Inlägg från: Mars2007 |Visa alla inlägg
  • Mars2007

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Ha, ha!! Gillar oxå Virras beskrivning!

Jag arbetade min sista dag idag!! Skulle egentligen slutat 12 men har precis avslutat det sista. Var ju tvungen att titta in här innan jag stänger ner och går hem!!

Har haft en irriterande huvudvärk senaste veckan som jag hoppas ska bli bättre nu. Ska bli skönt att få ta det lite lugnt ett tag, Emma får gå på dagis så jag kommer korta hennes dagar men ändå ha henne där ett tag till så man hinner sätta sig ner en stund och tänka på sig själv. Kanske rent av blir en runda till ett köpcentrum i närheten utan barn!

• Mars2007

Just det!! Hoppas på ett plus här idag!

• Mars2007

Stort grattis Eva Marianne!!! Hoppas detta är början på slutet för alla här i tråden, dvs att de sista plussen ska trilla in nu!

Tänker på dig Flakez! Förstår hur du känner dig, min pappa dog för ett par år sedan. En helt annan situation men usch, man är aldrig beredd. Lätta på trycket allt du vill!! Vill de prata så får du gärna inboxa mig.

Stor kram till er båda!! Eller ja, alla!

Hoppas det är på g för dig snart Henlin.

• Mars2007

Tack för alla fina hälsningar här och i min gb!!

Vi mår alla bra, ska skriva lite mer nästa gång jag tittar in! Håller tummarna att Henlin får åka in nu oxå!

• Mars2007

Har läst igenom tråden nu.

Hoppas att du får klarhet i det hela snart Kanelbulle!! Vet hur det känns att blöda i början av graviditeten, usch, det är inte kul. För mig gick det bra ändå men denna oro!!

Själva lämnade vi BB igår. Lilla Elias (tror vi) bestämde sig för att titta ut 01.43 d. 21 november. Vi åkte in för att jag började blöda kraftigt, hade sd men det har jag haft länge så vi trodde inte det var på g, halvvägs inne började jag smått fundera på om det kunde vara så. Kom in, allt såg bra ut men bm ville att läkaren skulle kolla på mig innan hoon ville släppa iväg oss. Efter ca en timme hade denne läkare fortfarande inte hunnit komma så bm undersökte mig och sade då minsann här blir det förlossning ikväll.. sedan gick det fort. Vi kom in vid, 19-tiden, inskrivna med etablerade värkar 20.30 och som sagt sedan kom han bara några timmar senare!! Jag förlorade en del blod, så ett tag mådde jag rätt dåligt men de fick rätt på det till slut och nu känns det rätt bra. Hade ju rätt högt hb från början så det hjälpte säkert. Nu är vi iaf hemma och plutten ligger här och sover vid sidan av mig..

Sambon kommer med mat nu så jag tittar in igen vid ett senare tillfälle!

Stor kram till er alla!

• Mars2007

Vad spännande Henlin!! Hoppas allt gått vägen!

Ha, ha det där med att skriva innan.. hann ju inte hemma.. fick ju lite bråttom iom blödningen.. t o m mjölken stod kvar på bordet när sambon var hemma dagen efter för att hämta lite grejor! Däremot var det första jag tänkte på när vi väntade på att läkaren skulle komma att gå in här... men datorerna där hade ju bara intranät!! Snacka om att man är beroende av vår fin fina tråd!!

Hoppas att ni får till det nu Serafine!!

• Mars2007

Stort grattis till Henlin!!

Ska lägga in en bild, har inte lagt in några i datorn ännu bara!!

Det blir kanske inte så tätt mellan mina inlägg ett tag nu.. men jag kommer försöka hänga med i vad som händer. Det är nämligen så att vi ska skriva kontrakt på ett hus om en vecka och går allt vägen så tillträder vi d. 15/12!! Så ni förstår nog att vi helt plötsligt har en del att stå i!!

Kram på er alla!

• Mars2007

Vad är det jag läser!?! Gud, vad härligt med ditt plus Rauur!!

Håller tummarna för ett plus för dig nästa gång Majsanna.

Idag har vi varit runt och fixat lite julklappar och tittat lite på möbler till huset!! Imorgon är det dags för besiktning!

Allt är bra här annars. lite sömnbrist men annars är det bra! Imorgon ska Elias till BVC, får se han gått upp något..

• Mars2007

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

Lägger till lite om oss!
    Har inte hunnit med at läsa igenom allt, får väl att göra när det lugnar sig lite.. Idag har vi haft besiktning på huset, verkar inte vara några konstigheter! Sedan har vi varit på BVC med Elias, han har gått upp ordentligt så amningen fungerar bra iaf!

På onsdag är det dags att skriva huset!! Så nu sitter vi här och försöker planera lite inför flytt, vad som behövs införskaffas och vad vi ska prioritera i huset.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!