• henlin

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kallo skrev 2008-12-27 10:55:09 följande:
    Mimmi P: Kul med profylaxkurs! Du får berätta efteråt. Vi skall på en sån kurs nästa söndag. Jag har senaste veckan fått domningar i händerna på nätterna, jättejobbigt att vakna och händerna känns som två stora bollar. Har läst lite om det nu på nätet och tydligen är det vanligt bland gravida något som kallas karpaltunnelsyndrom.
    Jag fick jättebra skenor att sova med på natten, de hjälpte otroligt bra! Be din BM om hjälp så skickar hon en remiss så får du hjälp!
  • henlin

GRATTIS TILL  FlakeZ!! Hoppas att allt gått bra! En bättre födelsedagspresent kan man väl knappast få?

• henlin
    Eva Marianne skrev 2009-01-03 14:43:04 följande:
    Nu går jag in i v 12 Känns som en liten gräns som passeras och som sen förhoppningsvis känns ännu större, om exakt en vecka när jag har gått igenom även den sista av de kritiska veckorna.Har tyvärr världens växtvärk av och till sedan ett par dagar. Inatt kunde jag inte ligga på min "favoritsovsida" för då gjorde det ont son f-n. På andra sidan kunde jag dock ligga(??) Fast, ska inte klaga då det ju antagligen tyder på att något växer därinne Har också börjat operation övertalning för en resa till paradiset Ullared redan under sporlovet. Så har vi gott om tid på oss att leta här hemma under månaderna som sedan återstår till BFn. Kan vara bra att veta mer exakt vad som finns och vad vi väl köper på GeKås. Min man tycker dock inte riktigt att den här "paradis"benämningen är just vad han skulle kalla det...
    Ullared är verkligen ett paradis......men min sambo håller inte heller med om det 8(det är nog en killgrej)
    När vi väntade Lukas så åkte vi dit och gjorde världens shopping, notan blev inget kul men jag tror den skulle blivit mycket större någon annan stans. Vi har varit nöjda med alla saker vi köpt där!!
  • henlin

Det har snackats en del om ålder här på sistone, intressant att det faktiskt är sådan spridning. Någon skrev att det är skönt att inte veta hur folk ser ut eller vilken ålder de är, man kan umgås och få något ut av ddet i alla fall. Det är det som är skönt med denna tråden!

Jag är förresten nyss fylld 31! Bland gamlingarna då med andra ordSkrattande

• henlin

Jag raderade just mitt bb-väskadokument, men något att bläddra i, mobil och kamera. Inneskor om du skall vandra mycket under själva förberedelserna för förlossningen. Läppsyl använde jag mig av mycket då jag blev väldigt torr av sjukhusluften och av all syrgasanvändning!

ETT HETT TIPS ÄR ATT SNO MED SIG "KASSLERTROSOR" OCH TJOCKA BINDOR FRÅN FÖRLOSSNINGEN/BB. Jag blödde jättemycket efter båda mina förlossningar och skulle ha förstört många trosor om jag inte valt att använda dessa urfula, osexiga men grymt praktiska "kasslertrosor" Bindorna man köper på Apoteket hade jag inte mycket nytta av den första veckan efter mina förlossningar utan använde mig av Jättebindorna från BB. Man skall icke stjäla jag vet men detta var nödvändigt!Ledsen

• henlin
    Mimmi P skrev 2009-01-16 19:21:57 följande:
    Eva Marianne skrev 2009-01-16 18:48:33 följande: Ja verkligen, kan bara instämma!

Instämmer jag med!!

Ha en skön helg tjejer!!

• henlin

Ja, de så kallade "kasslertrosorna" är precis som de låter en trosa helt i nät. Vad det är för material har jag ingen aning om men det är liksom en förbrukningsvara som kastas när man använt dem. Kan alltså hett tipsa om dessa, otroligt praktiska!

• henlin

Det där med namn är ju lite kul. Vi tyckte vi hade hittat det perfekta namnet, Elise är ju inte särskillt vanligt. Nu visar det sig att två gator bort i vårt område bor det en flicka på 4 månader. Chansen att de blir kompisar är ganska stor då de är de enda flickorna födda 08 i vårt områdeSkrattande.

