Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kanelbulle81
    Åh vad jag känner igen mig....!!! Du anar inte hur många gånger jag fått blicken men ingen har vågat säga något om att jag står och hulkar vid en buske eller vägkant med maken vid min arm.

Däremot är jag LIVRÄDD att kräkas när jag inte har någon med mig som kan hjälpa eller stötta eller helt enkelt säga åt nyfikna eller otrevliga människor att jag är gravid och har extremt graviditetsillamående.
  • lightfish
    BejbyBoo skrev 2008-12-09 16:35:08 följande:
    Svar på #672Du envisas med att hänvisa till mig som LF...

Det hade ju kunnat vara värre Karin Köpte för övrigt ett till par velour byxor från H&M i dag i färgen lila ... Var sjukt sugen på att köpa ett par till svarta men höll mig . Däremot blev jag nådigt irriterad när jag kom hem med en påse strumpor och trosor från just H&M...färglarmet sitter kvar på trosorna Skrikandes Jag vet inte om jag orkar åka in imorgon igen... *suck*
  • lightfish

Pyttipanna är hitills det äckligaste som jag spytt upp.... Skrikandes Har ingen aning när jag klarar av att äta det igen....

• lightfish

Rauur

Fan vad pest! Men det är bra att de kollar allt och att han ändå fått komma ganska snabbt. Hoppas snart att ni får ett tydligt besked. Kram!

Serafine
    Gaaaah.... *ger en stor sån där mysig kram* Pepp pepp!
  • lightfish
    FlakeZ
    Spännande! Tänk om han kommer ut den  vägen?

Snor ditt uttryck för övrigt: Ego:Min lilla pojke hade party i magen när jag bestämde mig för att gå upp för 3 1/2 timme sen... Jag är dundersjuk och hostar så jag kräks och inget vi har hemma hjälper ... Funderar starkt på att åka till sjukhuset men vill att Nixx ska få sova till 6-7...sen får jag se.
  • lightfish
    Catt
    Varmt grattis till lilla Tuva!

Ego
    Ni kommer inte tro mig men allt jag sovit de senaste 36 timmarna är ca 2 1/2 timme på eftermiddagen och då tyckte jag mest att jag vilade... . Hostade mig igenom hela natten, vid 6.30 efter att ha spytt två ggr av hostan gav jag upp... Tog en taxi; till fel sjukhus i min trötthet... Strul pga det och kom till slut till KS och Förlossningen. Tydligen vill inte vanliga akuten ta det om man passeratt vecka 22 utan då vill de kolla bebis först... Fundersam Visst, jag är tacksam att de kolla så att hans hjärta slår...men det var/är ju jag som är sjuk... Hur som så behöll de mig på förlossningen eftersom jag var helt slut och hade sådan träningsvärk i magmusklerna efter all hosta. De var verkligen supergulliga varenda en! Nixx lyckades ta sig från jobbet, trots att han behövdes där...men till slut ville han bara vara hos mig.

Puls,blodtryck, bakterier, vita blodkroppar samt en näsodling togs....(odlingen får jag svar på senare i veckan). Kom till slut därifrån med två sorters hostmediciner (som hjälper ytterst lite ) och en avsvällande kortisonspray för näsan.

Nu är både jag och Nixx sjuka
  • lightfish

Virra

Lycka till! Skönt att hon kollade ordentligt så ni kan åka in! Hoppas allt går bra för er! Varm kram! 
  • lightfish
    virra
    Skönt att det gått bra! Hoppas bebis stannar där inne nu!

Ego: Jag mår bättre efter 3 dagar med antibiotika, avsvällande tabletter och spray... Hostan låter som om jag är på väg och dö men hostar inte lika ofta vilket är skönt som sjutton. Maken har lite lägre feber men sover mest hela tiden när jag inte tvingar upp honom för att äta lite...

Tror lillkillen där inne hade hicka förut...!! Kändes lite underligt....
  • lightfish
    virra
    Det är lättande att läsa att de tar det hela på allvar och att du är kvar på sjukhuset! Fick du någon ny info när de gick ronden i morse? Hoppas du mår bra trots omständigheterna!

Alla ni som skrivit till mig: tack! Jag mår bättre men det är skitpest att ha hypermesis (illamående) och samtidigt hosta.... Många dagar jag har fått prata snällt med kroppen för att min antibiotika ska stanna nere tillsammans med frukosten!

Rauur
    Ja du..nu är jag inne på min 19:e vecka med illamående men min 17:e vecka med kräkningar... Men det blir något bra av det...! De tillfällena som det känns lättast är ju när lillkillen rör sig där inne och sparkar "snällt" (inte ner mot bäckenet med andra ord) .

gustafssons
    Grattis till den lilla tjejen där inne!

För övrigt börjar jag känna mig otroligt stressad över alla julgrejer som jag hade tänkt fixa under förra veckan! Vi ska försöka köpa julgranen (silver/kungsgran) imorgon men det beror på hur Nixx mår efter att ha varit på jobbet för första gången på en vecka!
  • lightfish

Mimmi P

Lättare sagt än gjort då vi har 12 personer att köpa julklappar till . Försökte för två år sen med att bara köpa till barnen men det gick inte....orkar inte med tjafs om det. Vi firar jul hos makens underbara föräldrar som bor 10 minuter bort från oss så det är ju bra!

FlakeZ
    Får vi se om er bebis stannar inne över julen . Som du skriver: annars är den ju hos er senast 10 januari . Jag ska försöka men jag är en riktig sucker för julgran...min grej liksom... Vi har bara stjärnorna i fönstrena och så julgran, thats it!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!