Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Jag hade en dipp i mitt Hb-värde för ett par veckor sedan (från 128 till 117) och blev ordinerad Niferex, 1 tablett varannan dag. Tog det i två veckor och nu var värdet uppe på 127 igen. Så jag fortsätter med samma ordination graviditeten ut.
Har dessutom blivit bra i magen av tabeltterna!
De allra flesta gravida får ett lägre Hb ju längre in i graviditeten man kommer. Det finns allmänna rekommendationer att äta extra järn från v 20 och fram. Kanske är det därför din BM sagt det till dig.
Sen är det så att kroppen kan bara ta upp en viss mängd järn, skulle det finnas mer i kroppen så "följer det med ut". Man kan alltså inte överdosera.
Hej tjejer,
hoppas helgen varit bra. Jag har varit med min mans systrar och firat en av systerdöttrarnas födelsedag. Mysigt!
Vill minnas att jag läste i tråden förra veckan att det pratades barnvagn och framför allt Bugaboo. Jag hade tur - var helt bestämd från början att det var vad jag ville ha och maken hade inga som helst invändningar. Finns bilder i mitt galleri om någon vill se!
Bara drygt 2 veckor kvar till jul, och två dagar ytterligare till BF!!! Yikes!! Gick in i v 38 igår. Magbilder i galleriet för den nyfikne.
Och vad härligt att få se bild på trådens ena bebis!! Snart är vi fler!
Eva Marianne: Titta längst upp till höger, bredvid "logga ut"-knappen.
Lightfish: Verkligen, hade ju kunnat bli förväxlad med någon betydligt sämre person!
Eva Marianne: Ingen fara alls, tyckte bara det var lite kul!
Rauur: Ajdå... förstår att det känns jobbigt. Hoppas att nästa besked blir mer positivt.
Serafine: Åh, vad tråkigt. Förstår att du längtar och vi ska med glädje reta dig lite och påminna dig när du skriver här i tråden om ditt illamående inom en förhoppningsvis snar framtid!
Ego: Här ska ni få se på något kul! Bebis har fått för sig ett gäng gånger om dagen att h*n ska försöka ta sig ut genom naveln. Så under några minuter trycker h*n på så mycket h*n bara kan och så här lajbans ser det ut (kan dock för den som är osäker tala om att det är måttligt skönt):
Ja, hur snygg känner man sig på en skala...?!