• henlin
    Serafine skrev 2009-01-18 17:08:04 följande:
    Jag har fortfarande ingen röst och jag börjar bli riktigt förbannad. Det är otroligt frustrerande att inte kunna säga ett ord. Det känns som jag har förlorat hela min personlighet, jag är inte mig själv längre. Idag är dag 4 utan röst och dessutom min födelsedag, känns sådär... Maken tycker självklart också att det är påfrestande, jag har ju varit sjuk mer eller mindre i en månad. Jag vet att det kommer att gå över om några dagar, men jag har en deadline på tisdag som är helt orubblig och jag skulle behöva ha en massa möten för att få rätt på allt. Känns ganska hopplöst.Men men, åter igen ett fett ilandsproblem. Känns lite bättre nu när jag fått beklaga mig lite.
    GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN
  • henlin

Jag började använda mina mammabyxor väldigt tidigt denna gång....kan väl bero på att jag redan fött barn en gång och att magen då är lite uttänjd redanLedsen

• henlin

Idag har jag varit i Mars2007:s hemstad Ängelholm och shoppat loss. 1/2 priset på rea priset på Linde och Kapp Ahl, helt galet billigt ju. Blev massa små söta klänningar och bodies till Elise och en fleece till Lukas. Köpte stora storlekar!! Blev ju billigare än om jag skulle köpt det på Ullared till och med!

Köpte även ett halsband och örhänge i silver på Guldfynd, fick presentkort där i julklapp.

Har inte shoppat på så länge så det var en riktig fröjd att få gå runt med en massa kassarSkrattande.

Barnen hade jag dessutom lämnat hos min farmor och farfar som bor i Ängelholm, det var mysigt att få en stund för sig själv. Man behöver det ibland.

• henlin

JA, man blir nästan lite småsnål när det är så vansinnigt billigt......Ett av plaggen jag köpte på Kapp Ahl var inte halva rea priset och då stog jag där och tyckte att en "finklänning" för 79 Kr var dyrtFörvånad

• henlin

Imorgon  får vi reda på om Elise slipper Von Rosen skenan för gott eller om den skall sätta på igen. Vi tog av den förra onsdagen på läkarens order och imorgon skall hon alltså få sin "dom". Hoppas att det har läkt som det skall, vill inte ha den igen!

• henlin
    Lillajag1979 skrev 2009-01-26 19:52:11 följande:
    Hallå tjejer.Då har man avverkat födelsedagsfika med gäster så det heter duga. OCH klivit över 30-årsstrecket. Känns lite konstigt måste jag säga. Men jag överlevde det oxå, med lite ryggvärk
    Grattis i efterskott!
  • henlin
    A L T A skrev 2009-01-26 22:42:18 följande:
    Tjejer jag måste fråga om det är någon som vet.Vi har nästan precis fått reda på att vi har två biljetter till Bruce Springsteen i sommar o det skulle vara superkul om vi kom väg.Dock är det ganska exakt 1 månad innan bf så vet inte om jag kommer orka.Men är det någon som vet om det är skadligt för fostret? Alltså den höga musiken i flera timmar?
    Jag vet inte om det är farligt, tror inte det. Men jag har en liten enekdot att berätta i sammanhanget. Det gäller faktiskt "Brucan". Läraren jag hade när jag min montessoriutbildning berättade just att hon varit på en Bruce Springsteen konsert när hon var gravid men att hon fick gå därifrån för att barnet stördes så av det höga ljudet. Han bufflade så mycket att hon inte kunde stanna kvar helt enkelt. De är ljus och ljudkänsliga i slutet, men jag tror som sagt inte att det är skadligt!
  • henlin
    v i r r a skrev 2009-01-27 23:28:17 följande:
    Tjingeling! Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova. Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
    Oj vad spännande!!! Nu är här snart en ny liten  i tråden!!
  • henlin

Grattis Virra till den lilla pojken.

Elise slipper nu skenan vilket känns superskönt, men hon "friskförklaras" inte förrän vi 1 års ålder. Hon har inte ökat så mycket i vikt som de andra"superbebisarna" här. Men det kan förklaras med att hon redan haft två omgångar förkylning.
    Hon väger nu 4980 och är 59 cm lång. Nu skall jag passa på att sova en stund. Amningen tar mycket kraft. Det är ett tips, passa på att sov när de små sover!!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!