Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Svar på #723
    Oj!!! Hjälp!! Här kanske kommer en till bebis inom kort då!?
    Hoppas allt går bra. Lycka till och kram!!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • BejbyBoo
    Lightfish: Vad skönt att du fått må bättre! Hoppas det håller i sig. *kram*

Kanelbulle: Tiden går, redan v 12!! Förstår att det är skönt att slippa illamåendet större delen av dygnet, alla steg mot ett bättre mående är ju toppen.

Disa: Försök att inte läsa så mycket! Hur andra har haft det säger ingenting om hur det blir för dig. Om du nu ska läsa, så se till att läsa förlossningsberättelser från dem som det gått bra för också!

Ego: Jag är ett stort hormonmonster sedan några dagar tillbaka. Börjar gråta utan förvarning, blir jätteledsen, skrattar, surar över något maken gjort/inte gjort, längtar mig tokig efter bebis, tycker att bebis gärna får vänta till efter nyår, osv osv osv... En berg- och dalbana med ibland sekundsnabba vändningar. Knappt jag hänger med själv!
    Har dessutom drabbats av någon sorts graviditetsförvirring. Allt från småsaker att jag glömmer saker eller tappar allt i golvet, till att som i morse när vi tittade på vädret på tv:
    Jag tittar upp och säger "Men oj, titta, det är bara 2 grader ända nere i Grekland!" Min man tittar på tv:n och tillbaka till mig: "Ehh... det där är S-K-Å-N-E!!". Så tittar jag på tv:n igen och ser då att det är ju för sjutton Sverige-vädret, inte Europa-vädret... Jösses...
    IQ fiskmås... 
  • BejbyBoo

Halloj tjejer,
    Tillbaka från BM. Som vanligt fick jag höra att "Allt är okej och normalt!" när jag berättade att jag under morgonen känt mig väldigt konstig i magen och varit på toaletten flera gånger. Dessutom magknip och oro i magen. Hon sa också att det kan vara tecken på att förlossningen är på G, att en del börjar så; med lite orolig mage och "tarmtömning".

Hon kände på magen och sa att bebis låg djupt fixerad och långt ner med huvudet, vilket ju förstås är bra! I övrigt tyckte hon att livmodern kändes mjuk. Hon gjorde ingen inre undersökning då hon menade att risken var större att hon skulle sätta igång en massa falska värkar och att det var bättre att låta "naturen ha sin gång".
    Hjärtljuden var lägre än tidigare, bara 136 den här gången och magen har vuxit 1 cm sedan senast, så SF-måttet nu var 36. Allt verkade jättebra och hon kände hur bebis rörde sig.
    Hon upprepade igen att det allra vanligaste för förstföderskor är att föda i v 41, men att bebis förstås kan komma redan imorgon. Dock menade hon att man vet att bebis brukar lugna sig de närmsta dagarna innan förlossningen och att det därför kan vara en indikator.

Jaja, vi får väl se helt enkelt. Jag har ju inga direkta förvärkar att tala om, så förmodligen var det bara en liten retning från bebis i morse...

Det som känns bra är i alla fall att vi pratade om vad som händer OM bebis inte tittar ut inom 42 fulla veckor och tydligen så sätter man då igång senast på 42+0. Så nu vet jag garanterat att bebis är hos oss senast den 10 januari, vilket bara är fjuttiga 3,5 vecka bort!!

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och vila. Morgonens promenad från bussen till BM kräver det!

Virra: Skönt att höra att du under omständigheterna mår bra! Ser fram emot fler rapporter och hoppas att du får komma hem snart.

LF: NU TAR DU DET LUGNT!!!!  Inget stressande inför jul och annat. Ni överlever en jul utan pynt också!

AMS: Har du ringt förlossningen? Om inte, gör det så får de råda dig till vad du ska göra. Dumt att chansa. Håller tummarna för att det bara är ofarligt magknip eller nåt.

gustafsons: Grattis!!! Vad härligt att ni fick veta vad det är för en filur där inne!

• BejbyBoo
    lightfish skrev 2008-12-16 12:33:51 följande:
     Jag ska försöka men jag är en riktig sucker för julgran...min grej liksom... Vi har bara stjärnorna i fönstrena och så julgran, thats it!
    I know...! Me too!!
    Mamma kommer imorgon så jag tänkte ta hennes hjälp och åka och köpa en. Hoppas N mår tillräckligt bra så att ni får en också - för din skull! *kram*
  • BejbyBoo

Jag går in på ensiffrigt idag, 9 dagar till BF. Gaalet! Sitter och försöker allt jag kan att lista ut när bebis kan tänkas komma. Min mamma har fött 5 barn, nr 1 kom 10 dagar tidigt, nr 2-4 kom 10-14 dagar sent. Min ena halvsyster fick 6 dagar tidigt, min andra halvsyster 5 dagar sent... Jag menar; tack för hjälpen!

• BejbyBoo

Mimmi: Du har inte ditt galleri synligt, så man ser inget... *nyfiken*

Idag är stora bakardagen med mamma! Ska bli mysigt! Det är skönt med sällskap här hemma så att dagarna går lite snabbare än vanligt. Vill ju bara komma till dagen då bebis är här! Bf-8 idag!

• BejbyBoo

Hej alla,
    tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!

God fortsättning till er alla!

• BejbyBoo
    lightfish skrev 2008-12-27 19:13:47 följande:
     För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Vad härligt! Förstår att ni är glada!
    Här hemma går vi också och väntar på att få se vår lill*, men på riktigt förståss!!

BF+1 idag, mycket SD och en och annan oregelbunden värk, varit på toaletten (för nr 2, ursäkta infon) 2 gånger idag mot vanliga varannan dag och mycket tryck i bäckenet. Känns som att det börjar bli på G. Men jag hoppas innerligt att bebis inte kommer imorgon - då är det MIN födelsedag och den vill jag helst inte dela!
    Samtidigt tänker jag att det inte är långt kvar till 2009 nu och att den gärna får stanna inne. Men jag är ju sååå otålig nu!!!
  • BejbyBoo
    Svar på #878
    Nej precis! Bättre present går ju inte att få!
    Men jag är en sådan där människa som älskar att fylla år och att fira, så jag ser hellre att vi får varsin dag, så kan vi fira varsin födelsedag istället!
    Menmen, bebis kommer när bebis kommer!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!