-
Jag håller fullständigt med, vet bara inte hur. Är i alla fall glad att jag är pigg och mår bra!Eva Marianne skrev 2008-11-24 20:07:51 följande:Hu... Nu var det väldigt, väldigt nära att jag var tvungen att ta en svängom med herr Gustavsberg... Ska åka till jobbet om en halvtimme och har inte hunnit/behövt köpa något som ev kan lindra... Hur ska detta gå??Ja, Henlin, det är verkligen på tiden att han blir utslängd ur boet, nu!
-
Nu åker vi in, hoppas att det är på riktigt!
-
Nu är jag hemma igen och är stolt tvåbarnsmamma. Vi fick vår lilla Elise klockan 09.55 25/11. Hon vägde 3990 och var 51 cm lång.
Tyvärr så är hon född med höftledsluxation så hon kommer att ligga i en skena de första 8 veckorna och den får endast tas av av personalen på ortopedmottagningen på Helsingborgslasarett. Vilket alltså innebär att vi måste åka dit 1 gång i veckan för bad. Lite joxigt men det skall bli bra till slut. Är själv född med samma "fel" och jag blev helt återställd så vi är inte oroliga.
Förlossningen gick bra men det var kämpigt. Men det tog bara 12 timmar från det att det började mola i magen tills Elise är född så det gick ganska fort. Körde på med lustgasen som in i attan, den är BRA!
Tack för alla gratulationer!!
-
GRATTIS TILL DITT
RAUUR!!!!
-
FÖDDA
Mars2007: Elias 21/11-08.
Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs
GRAVIDA
Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele
I VÄNTAN PÅ +:
majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totaltJAPP, det är en von Rosen skena. Hade själv en när jag var liten och jag blev bra. Är ni befriade från framtida problem?? Tjejen på ortopedmottagningen sa att hon jobbat med detta i 7 år nu och att hon inte haft ett enda fall som inte rättat till sig!Axels mamma Sanna skrev 2008-11-30 09:11:48 följande:Raur: Stort grattis! Tror inte lättglöggen är någon fara. Man dricker ju så lite åt gången. Men som någon sa koka den före ist för att bara värma den för då ska ju alkoholen försvinna helt.Majsanna: Hoppas att det är din tur den här månaden också. :)Henlin: Både jag och Axel har haft en von rosen skena mot höften. Gissar att det är en sådan som lilla Elise fått? -
Vad spännande! Snart bebis nummer 3 alltså!Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
-
Ett stort GRATTIS till lilla TUVA Catt!!
Lägger in BF i listan på mig!
FÖDDA
Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro
GRAVIDA
FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele
I VÄNTAN PÅ +:
Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping -
Ikväll skall vi på julbord med sambons jobb, skall bli trevligt med lite vuxensällskap!! Lukas har fått åka till farmor och farfar vilket nog är det bästa han vet. Lillskruttan får följa med, får se hur det skall gå. Kvällarna brukar vara hennes vaknaste period!
Ha en skön helg och ett trevligt luciafirande! -
Hej allihopa!!
Nu har jag lämnat storkillen på förskolan, tänkte ta och fixa de sista julklapparna. Det har liksom hamnat lite i skymundan detta året, har haft annat att bestyra!
Grattis till flickan i magen Gustafssons!!
Nu är det inte långt kvar FlakeZ
Hoppas att det lugnar ner sig för er Virra och AMS. -
god jul & ett gott nytt år önskar jag er alla!! hoppas att
kommer med många klappar!!
många kramar// lina, henrik, lukas och elise