Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kanelbulle, jag vågar tyvärr inte hjälpa dig, barnvagnar är en djungel tycker jag! Låter nån av de mer erfarna komma med råd. Det enda jag kan tycka är att jag skulle inte beställa en vagn om jag inte kunnat klämma och känna på en i en butik eller så så man får en känsla för hur den känns.

Nån som har koll på det här med fixering. Min bebis hade fixerat sig sist jag var hos BM och jag är rätt säker på att han legat med ryggen åt höger då jag känt hickan på höger sida och alla sparkar åt höger (och uppåt/nedåt) men idag kände jag hickan ¨på vänster sida och sparkar åt höger, vilket jag tolkar som att han vänt sig. Betyder det att han vänt på sig och tappat fixeringen?? Kan de göra det? Betyder det nåt (annat än att han tröttnat på att ligga med huvudet i ett skruvstäd)?

• Mimmi P

Lillajag, lyssna på din BM nu och ta det lugnt och vila!

• Mimmi P

Lightfish, fin bild på pojken, vad glad han ser ut :)
    Kan i övrigt bara instmma i det du skriver. Om jag börjar tugga lite statistik igen så är ju den här trådn väldig fel så att säga.

Gustafssons, det där lät inge vidare, hoppas att det inte är nån fara.

• Mimmi P

Lillajag, mina sf-mått
    v 23+5 26 cm (låg över övre kurvan)
    v 27+5 27 cm
    v 31+5 31 cm
    v 33+5 32 cm

Jag ligger strax över normalkurvan.

Gustafsson och Kallo, jag har lite dålig koll på havandeskapsförgiftning mer än att det är allvarligt typ. Vad gäller då? Vila? Tidigare igångsättning? Kan det gå över?

FlakeZ, vad hon jobbar, hon är jättesöt :).
    Jag har beställt hallonbladste inspirerad av den jättelånga tråden med folk som dricker det, men jag funderade lite, såg att du var med där, tror du det var teet som gjorde att du fick en så snabb förlossning? Min livmoder tränar ju redan som om det vore OS på gång så det kanske är dumt för mig att börja med, samtidigt ska det ju vara bra för läkning och amning.

• Mimmi P

Jag har en liten barnvagnsfundering, ja eller egentligen gällande bäddningen. Dels har jag en vanlig liggdel so jag kommer använda på hemmaplan och hade då tänkt ha ett fårskinn i botten och sen filtar (har så man kan göra ett par lager beroende på temp) plus att man kan lägga på "locket". Men sen visade det sig att är jag ska iväg i min bil är det liggdelen som gäller så då har jag köpt en mjuklift. Trots namnet så är den ju inte jättemysig i botten och jag har nu testat att lägga i fårskinnet även i den men funderar på om det blir för trångt. Nån som har nån erfarenhet/åsikter att dela med sig av? Vad kan jag annars lägga i botten på liften? Det känns som att det blir för hårt och kanske kallt att lägga lillkillen direkt i liften.

Oj, det blev långt, hoppas nån hängde med och förstod vad jag menade!

• Mimmi P

AMS, ahh, det kanske skulle vara nåt, det ska jag kolla upp. Tack!

• Mimmi P

FlakeZ, ok då behhöver jag nog inte oroamig för det då, det låter ju som att många fått bra effekter av teet, jag får nog hem mitt imorgon, ska börja sörpla då.

Lightfish, skönt att du är tillbaka med "din" BM och skönt att du får kolla extra så att han växer som han ska, men det låter ju på sf-måttet som att magen växer som den ska iallafall.

Gustafssons, du har nog rätt, jag googlar lite.

Usch, mina sd blir värre och värre för var dag som går. Hittills har jag kunnat handla och så iallafall men nu får jag jättekraftiga sd bara efter några meter. Träffade min syster på lunch idag och varje steg känns som en kamp, får gå jättelångsamt och stanna och vila. De flesta gör inte ont men de är så kraftiga att det är svårt att både röra sig och andas. Jag är så trött på det här!! Jag har inte haft fler omgångar med täta regelbundna sd iallafall men de kommer och går hela dagarna nu, även om jag vilar. v 36 imorgon iallafall, känns bra ifall det skulle dra igång på riktigt.

• Mimmi P

Kallo, oj det där låter inget bra alls, det känns lite falskt att råda andra där man är riktigt usel själv men tänk på din och bebisens hälsa och försök dra ner på allt nu när värdena ser ut som de gör dassutom. Vem vet om några dagar kanske du ändå är sjukskriven och beordrad att inta liggande vila.

Lillajag, vad skönt!

• Mimmi P

Kallo skrev 2009-01-21 19:39:52 följande:

Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende. Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.
    Det är jättesvårt men antagligen blir du väl "tvingad". Jag hade nog inte åkt från jobbet om inte en kollega (numera min chef) tillslut hotat med att bära mig ner till bilen och köra mig hem. Kände att det skulle blivit lite pinsamt... Nu är jag visserligen uttråkad men samtidigt är det ju skönt, jag behöver verkligen vara hemma och vila.
  • Mimmi P

vad kul med kommande ultraljud!

Gustafssons, kul att se att vi är flera som sörplar hallonbladste. Har druckit två koppar idag. Skönt att blodtrycket inte stigit iallafall, men det låter som att du också har det tungt.

Virra, falsklarm igen alltså, vad segt!

Yoysen, kan du inte ta alvedon? Se till att maken masserar dig ikväll :) det gör susen för huvudvärken.

Min man har blivit riktigt omtänksam nu på slutet, imorse ställde han sig och gjorde scones åt mig till frukost när jag fick för mig om att jag var sugen på det. Det är inte riktigt hans stil, men det var uppskattat.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!