• Kallo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Här är en till som börjat få foglossningar... kvällarna går mest till att vila upp sig.

I morgon skall jag lämna in tjänstledighetsansökan. Tänkte vara hemma till 1/9-2010. Bättre att söka lite längre i dagens läge med alla varsel och så...

• Kallo

AMS: Jättefina bilder! Kul att du la ut från olika veckor i samma bild.

Rauur: Var får du föda nu? Gissar på att det kan vara en bit att åka.

I fredags var jag hos barnmorskan. Sista gångerna har jag legat på ett HB på mellan 130-125. Hon har inte ens nämnt något med järntabletter till mig. I fredags blev hon "jättechockad" över att jag inte åt några tabletter..... Men jag är av den sorten att jag inte stoppar i mig något om det inte behövs, framför allt om någon inte säger något till mig. Hon ville först inte ta något test, eftersom man inte gjorde det i vecka 28 men tillslut gjorde hon det ändå. HB't hade sänkts rejält och jag fick börja med tabletter. Det var väl tur i oturen att vi började prata om det. Vem vet hur annars jag mått i jul och nyårshelgen?

Hoppas alla haft en trevlig helg!

• Kallo

Majsanna: Tråkigt med besöket! Håller tummarna på att de kan ta in dig fort. Kan du annars fråga om hjälp från din andra läkare, att han/hon stöter på KK? Min pappa har fått reumatism, min farmor hade det oxå, så jag har börjat läsa på om sjukdomen mer och mer.

Mimmi P: Jag har samma tanke som dig, sy bebislakan och pålakan av våra gamla. Måste iväg och köpa bebistäcke först så jag vet hur stora jag skall sy dem.

Här jobbas det febrilt med vår övervåning. Det enda som saknas i vårt sovrum och i bebisen sovrum är tak/golvlister samt fönsterfoder.I tvrummet har vi kvar samma som sovrummet samt har vi inte lagt golvet där ännu. Idag kaklar maken och vår snickare toaletten, det blir såååå fint! Känns som vi ser ett slut på vårt 2 årsprojekt.

• Kallo
    BejbyBoo skrev 2008-12-26 11:40:50 följande:
    Hej alla,tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!God fortsättning till er alla!
  • Kallo

Spännande!!

BejbyBoo skrev 2008-12-26 11:40:50 följande:
    Hej alla,tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!God fortsättning till er alla!
  • Kallo

Mimmi P: Kul med profylaxkurs! Du får berätta efteråt. Vi skall på en sån kurs nästa söndag.

Jag har senaste veckan fått domningar i händerna på nätterna, jättejobbigt att vakna och händerna känns som två stora bollar. Har läst lite om det nu på nätet och tydligen är det vanligt bland gravida något som kallas karpaltunnelsyndrom.

• Kallo

Tack för tipsen! Skall hålla koll på detta och se hur det känns. Just nu är det bara på nätterna och ingenting på dagen. Kan fortfarande ha mina ringar, (har börjat ta av mig dem på nätterna) men jag känner mig inte direkt svullen.

majsanna skrev 2008-12-27 12:12:11 följande:
    Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt. Märks det att jag är arbetsterapeut eller
    MimmiP: Tack för länken. Den ska jag kika på.
  • Kallo

Henlin: Tack, jag får ta upp detta med henne när jag skall dit nästa gång. Tror det är precis efter helgerna... om jag nu orkar vänta så länge.

Igår var min kropp skum hela dagen, jag åt som vanligt och på kvällen kände jag mig så fullproppad med mat och utvägen var att sätta fingrarna i halsen. Hemma hos ett par kompisar dessutom. Bläää! Jag får nog försöka äta mindre potioner och lite oftare istället.

MimmiP: Kul att kursen verkar vara givande! Ser verkligen framemot nästa söndag. Enl. mitt jobb är dessa kurser klassade som friskvård och du kan få ut ersättning enl. friskvårdsbidraget. Det är kanon.

• Kallo

FlakeZ: Grattis i massor! 4:e bebisen är nu här!!

Kanelbulle81: Vad kul att du sett det lilla pyret på UL.

• Kallo

Oj, vad konstigt! De har bytt operativsystem på min dator och helt plötsligt kommer jag in på FL på jobbet... Undra hur länge detta kommer att vara?!

Åhh, jag är såå trött på min man idag. Igår kväll satt han nämligen och förberedde för en "grabbhelg". Frågade när denna grabbhelg skulle bli av. Första helgen i februari skulle de åka ner över en helg till Falkenberg för att festa och kika på fotboll (tv:n). Jag blev såå himla arg över att han inte ställde frågan till mig om vad jag kände/tyckte osv. Det är ju ändå månaden innan BF. Så vi gick och la oss med ett kort God Natt utan att lösa detta. Ikväll kommer folk hem till oss för att fira maken då han fyller år.... så jag gissar på att vi inte kommer få löst detta innan gästerna kommer.
    Vilken soppa!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!