Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Grattis grattis grattis Rauur!! Äntligen var det din tur!!
Grattis grattis grattis Rauur!! Äntligen var det din tur!!
Går också bara och väntar ;) Vill så gärna att det sätter fart nu, är trött på att vara gravid. Jag vill träffa bebis NU! Tycker lite synd om min sambo som får stå ut med mig för tillfället men sen o andra sidan så har han sluppit alla tunga bitar med att vara gravid i nio månader så lite kan han tåla ;).
Håller tummarna för uppkommande BIM:aren, hoppas att du plussar denna månaden!
Eva Marianne skrev 2008-12-02 15:21:38 följande:
Vi har ett flicknamn som det närstan garanterat blir om de hade rätt vid RUL om att det är en tjej. Då blir det en liten Tuva. Pojknamn är svårare, där har vi inget!!
Fyra dagar till BF, går bara och väntar och längtar... blir galen ;)
Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
tack =)klistrar in blogginlägget här med =)
Nu är hon äntligen här vårt lilla mirakel. Tuva föddes inatt, 00.59. 3900g tung och 50cm lång är hon vår lilla fina tjej! Så underbart att ha henne här på utsidan. Lycka!! Vi åkte in vid tio, halv elva på kvällen till förlossningen efter att jag tjatat mig till att få komma in på en koll. Samtalet gör mig faktiskt fortfarande lite irriterad. Jag hade värkar med 7min mellanrum, men de var grymt intensiva och jag kände att jag började tappa kollen på dem trots bra hjälp från Björn. Tänkte hela tiden att om detta inte är riktiga värkar så kommer jag aldrig att klara av förlossningen. Hon jag pratade med sa nämligen att jag inte befann mig i förlossning än, att det var glesa värkar som skulle utvecklas mer innan jag kunde åka in. Vägrade stanna hemma och sa att jag ville in för en koll i alla fall. En koll fick jag, öppen 5cm och helt mogen. Wiho nu kändes det bättre, de gjorde ju nytta. Sa att jag hellst inte ville ha EDA men efter en halvtimme ångrade jag mig, flera timmar av den smärtan lockade inte. Hon ville kolla om nått hänt på halvtimmen. Jovisst 7,5 cm öppet. Här gick det undan, 20 min senare var jag helt öppen och huvudet hade sjunkit ner. Ingen EDA blev satt och lustgasen kastade jag undan tre gånger innan jag gav upp den helt. Så Tuva föddes utan smärtlindring 2,5-3h efter att vi kommit in på förlossningen. Raket bebis med redan väldigt bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara.
FÖDDA
Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs
Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro
GRAVIDA
FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele
I VÄNTAN PÅ +:
Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping
Tack för alla grattis :)
Kul gustavsson :)
FÖDDA
Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
GRAVIDA
FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele
I VÄNTAN PÅ +:
Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
Jätte Grattis FlakeZ!!
AMS, hoppas att bebis stannar med huvudet ner nu :)
Kanelbullen, åh så skönt det måste ha varit att se att allt var om det ska. Kul att mannen reagerade som han gjorde. Min sambo tyckte också att det blev mer verkligt efter ul:et.
Om fyra timmar blir vår lilla Tuva 4 veckor. Tiden bara rusar fram samtidigt som det känns som om hon alltid varit en del av vår familj :). Är inne dagligen och läser om hur det går för er här inne! Ska bli kul att se när nästa bebis tittar ut ;)
Bilder på lilltösen finns här: lillagrodden.wordpress.com/
Grattis Virra :)
Ojdå! Tur att det gick bra i alla fall, kunde ju slutat riktigt illa! Smart drag att ta bussen idag istället. Även om det gick bra kan jag tänka mig att du var lite skakis igår kväll, hoppas att det gick bra att sova.
Grattis Virra och AMS nu ska jag spana in bilderna :)