Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

lightfish skrev 2008-11-20 09:34:00 följande:
    Disa DÄr det på höger sida så kan det vara en tyst urinvägsinfektion fick jag förklarat både av Vårdguiden och barnmorskan. Då är det bara att hålla urinen i 4 timmar och ta ett urinprov som ska stå kallt tills du kan lämna det. Kanelbulle81Ja, jag håller med Disa... Du kommer vara helt slut när kvällen är till ända...men du får väl dra till med medicin om någon undrar varför du inte dricker. När ni är hemma så finns det ju en del alkoholfria öl som du kan komma undan med (om du dricker öl menar jag). Jag brukar köra på Carlsbergs i glasflaska, tycker den smakar bäst (tro mig, man blir less på läsk och jucie efter ett tag ).
    Ja jag får hitta på något bra. Skulle någon börja ana något så är det väl strunt samma. Men jobbigt om frågan kommer upp och alla börjar pressa en. Men ska nog klara mig ur knipan.
    Har köpt hem icas päroncider och så tänkte jag köpa ciderflaskor med kork och byta innehållet. Men då hade de naturligtvis inga sådana flaskor. Så har glasflaskor som jag fått hälla ut innehållet i och hälla i den alkoholfria och sen slå på kapsylen igen. Så de är löst
    Kommer nog slockna ganska fort när jag kommer hem. Får väl se om jag orkar vara kvar ända tills de stänger eller inte. De stänger ju två inatt och sen ska man upp och jobba till klockan sju igen. Kommer nog vara ganska slut imorgon också. Men men... hoppas att det går bra. Tröttheten kan jag nog försöka stå ut med men illamåendet hoppas jag slippa ikväll.
  • A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-21 11:33:13 följande:

Kanelbulle: Hur gick festen? Lyckades du dölja eran hemlighet? Och hur mådde du? :)Här hemma håller jag på koka risgrynsgröt. Vi brukar köpa färdiglagad gröt men då jag är laktosintolerant får jag oftast ont i magen av den trots att jag tar mjölktabletter men fick tipset av en kompis att man kan frysa in risgrynsgröt så nu kokar jag en rejälladdning. Och snart ska jag ner på stan och luncha med några kompisar. Mysigt.
    Hej!

Jotack det gick bra. På förfesten drack jag min päroncider från ica i systemflaskor så där var det ingen som märkte något.
    På middagen tog jag ett glas vatten och det var det faktiskt ingen som reflekterade över. När vi var på utestället var det faktiskt en kille som frågade om jag var gravid för jag inte hade haft något i handen på länge. Men då kom en kompis som var med på förfesten till min undsättning och sa: Hon drack faktiskt på förfesten.
    Sen lyckades jag bli bjuden på typ 7 öl och tog högst 3-4 klunkar.
    Så de gick bra.

Dock är det inte så bra idag. Känner mig helt tom.
    Igår när jag kom hem var jag på toa och så gick jag upp och la mig och så kände jag efter en kvart att jag var tvungne att gå på toa igen. Och då var det fullt med rött blod på pappret. Dock ganska slemblandat och sedan var det lita blod i toa.
    Men sen har det inte kommit något mer efter det. Imorse var det lite rödbrunt på pappret men nu på förmiddagen har det varit kommit något mer i trosskyddet eller på pappret.
    Ringde iaf till BM och frågade. Fick ju panik inatt och låg och grät så tårarna sprutade.
    Men hon sa varken bu eller bä. Tyvärr så är det ju så ett missfall kan börja, men hon tyckte samtidigt att det var konstigt att det inte kom något mer.
    Så sa hon att jag skulle avvakta och se vad dom händer. Blir det mer blödningar och symptom försvinner så skulle jag ta ett nytt test om tre veckor ifall graviditeten avstannat.
    Men hon trodde inte att mina bruna flytningar som jag haft till och från i ca 2 veckor skulle vara något tecken på missfall i och med att det varit så lite och till och från. Hade det varit en början på ett missfall så borde det ha ökat.
    BM sa att det var svårt att få ett vul när man inte hade gått så långt.
    Sambon och jag kom överrens om att vi avvaktar över helgen och ser vad som händer.
    Håller tummar och tår för att blödningarna håller sig borta och att pyret vill stanna där inne.

