Inlägg från: Mars2007 |Visa alla inlägg
  • Mars2007

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Måste sälla mig till diskusionen om järntabletter. Jag fick ordinerat att äta järntabletter med Emma från v. 20. Hade hb på 146 vid inskrivning så jag gjorde inte det.. efter lite tjat från bm började jag ta ca 2-3 i veckan omkring v. 25, efter ytterligare tjat börajde varje dag omkring v. 27.. helt plötsligt började jag må dåligt, blev yr, såg suddigt.. börajde kolla runt lite och fick veta att man ska ALDRIG äta järntabletter utan att det konstaterats att man behöver det. Så jag slutade helt med dem efter en vecka och vips var alla ovantående symptom borta (vet dock inte om de berodde på järntillskottet). Vid glukosbelastningen v. 30 kollade de mitt hb och då låg det på 144!!!

Denna gången behövde jag aldrig ta några järntabletter. Hade 143 vid inskrivning, 132 vid glukosbelastning (v. 30) och 138 i v. 36-37. Jag tycker gott man kan kräva ett stick i fingret innan man börjar stoppa i sig järntabletter. I alla fall vi som har högt hb från början!!

• Mars2007

Vi har det bra förresten! Lillkillen har magknip rätt ofta stackaren, hoppas det blir bättre snart så det inte blir kolik av det.. lille plutten..

Idag har vi betalt handpenningen till huset och den 15:e är det tillträde!!

• Mars2007

Har lagt in bilden på Elias från webbisar i mitt galleri nu, har inte själv tömt kameran ännu men jag tänkte jag får ju visa er något där är han ca 1,5-2 timmar gammal!

• Mars2007

Jag skickade oxå in papperna från läkaren till inläsningscentralen. Har inte hört något men var inne på min sida på FK och då stod det att de skulle göra en utbetalning imorgon (sjukpenning) nu hade jag inte så många dagars sjukskrivning så det kanske gjorde att det gick fortare..

• Mars2007

Sambon ska till datorn så jag hinner inte läsa ikapp.. ville bara skriva att jag nog försvinner ett tag då vårt internet kopplas bort imorgon för att komma igång (förhoppningsvis) strax innan jul i vårt lilla radhus!!

Stor kram till er alla så länge!!

• Mars2007

Internet funkar än.. skumt!!
    Nu måste jag läsa ikapp lite.

• Mars2007

Får sälla mig till gratulationerna Catt!!

Hoppas er lilla kille bestämmer sig för att stanna ett tag till Virra!

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro

GRAVIDA
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

• Mars2007

Får se hur mkt jag hinner skriva... ska hämta Emma strax!

AMS, hoppas du har ringt förlossningen och att det lugnar sig för dig, jag kunde ha sådana dagar från omkring v. 30, ringde visserligen aldrig in till förlossningen då men jag var ju inne för en blödning och sedan en gång efter att min bm tyckte hjärtljudet läg högt och då såg de ju alla mina sd.. kan ju vara bra att få en profesionell bedömning förhoppningsvis så stannar er bebbe ett tag till.

Virra: Hoppas det lugnar sig så pass så att du iaf kan få komma hem!

Kanelbulle: Vi beställde våra vagnar långt i förväg (babyproffsen) för då kunde vi göra lite "avbetalningar" på dem under tiden innan barnen kommit. Om ni bestämmer er för ny vagn så hade jag beställt den när ni vet vilken ni ska ha. De lär kräva en handpenning på 500 kr, sedan är det säkert valfritt hur mycket ni sätter in. Vi har hämtat våra vagnar efter att barnet kommit för som de sade till oss så börajr ju garantin att löpa när man plockar ut vagnen, dvs ju längre ni väntar ju mer garanti har ni efter att barnet tittat ut.

Grattis Gustafssons till er lilla tjej!!

Skriver mer nästa gång jag tittar in.. har förhoppningsvis hunnit läsa ikapp lite bättre då!!

• Mars2007
    Svar på #837
    När jag var in v. 13 syntes det inget på mig, jo, att man svullnade lite kanske framåt eftermiddag/kväll. Var på semester i juli, var då i v. 17 och då började det synas lite mer, speciellt när man var på strenden.. annars var det ingen som såg, så du kan nog vara lugn Kanelbulle!
  • Mars2007

Här är det fullt ös annars!! Är hemma med barnen för Emma sover (sen!!) middag, vårt sovrum och arbertsrummet är nu tapetserat och golv är lagt i sovrummet, kanske arbetsrummet oxå nu.. Taken är målade och förarbetet är gjort i barnrummen. På lilljulafton kommer killen som hjälper oss med tapetseringen igen så då kommer förmodligen tapeterna upp i barnrummen oxå, (en sådan där återställare för väggarna var inte så fina..) sedan ska det målas där inne plus att de ska få en varsin fondtapet. Så till nyår är förhoppnigsvis ovanvåningen klar! Med golv, nya dörrar, lister osv.. sedan blir det lite arbete där nere innan vi kan flytta in!

