• Kallo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Missat och kolla glykolen inför vintern?

Kul med vecka 10, det går fort.

Rauur skrev 2009-01-03 18:58:58 följande:
    Virra: Läste att du hade släkt i sollefteå:) Själv bor man ju inte så långt därifrån ^^,Lite ego:Själv gick man in i v10 igår.Mår fortfarande illa,men dock inte lika mkt som förut! (ett under att jag inte spytt något:S)Men åksjuk...DET har jag blivit. Fyfan vad jäkla drygt. Vi som åker så mkt bil..En annan tråkig grej är att bilen våran pajjade idag. Jäkla surt!Skulle fara och "storhandla" i Sollefteå..och vad tror ni händer då vi har åkt några km?Det har ju vart -30 här idag så det har vart ruskigt kallt.. tyckte att det tog en förjävla lång tid innan man fick någon värme i bilen..Iallafall så hade toppackningen farit så ja.. när karln öppna huven och öppnade nå lock (nu är inte jag så där jättehajj på motorer...haha) så rök det utav bara helvete. Så ja, där satt vi i bilen och huttrade i -30. Men hem kom vi iaf.Lite drygt att vara utan bil bara!
  • Kallo

Har oxå bokat in en Gekås-resa tillsammans med en kompis i mitten av januari. Har en lååång lista som skall inhandlas, både till bebben och annat till hushållet.

Tack MajsAnna för listan!

• Kallo

Vi bor 7 mil från Ullared, men jag har och kommer nog aldrig få med mig min man dit. Det är knappt jag får med honom in på Ikea.. Men nästa söndag efter vår profylaxkurs så skall han banne mig få följa med mig in på Ikea för att kolla på säng, skötbord m.m

• Kallo

Jag är nu i vecka 31 och helt fullkomligt älskar att vara gravid! Nu börjar jag känna mig lite otymplig, tex. när thermobyxorna inte går att stänga, igår hade jag svårt att knyta skridskorna så idag blev det inget åka av. Men ställ frågan igen om några veckor, då kanske jag har ändrat uppfattning.
    Nu skall vi iväg på profylaxkurs, spännande och se vad den ger.

Lillajag1979 skrev 2009-01-04 11:58:25 följande:
    Hallå allihopa. Hoppas det är bra med er!Hur tycker ni att det är att vara gravid? Ni som har kommit en bit på vägen typ efter v.25?Själv vantrivs jag något enormt. Är i v.27 och känner mig redan så jäkla otymplig. Smidig som ett kylskåp har fått en helt annan innebörd. Vägde mig senast hos bm. +10kg. Visst, det är mysigt när lille wille gör sig till känna där inne... men...JAG VILL ATT DET SKA VARA ÖVER!!
  • Kallo

Då var vi hemkommen från del 1 av Annas Profylax. Jag fick ut väldigt mycket av kursen och det kändes som jag och maken blev i "ett" eller hur jag nu skall uttrycka mig. Blev positivt överraskad av hans engangemang när övningar gjordes osv. Dessa sidor har jag inte sett hos honom tidigare, kanske har jag inte "tillåtit mig att se dem"??
    Jag har viss rädsla inför förlossningen, men nu känns det som om jag är på rätt väg och att detta kommer bli jättebra.
    Nästa helg är det del 2 och jag ser verkligen framemot dagen redan.

• Kallo

Och jag fyller oxå 30 i år, eller var det möjligtsvis 20?? :-P

Nu skall jag iväg tillsammans med två andra gravida kompisar på gravidvattengympa, det är en sk. kurs som håller i sig i 6 veckor. Jag hoppas min baddräkt kommer passa i 6 veckor... tror jag köpte en lite för liten.

• Kallo

Så då har jag kört av vägen första gången i mitt liv! Här ute i skogarna i Göteborg är det rena rama blankisen..... Allt gick bra med både mig och kompisen som var med i bilen. Lite plåtskador på bilen fick vi, men det är ju inte hela världen... I morgon ger jag mig inte ut på dessa vägar utan jag tar nog bussen till jobbet.

God natt och sov gott, det hoppas jag kunna göra.

• Kallo

Min man är precis 34 år fyllda (30/12!!) och jag 29 år.

Sitter här och funderar ut middagsmaten och i morse tog jag fram 1 kg havskattfile ur frysen. Är lite sugen på fiskgratäng, är det nån som kan tipsa om ett smaskigt recept?

• Kallo

Oj, vad här har skrivits i helgen! Tog ett tag och läsa igenom.

Och så kanske det har kommit ytterligare en bebis i tråden? Spännande!!

Serafine: Usch vad kämpigt med alla sjukdomar. Nu bör du blivit imun för alla sjukdomar för hela 2009 och att du får ett plus nu i januari istället.

Lillajag: Bra att du övar! Jag måste oxå påminna mig själv om att öva på det vi lärt oss på profylaxkursen, som för övrigt var kanonbra. Känns som min förlossningsrädsla är påväg från mig, nu känns det mer som en "utmaning" med att föda - JAG KAN!

Idag var jag hos BM, ett besök som var mindre positivt. Har fått förhöjt blodtryck och även äggvita i urinen. Skit säger jag bara! På onsdag skulle hon höra av sig igen då svaret på odligen skulle komma. Hade hoppats på att onsdag är i morgon. Oroar mig ju så lätt....

• Kallo

Nej, man kan hoppas att det ser lite annorlunda ut på jobbfronten när vi skall tillbaka till tjänst igen.
    Jag sökte ju så pass långt som till September 2010 eftersom den branschen jag jobbar i är väldigt osäker. (Är inom flygbranschen) På min makes arbete (inom bil) har de ett varsel och de släpper namnen nästa måndag. Lite surt om han skulle bli drabbad... men faktiskt så har jag inte oroat mig utan allt löser sig. Sen vore det oxå mysigt om vi kunde vara hemma tillsammans med bebisen i vår. Den tiden kommer aldrig tillbaka.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!