Så de känns lite jobbigt just nu. Känns inte som om man kan slappna av och njuta. Känns som om det hela tiden har varit något!!!!
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:23:34 följande:
    Alltså, inte nu, för dom har inte öppet än...
    Tack, ja jag hoppas att det inte är någon "fara".
    Men tycker du att jag ska ringa även fast det inte kommit något mer?
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:25:38 följande:
    Kom det mycket först och sedan bara lite?
    Allså inatt när jag var på toa så var det så att pappret blev färgat och sedan var det lite blod i botten på toan. Men sedan har det inte varit något mer färskt. Lite lite flytningar imorse när jag var på toa och inget de sista timmarna.
    Och vet inte om man kan kalla det mycket heller. Alltså det blev ju rött på pappret men inga mängder.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:29:42 följande:
    Det kom inga massor för mig heller vid min ma. Men det kan vara både och. Och för att slippa att gå och vänta och att psyket äter upp en innefrån så tycker jag att du ska ringa. Hur känns dina grav. symtom nu?
    Tack för att du är så ärlig. Även fast det inte känns skoj att det kan vara ett missfall.
    Känner fortfarande av mina jätteömmande bröst och mådde illa precis innan maten. Hade ine ätit på några timmar. Mådde illa imorse också.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:31:39 följande:
    MEN jag hoppas för din skull att det inte är någon fara! Vil inte skrämma dig. Men det gör nog din kropp så bra ändå... Men förlåt om jag skrämms....
    Nej, det är ingen fara. Jag vill att du ska vara ärlig även fst det kan betyda att det är ett missfall.
    Är så rädd för att ringa också och göra ett vul och upptäcka att det inte finns något hjärta där.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:34:49 följande:
    Jag vet. Det är det värsta man kan höra. Been there... Men bättre att du får höra det tidigare så du kan bearbeta det och gå vidare. *krama*
    Ja de är absolut det bästa att få höra det tidigt. Så man inte går runt och tror att man är gravid när man inte är det.
    Men lugnar mig nog till efter helgen. Får se vad som händer.
    Min BM trodde att det var svårt att få ett vul när det var så tidigt i graviditeten och att jag inte hade blött mer eller hade ont. Typ att man fick tjata sig till ett vul. Men kanske bokar ett privat.
    Vet inte om jag orkar så pass länge som till KUB-testet.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:54:22 följande:
    men hur långt gången är du?
    Är i vecka 8 (7+4)
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:59:41 följande:
    Ok. Jag var i v.9 (8+4) när jag gjorde mitt och det kunde man lätt se. Men, jag har iaf lärt mig att inte vänta. Men du gör som du vill. Lycka till i iaf! *krama*
    Jo alltså de kan se. Men hon trodde inte att de gjorde något vul om man inte blödde massor eller hade ont. Utan att man bara får avvakta och se vad som händer.
    Men när började dina blödningar?
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 13:10:28 följande:
    Dom började natten till en lördag. Ringde då sjukupplysningen, inte jag men sambon, jag var ju helt upprörd... Men jag hade INGA magsmärtor. De sa att jag skulle höra av mig senare om det fortsatte. Så vid lunchtid på lördagen så ringde jag. Då sa dom att jag var välkommen in på akuten på falu lasarett och kolla upp det. Så väl där inne sa förlossningsdoktorn att han inte såg någon hjärtaktivitet. Hade inga magsmärtor förrens jag gick igenom den medicinska aborten.
    Okej! Men hur länge blödde du? Blödde du under hela tiden eller var det bara en gång?
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!