Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

henlin skrev 2008-11-06 10:53:23 följande:
    Här händer inte ett SKIT skall jag be och få berätta.......är sååååå trött på detta. Det känns lite vemodigt att säga så då en del av oss inte ens blivit gravida än men ni kommer att förstå i slutskedet ni med!Igår var jag hos BM och kollade så att allt var OK, vilket det var. Bebis ligger väldigt långt ner. Besökte sedan mitt jobb och alla barnen blev förstås glada av att se mig men undrade om inte jag skulle få den där bebisen snart?? Det känns konstigt att vara ifrån dem såhär, när man är så van vid att följa dem varje dag!Idag är Lukas hemma med mig. Han fick en spruta förra veckan som skulle kunna ge hög feber efter en veckas tid och igår kom den som ett brev på posten. Men idag ligger han bara på 38,1 så han är pigg! Vilket man alltså inte kan säga om han stora, tjocka, svullna och oviga mamma! Känner mig hemsk för tillfället! Nu skall vi förbereda lunch och sedan skall vi sova!
    Åh, va jobbigt du måste ha... Stor kram! Hoppas det händer något snart, så du slipper gå och ha så jobbigt länge till....
  • Lillajag1979
    BejbyBoo skrev 2008-11-06 10:46:23 följande:
    God morgon tjejer,nu ska ni få höra något roligt!I förra veckan avslutade jag en del konton hos min fd bank, via telefon. Igår fick jag så hem en bibba med papper som bekräftelse på vad jag gjort. När jag bläddrade igenom bibban såg jag plötsligt något som jag reagerade på. Vid en närmare titt såg jag att det var en annan persons papper; med fullständigt kontorummer, personnummer och saldon.I höstas råkade jag ut för nästan samma sak; men då var det att jag beställt min journal från sjukhuset och fick tillsammans med min även en annan kvinnas journal... Då ringde jag till den ansvariga på sjukhuset och anmälde det hela.Så nu ringde jag till någon slags kundombudsman hos banken och förklarade bara vänligt vad som hänt. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och ville tacka mig för att jag hört av mig. Ja, sa jag, det är väl ingen fara för mig, jag tänker mest på den stackaren som fått sina uppgifter utlämnade. I alla fall så ville hon tacka mig och det med att sätta in 1000 kr på mitt konto!!!! Och idag sitter mycket riktigt pengarna där!! Nu ska jag gå och unna mig det där fårskinnet jag velat köpa till vagnen men som jag tyckt var för dyrt!
    Vilka klantskallar... Men det var väl bra för dig!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-10 07:03:36 följande:
    God morgon tjejer! Inget mer sedan igår. Varken inatt eller nu på morgonen. Hoppas så innerligt att det inte blir något mer. Men vi får väl se under dagen. Skönt att höra att det är vanligt men usch vad orolig man blir iaf. Lovar att hålla er uppdaterade.
    Jag håller med de andra. det är nog ingen fara. Man har ju extra mycket blod i livmodern vid en graviditet. Kram på dig.

Själv har jag sovit skitdåligt inatt. Bara för oron för UL idag. Och dessutom så vaknade jag imorse med asont i halsen Sambon har varit förkyld i typ över 1 vecka så det är väl min tur nu antar jag...
  • Lillajag1979

Underbart, underbart UNDERBART!!!! Allt var bra med lillbusen!! Och vet ni vad... Det blir ÄNNU en pojke i tråden! Jag ska få en sooon!

• Lillajag1979

Och jag blev flyttad 2 dagar.

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• Lillajag1979
    v i r r a skrev 2008-11-10 14:48:37 följande:
    Grattis!!!!!
    Min lillkille kickar på så att det verkligen bumpar i magen nu! Stor skillnad på bara några dagar Mysigt men svårt att koncentrera mig på jobbet...
    Tack! Ja, visst är det mysigt när man känner den lille!!
  • Lillajag1979

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• Lillajag1979
    lightfish skrev 2008-11-12 10:37:59 följande:
    Vad snäll min man är som är inne och skriver att vi vet men att JAG får berätta! *trumvirvel* Vi ska få en POJKE! Han visade upp sig på första bilden när hon satte staven mot min mage så det var svårt att INTE se . Han är jättefin och vi fick en hel del riktigt bra bilder. Det där med BF var en dag hit eller dit men deras databas låg nere...
    Grattis till den kommande grabben! Visst är det underbart!!
  • Lillajag1979

Åh, va vackra kort från era bröllop!

Själv känner jag mig allt annat än vacker. Sitter här hemma och snorar och har ont i halsen... Men får säga hellre en förkylning än flunsan! Har hört att den härjar här i stan.

Ha det bra tjejer!

Och Eva Marianne! Jag håller tummarna!!! Det bådar gott ju!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!