Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Vad snäll min man är som är inne och skriver att vi vet men att JAG får berätta!

*trumvirvel* Vi ska få en POJKE!
    Han visade upp sig på första bilden när hon satte staven mot min mage så det var svårt att INTE se . Han är jättefin och vi fick en hel del riktigt bra bilder. Det där med BF var en dag hit eller dit men deras databas låg nere...

• lightfish

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• lightfish

Tack tjejer för era grattis! Och förlåt Virra för att jag var seg, mådde uberilla och var tvungen att fika lite innan jag skrev här!

Det känns helt underbart att sluta kalla bebisen för "det" och istället säga han! Nu kan vi börja fixa kläder! *hurra*

• lightfish
    majsanna skrev 2008-11-12 11:35:33 följande:
    Grattis till sonen Lightfish och Nixx. Måste vara härligt att veta vem det är som spökar där inne...
    Ja! Det känns så overkligt att det är en liten kille men vi är superlyckliga! Tack snälla!
  • lightfish
    Tjejer
    Tack för era grattis! Det värmer! Vi har ingen aning om vad sonen ska heta, vi har bara ett pojknamn än så länge...måste spåna mera på det . Någon som har några förslag?

Eva Marianne
    Gah...nu är det extremt spännande ju! Skrattande *fortsätter hålla tummar och tår*

Henlin
    Mycket spännande! Snart är första bebisen här... Jag hoppas också att du slipper gå på kontrollen nästa vecka! Glad

Kanelbulle81
    Ditt järn...tja...hb kallas det Ditt är ju jättebra, mitt ligger ju på 96
    Skönt att du känner att det känns bra med din barnmorska, det är viktigt!
    KUB-testet innefattar ju blodprov, tar du det när de gör UL? Varför ska ni på samtal?

Virra
    Ni är jättefina på korten! Alltid kul att se andras bröllopsbilder, vette sjutton om jag vågar komma ur garderoben än Men så småningom kommer jag nog ge er alla tillgång till en bild på pyret!
  • lightfish
    Eva Marianne skrev 2008-11-18 15:33:07 följande:
    OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...
    Tjejen! Så himla glad för din skull!  *gråter nästan av glädje* Varm grattiskram!
  • lightfish
    FlakeZ
    De varmaste kramarna till dig och K och ärtan... Jag vet hur det är att begrava en nära anhörig och det är så tungt och otroligt sorgligt! Man hoppas att begravningen ska ge en någon form av avslut men det gör det dessvärre inte...inte mig i alla fall. Jag förväntar mig nästan att personen ändå ska dyka upp ibland eller bara finnas på kalas och högtider även om jag vet att det är omöjligt. Det kommer komma dagar när det känns lättare...men att säga att det går över...det gör det inte. Hoppas begravningen blir vacker och en bra plats att ta farväl!
  • lightfish
    Disa D
    Är det på höger sida så kan det vara en tyst urinvägsinfektion fick jag förklarat både av Vårdguiden och barnmorskan. Då är det bara att hålla urinen i 4 timmar och ta ett urinprov som ska stå kallt tills du kan lämna det.

Kanelbulle81
    Ja, jag håller med Disa... Du kommer vara helt slut när kvällen är till ända...men du får väl dra till med medicin om någon undrar varför du inte dricker. När ni är hemma så finns det ju en del alkoholfria öl som du kan komma undan med (om du dricker öl menar jag). Jag brukar köra på Carlsbergs i glasflaska, tycker den smakar bäst (tro mig, man blir less på läsk och jucie efter ett tag ).
  • lightfish
    hopee skrev 2008-11-20 09:42:34 följande:
    Oj då är det nog bäst att jag ringer bm iaf...
    Ja, det är ju därför de finns . Lycka till!
  • lightfish
    Mars2007
    Supergrattis till lilla killen!  Jag ser fram emot en bild på underverket: trådens första bebis!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!