• Mars2007

Skickar en massa styrkekramar till dig Majsanna!! Håller tummarna för att ni lyckas nu!

Igår kväll när jag satt och slog in de sista julklapparna slog det mig... vi har ju inte köpt något till Elias!!! Köpte ju inget i förväg eftersom vi inte visste om det var en kille eller tjej och sedan har det bara rullat på... inte ens när jag införskaffade de sista som var kvar tänkte jag på det... så nu har varit en sväng på stan och köpt lite till honom oxå... vilka föräldrar han har.. inte undra på att han har lite magknip..

I övrigt har jag varit runt och köpt färg och lite tapet till huset. Sambon har lagt golv och barnrummen är nu tapetserade med "återställaren". Nu är jag hemma med Emma så hon får sova lite men de skulle nog måla ett rum med första strykningen idag. Det tar sig!!! Hade tänkt att ta med kameran och fota lite så jag kunde visa er lite men det glömde jag givetvis!!

Var förresten på BVC med Elias igår. Han är 1 månad nu!! Helt otroligt! Han hade gått upp 300 g till!! Och det är på 5 dagar (!!!), sköterskan sa att de är nöjda om de ökar 150 g per vecka... i denna takt kommer han snabbt att väg mer än Emma!! Jag menar först ett halvt kg... sedan 350 g och så 300 g till nu... han får kanske gå med farmor och farfar på Viktväktarna sedan...

Om jag inte tittar in igen så vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!!! Hoppas Majsanna får ett stort fint plus i en av sina klappar!

• Mars2007

Stort grattis Flakez!!

Läser ikapp senare!

• Mars2007

Hej allihop!!

Har inte varit inne på ett tag men internet är flyttat till vår nya adress medans vi bor kvar i lägenheten någon vecka till! Har inte hunnit läsa något men jag hoppas ni mår bra!

Ser fram emot en massa läsning snart!

Kram alla!

• Mars2007

Hej allihop!!

Nu är jag tillbaka.. flytten gick i helgen så vi bor bland flyttlådorna men nu ska jag väl iaf kunna hänga med i skrivandet! Har skummat igenom allt för ni har ju skrivit så mycket!!

Trodde ju helt klart att det skulle ha dykt upp någon bebis nu men inte Envisa rackare!!

Hade ju hoppats att alla skulle vara över strecket nu men kan bara säga att hoppas verkligen att det är dags nu! Håller tummar och tår och allt annat för att det går vägen NU!!

Själva är vi nästan klara.. saknar tapet till en fondvägg.. och så har vi fått för oss att renovera köket oxå... Vad gäller ålder som det skrevs om för länge sedan så är jag 77:a, dvs jag blir 32 i år och det blir min sambo oxå. Emma är superduktig och älskar sin lillebror. Hon stormtrivs i huset så det är toppen. Elias, han är ett riktigt matvrak och väger redan över 6 kg (!!!) hans födelsevikt var 3 425g. Det var lite snabbt om oss.

• Mars2007

Hej hopp!

Läste era inlägg om fp. Min arbetsgivare fick gå en kurs om det när jag gick hem första gången och jag snokade lite i papperna. Lagen säger att de 3 första månaderna är semesterlönegrundande. Får man mer ska man nog tacka och ta emot!

Vad gäller semester så är det precis som Yoysen skrev vanligast med semesteråret 1/4-31/3. Själv har jag 1/1-31/12 men så jobbar jag i ett litet familjeföretag.

Imorgon kommer det en leverans av möbler!!! Soffa, soffbord, fotpall samt matbord! Underbart, nu väntar vi bara på tapetern till en sista fondvägg. Sedan är det "bara" alla lådor kvar.. ja och så måste vi ta ett beslut om vi sak göra köket eller inte..

• Mars2007

Härligt Virra! Hoppas du har en liten en nu!

Kram

• Mars2007

Stort grattis till Virra och AMS!! Har bara precis läst ikapp.. igen! Nu kallar Elias.. dags för mat igen.
    Inatt sover Emma för första gången i sin stora säng! Går över förväntan! Somnade på ca 30 min och har inte vaknat nåt ännu!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!