• Kallo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Eva Marianne:

Jag kan lugna dig att jag är RH-, jag kommer ta 2 ytterligare blodprov under graviditeten för att se så mitt blod inte bildar antikroppar mot bebisens blod. Sen vid förlossningen om barnet är RH+ så får vi RH- en spruta så att det inte bildas antikroppar.

• Kallo

Eva Marianne: Ja, jättefin vagn!

Mimmi P: Jag är A-, och det är ungefär 7% i Sverige som har det.

• Kallo

Mimmi P: Ja, totalt sett vet jag inte hur många det är. Kanske 20%?! Bara en vild gissning från min sida. