslan och jag har hela 5 (eller 7) veckor kvar!

Yoysen, åhh vad härligt med London, nu blev jag avundsjuk!

Lillajag, se till att vila ordentligt! v 29 är verkligen för tidigt. Jobbar du heltid fortfarande?

Nu ska jag in till jobbet och se om jag kan avsluta lite saker, dags att borsta tänderna med andra ord.

• Mimmi P

Kanelbulle, jag skulle dubbelkolla det där med garantin, om det är så att du tjänar en hel del garantitid på den dyrare och dessutom får "rätt" färg så skulle jag ta den. Själv är jag löjligt petig med färger (eller avsaknaden av sådana) så jag hade nog tyckt att 1000 kr mer för färgen jag vill ha kan vara värt det men det beror ju på hur ekonomin ser ut för tillfället också.

Eva Marianne, tråkigt med huvudvärk! Vill inte skrämma upp dig men jag hade massor huvudvärk i början, som värst satt det i ett par veckor i sträck!

• Mimmi P

FlakeZ, det lät inget vidare, jag som tycker det är jobbigt med förstoppning nu men nu är man ju "hel" så att säga. Skönt att det släppte!

Lightfish, förstår hur du tänker, men som Eva Marianne säger, vi träffas ju inte irl så det spelar ju ingen roll.

Eva Marianne, vill inte skrämma dig och hoppas verkligen att du slipper det, men skulle det hålla i sig kan jag rekommendera att be maken om massage :).

• Mimmi P

Majsanna, nej vad tråkigt!!

AMS, säger samma till dig, du får gå ut och hugga lite ved eller nåt sånt och se om det kan få det att dra igång lite bättre!

• Mimmi P

Majsanna, tappa inte hoppet nu, din tur kommer. Känns så futtigt att skriva, förstår att det är jättejobbigt för dig men det är ju inte ett år än så än så länge är det inte onormalt lång tid även om man säkert inte känner så när man sitter där.

AMS, åh, det lät som ett kul sätt att sysselsätta sig under dagen... Jag läste om nån som ställt sig och hoppat upp och ner i två timmar, på natten hade det dragit igång, du kanske kan testa med det för att fördriva tiden medan du väntar på telefonen.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!