• Kallo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Hej hej alla,

Lillajag1979: Kul att du varit hos BM idag och allt såg bra ut. Jag har oxå funderat det med auroramottagningen, men jag vet inte om det är förlossningsrädsla jag har i grund och botten.. Vi skall iallafall anmäla oss till Annasprofylax, det är många som säger att den kursen är bra.

Rauur: Hur är allt? Har plusset sjunkit in? Läste på din blogg att du gjort offentligt där och fått en massa kommentarer från folk jag vet vilka det är.

Nu går vi och väntar in Catt och FlakeZ. Tänk att tiden gått så fort, jag tyckte det var nyss när ni plussade!

EvaMarianne: Se till att vila mycket! Jag märkte i höstas när jag var sjuk att det tog 100 gånger längre tid att bli frisk igen när man har en liten kotte i magen.
    Ger samma råd till MimmiP, vila vila vila och tänk på Dig själv!!

Själv har jag varit på jättedåligt humör hela dagen. Svärmor frågade mig för några veckor sedan om jag och maken var intresserade att följa med dem och deras bästa vänner (+ deras barn och barnbarn) på en weekend i Falkenberg. Fredag till söndag med julbord osv. Eftersom vi håller på att bygga i ordning våran övervåning tackade jag nej och hänvisade till att vi inte vill boka upp våra helger nu innan bebisen kommer.
    Berättade för maken om mitt och svärmors samtal, och det var inga konstigheter från hans sida.
    I morse visade det sig att svärmor tagit kontakt med maken och bestämt att vi skall åka iväg helgen innan jul utan att fråga mig!

Jag blev fruktansvärt sur över att de "gått bakom ryggen" på mig och bestämt detta. Kanske egoistiskt från min sida men jag känner att jag verkligen inte vill åka iväg i 7:e månaden på en partyresa som detta är planerat till att bli...
    Sagt och gjort så fick svärmor sig ett argt telefonsamtal i morse!

• Kallo
    v i r r a skrev 2008-12-02 18:21:10 följande:
    Kallo: Hejja! Bra att säga ifrån! Jag hade blivit skogstokig! Men är för vek för att ha sagt något till svärmor. Maken däremot skulle ha fått ett litet snack Fick det resultat eller blir det en festresa?
    Vi gick halva vägen var, jag och maken kommer att åka ner lagom till middagen på lördag kväll och de andra åker ner som planerat på fredagen. Svärfar fyller nämligen år på söndagen och vi vill vara med o fira honom. Sen kommer vi nog att åka hemåt direkt efter frukost på söndag morgon, jag är ju ändå körbar till skillnad mot de andra.....
    Igår kväll pratade jag och svärmor lite mer om saken och jag sa till henne: "Du FÅR inte planera såna här saker utan att kolla med alla inblandade..". Hon skämdes rejält kan jag säga!
  • Kallo

Eva Marianne: Du behöver inte vara orolig. Jag har knappt haft några känningar i min graviditet. De första veckorna tog jag ett test nästan var tredje dag för att kolla så jag verkligen VAR gravid. Jag kände ju ingenting! Lite trött var jag mellan vecka 12-16 men jag har inte mått illa, jag har inte fått någon strimma på magen, mina vårtgårdar har inte blivit mörka och jag har inte ont någonstans men trots allt är jag gravid. Många gånger har jag blivit frustrerad när jag läst alla gravid böcker om "hur kroppen kan reagera", ingenting har stämt in på mig.
    Så jag säger till dig som folk sagt till mig, var glad att du mår så bra och njut av din graviditet.

• Kallo

Tack, ja nu känns det faktiskt bra. Läste i det låååååånga inlägget att din man oxå är ensambarn precis som min make....

Mimmi P skrev 2008-12-02 21:38:51 följande:

Kallo, bra jobbat!
  • Kallo

Jag trodde dina gubbar betydde att du höjde på ögonbrynen...

Rauur skrev 2008-12-02 22:10:25 följande:
    Aaah! Tack FlakeZ ^^,Nu slipper folk tro att man är helt hjärndöd ^^,Jag tror jag måste sluta med mina gubbar. dom börjar faktiskt bli riktigt störiga.(!!)
  • Kallo

I gymnasiet hade jag ett hb som låg under 105, jag var rätt dålig då men fick upp järnvärdet. Nu 13 år senare vid inskrivningen hade jag 130, men vid sista kontrollen (v25) har det sänkts till 125. Jag försöker tänka "järnrik" mat och äter gärna en frukt till varje måltid. Har hört att kroppen lättare tar upp järnet i maten?! Även te och kaffe till måltid har jag slutat med. Kaffe har jag slutat med helt eftersom jag får sån förbaskad halsbränna av det.

• Kallo

Lightfish: Vad jag lider med dig att du mår så illa och gör fortfarande! Jag undrar vad som händer i kroppen och vad som gör att vissa mår så illa medans andra mår hur bra som helst.
    Hoppas verkligen det går över och att du kan få må bra den sista perioden.

• Kallo

Catt: Åhh vad kul att det är dags!!

FlakeZ: Tror Eva Marianne får skylla på graviditeten...

• Kallo

Catt: Grattis i massor!! Kul att lilla tjejen kom ut så snabbt.

Lightfish: Nää, vad tråkigt att ni är sjuka!!

Jag är precis hemkommen från jobbets julbord och jag är sååå mätt! Det var kanongott och även om jag inte kollade laxen så åt jag faktiskt två små bitar. Mums!!

Nu är det natti natt!

• Kallo

Uppdaterar listan igen då de som väntar på plusset försvunnit.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro

GRAVIDA
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!