Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Idag har jag haft telefonkontakt med min reumatologläkare och han tyckte att jag skulle ta kontakt med Kvinnokliniken för att höra om jag skulle få komma på utredning. Vi har ju inte försökt ett år, men som läkaren sa så är inte jag en vanlig patient eftersom jag har min sjukdom i botten.
    Får se om jag ringer i morgon eller på fredag. Det är lite knepigt att ringa från jobbet då jag delar rum med en manlig kollega. Vill inte börja prata hormoner, mens och sexliv när han sitter där Snacka om att det skulle bli en pinsam tystnade efteråt...

Ska även få prova en ny medicin som man kan använda fram tills att jag upptäcker att jag är gravid. Det värsta är att det är i sprutform...
    Hoppas verkligen att den gör att jag mår bättre. Skulle hämta den på apoteket idag så att jag kunde börja med den så fort som möjligt, men den fanns förstås inte inne...

• majsanna

Rauur och virra: Tack. Det tror jag också. Så skönt att ha vatten i köket igen! Har varit lite jobbigt att diska i handfatet i badrummet...

• majsanna

Serafine: Vad tråkigt att mensen kom.

Nu finns det nya bilder på köksbygget på bloggen: majsanna.blogg.se Nu börjar vi kunna använda köket igen. Väldigt skönt!

Jag borde ha ÄL i dagarna så nu gäller det att ligga i...

• majsanna

Länge sen jag skrev nu, men jag har varit inne och läst dagligen. Har inte haft lust att skriva nåt då det här är helt dött. Tror inte ens att jag haft nån ÄL den här månaden. Detta verkar helt hopplöst och det känns som det inte är nån mening att fortsätta. Mannen, katten och jag får väl vara en lite familj i alla fall. Vi får väl bli såna som samlar frimärken eller nåt.

Målet just nu är att vi är en till i familjen till nästa jul. Då har vi tre försök till på oss att lyckas.

Hoppas ni alla har det bra så här dagarna innan jul och om jag inte skriver nåt innan jul så vill jag önskar alla en riktigt god jul!

• majsanna

God Jul på er alla.
    Nu åker vi till landet och blir kvar där till på fredag. Sedan är det kakling och tapetsering som gäller.

Hoppas alla får en härlig jul.
    Håll gärna ett tumme för mig att jag slipper få besök av mer än av tomten...

• majsanna

Tack för alla uppmuntrande tillrop. Tyvärr, tyvärr så hjälpte inte det. Igårmorse kom skiten så nu sitter jag här med mag-och ryggvärk. Igen!
    Den här månaden hade jag dock inte så stora förhoppningar då jag tror att jag inte hade nån ägglossning.
    På måndag kommer jag ringa Kvinnokliniken för att prata lite med dom om detta. Har ju nu 9 misslyckade försök bakom oss och min reumatologläkare tyckte ju att jag kunde få utredning även om vi inte hade försökt ett år än. Får se vad kvinnokliniken tycker.

Letar upp listan senare och uppdaterar mina datum.

Hoppas alla haft en bra jul. Nu ska vi ut och byta julklappar då vi fick lite dubbla julklappar. Det mest komiska var att min man och jag hade köpt precis likadan julklapp till varandra!!

• majsanna

Mimmi P skrev 2008-12-26 11:19:51 följande:

Majsanna, vad tråkigt. Hoppas att du får komma till kvinnokliniken så ni får kolla upp er. Hur går det med reumatimen, har du väldigt ont? Låter verklingen inget kul! Roligt att ni köpt samma sak åt varandra :). E
  • majsanna

Hoppas jag kanske ska vara på Mimmi P:s fråga också

Reumatismen är faktiskt just nu under kontroll. Sedan några veckor tillbaka så tar jag en ny medicin som jag kan använda tills jag får plus på stickan. Den medicinen sprutar jag in direkt i fettet i magen och den har en snabb effekt. Redan efter några dagar minskade min huvud-och nackvärk som jag har haft väldigt mycket besvär med. Även den feber och frossa som jag tidigare hade har i stort sett försvunnit. Ledvärk har jag inte så mycket så det är skönt att jag slipper.

Jag hoppas att de är förstående på KK så jag i alla fall får prata med någon om mina funderingar.

• majsanna

Lägger in mina nya datum. Jobbigt att vi nu på tvåsiffrigt försök

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro

GRAVIDA
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!