Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Usch ingen bra dag idag, blev hemskickad från jobbet. Har haft massor av sammandragningar (inte onda) och de blir väldigt tydligt värre när jag blir stressad. Har inte så fasligt mycket att göra längre men hjärnan känns som mos, jag har svårt att minnas saker och det är allmänt rörigt utan struktur i tankarna vilket gör mig väldigt stressad. Har förstått att det är heeeelt normalt (inte BM som sagt iofs) att få sämre minne och svårt att strukturera när man är gravid, men vad hjälper det mig. Imorse på vägen till jobbet fick jag en yrselattack (vet inte vad det beror på men har fått så när det blivit för mycket stress under många år) med medföljande illamående och lätt huvudvärk. Då fick chefen nog och tvingade mig att åka hem igen, har lovat att stanna hemma och vila några dagar. Det är väl bra men jag känner mig så misslyckad. Löjligt kanske. Ville bara gnälla av mig lite.

Finns ju andra som har det värre och då känns det så löjligt att gnälla för sina egna besvär.

• Mimmi P

Oj va det händer saker. Mars2007, vad härligt med nytt hus, första natten i ett nytt, alldeles eget hus är nåt speciellt, även om det kanske hamnar på några platser efter känslan av en alldeles nyfödd i armarna, jag har bara testat nytt hus än så länge :). Serafine, nä det är nog bra att inte analysera och hoppas för mycket men jag håller tummarna iallafall Catt och FlakeZ, hoppas era små behagar titta ut "lagom" snart :), spännande att det närmar sig. Fantastiskt att vi snart har fyra bebisar i tråden, det känns som att vi nyss startade. Kallo, svärmödrar är inte alltid en dans på rosor... tror min är lite rädd för mig, hon håller väldigt låg profil trots att jag vet att det kommande barnbarnet (min man har inga syskon, så det blir deras första och ev enda)redan har fått henne att gråta av glädje, trodde hon skulle ringa stup i kvarten. Får se hur det blir sen. Stå på dig, vill du inte åka nånstans ska du inte göra det! Själva ska vi fira en lugn och stillsam jul hemma hos oss med bara min syster och en kompis, resten av familjen hälsar vi på efter jul. Eva marianne, krya på dig!! Jag var hos BM idag och alla värden såg ok ut, sf-värdet hade planat ut lite, sist låg jag strax över övre kurvan nu låg jag precis över medel (27, v 27+5) vilket hon tyckte var bra. HJärtljuden var bra och hb-värdet hade stigit till 117 (!!) (kan rekommendera för er som har problem med låga, inte stigande värden att kolla ev tillskott av andra vitaminer, i mitt fall är det extra B12 som gjort susen). Men det är inte bra med sammandragningarna, men hon trodde ev att jag kunde fortsätta jobba halvtid, får se vad läkarens dom blir på torsdag. Efter var det dags för sista föräldrakursen, del amning, fick se en informationsfilm från Norge, inspelad på 80-talet, den var bra, men viss humor, förra gången när vi pratade smärtlindring visade hon diabilder också tagna nångång på 70 eller 80-talet. Görs det inget nytt informationsmaterial? När jag kom hem skulle jag byta till mysbyxor och fick verkligen känna på vad "riktig" foglossning innebär, har haft en del mer och mindre jobbiga känningar hitills men nu kändes det som att nån stack en kniv rakt in i blygdbenet, jag skrek rakt ut, det var bland det värsta jag varit med om. Stackars alla som har det så hela tiden. Fick stå stilla en lång stund, sen var det myrsteg till soffan. Nu gör det inte ont längre iallafall, men jag antar att man får börja tänka på hur man rör sig mer i fortsättningen.

• Mimmi P

Oj, ber om ursäkt för mitt inlägg, hade mellanrum mellan styckena när jag skrev men de måste ha försvunnit på vägen, det ser svårläst ut!

• Mimmi P

Kallo, bra jobbat! Låter som en okej kompromiss. Eva marianne, visst är det jobbigt att man ska gå så länge utan att få nån koll på bebisen, jag gjorde ett privat ul, tyckte det var jättebra, även om det kostade en del, men det var en bra bekräftelse, speciellt eftersom jag, som du, var rätt symptomlös ibörjan. Kanelbulle, hoppas att allt går bra och att du slipper illamåendet snart. Majsanna, låter verkligen jobbigt med reumatismen mitt i alltihop, hoppas att du får hjälp så du slipper ha ont men ändå kan få ditt plus snart!

• Mimmi P

Vad f** inga mellanslag nu heller, vad har hänt? Är det nån inställning jag har kommit åt??

• Mimmi P

Testar lite

undrar om det blir mellanrum nu?

texten ser annorlunda ut i rutan iallafall

• Mimmi P

konstigt, varför funkade det nu? Ber om ursäkt för alla nonseninlägg!

• Mimmi P

Alltid svårt med namnprat eftersom man inte vill att nån ska "sno" namnet plus att jag vill slippa kommentarer om hur fula namn man valt, intressant, jag skulle aldrig säga det till nån annan.

Ang att "sno" namnen så skulle det kanske inte göra så mycket här i tråden eftersom ni inte är personer som man har i sin "vanliga" bekantskapskrets. Skulle kännas konstigare om nån man träffar varje dag tog namnet jag tänkt på hela graviditeten. Sen brukar jag ha så udda smak så det är nog ingen risk att ni kommer gilla mina förslag..

Som tjejnamn har jag haft Wilda som favorit länge men det tycks ju inte bli en tjej så vi har släppt tjejnamnen. På pojksidan vill jag gärna ha Tore eller Walter medan mannen har varit inne på Wilmer. Har iofs fler jag kan tänka mig och vill inte spika nåt än. Hade kunnat tänka mig Vilgot men det heter mitt kusinbarn så det har jag släppt. 

• Mimmi P

Virra, kul att höra att det är nån som har samma namnsmak som vi. Annars har folk mest rynkat på näsan åt förslagen.

Svante är också fint men jag har en kompis som har det som namn om hon skulle skaffa barn nån gång så det strök jag redan innan jag var gravid.

Algot har vi också på listan men det har sjunkit lite. Det går lite upp och ner för oss, men så fort jag hittar nåt jag gillar så skriver jag upp det på listan så det inte försvinner så känner man på det ett tag, några har trillat bort, sen har det flyttats runt en hel del. Ska bli intressant att se om det blir nåt av namnen på listan eller om man kommer på nåt helt annat när man väl har lillpojken hos sig.

• Mimmi P

Idag ska jag in och jobba efter att ha jobbat hemmifrån sen lunch i måndags, har nu nästan sluppit sammandragningarna helt men märker att så fort jag är uppe och igång igen (BM besöket i tisdags och affären efter det tex) så sätter det igång. Fick fruktansvärd foglossnig i tisdags efter att jag varit hos barnmorskan och har knappt tagit mig runt här hemma, men nu när jag vaknade på morgonen så kändes det helt okej igen. Det är inte helt borta men jag kan gå normalt igen (istället för lätt framåtböjd med låren tätt ihop). Konstigt, är det fler som har haft så? Kan säga att det kom helt utan förvarning i tisdags, det bara small till.

Ska baar jobba till två sen ska jag till läkaren, får se hur sammandragningarna och foglossningen utvecklar sig under dagen och vad läkaren säger.

Eva Marianne, skönt att höra att du är på benen igen, hopas natten gick bra.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!