Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Grattis grattis Henlin!!
Ang Profylax så gick vi en 6-timmarskurs. Både jag och maken tycker att det var väl värt pengarna. Han fick många redskap och mycket tankar som kan vara bra att gå igenom innan, plus att vi fick tips och idéer om hur vi kan samarbeta och se på förlossningen. Hade inte velat vara utan den kursen!
Nu har vi precis kommit hem från visning på BB. Det var bara vi som kom, så det blev en VIP-visning för bara oss! Kändes onekligen väldigt verkligt när vi stod där. Läskigt att veta att det inte är omöjligt att vi är tillbaka där om ynka två veckor! När vi väntade på hissen på väg hem så kom det precis ett par som var på väg in. Precis när hissen stannade där vi skulle gå på, fick hon en värk. Så jag och maken ställde oss på var sida av hissöppningen så att dörrarna inte skulle gå igen. Så stod hon där och pustade en stund innan hon tittade upp på oss, sa tack och sen gick in. I hissen på väg ner tittade jag och maken på varandra och tänkte samma sak - det där är snart vi...! *gulp*
Vi fick prova lustgasen också. Jag tyckte inte att jag kände så mycket av den, lite söt smak och lätt yrsel. Maken däremot blev hög som ett höghus och fnittrade glatt!!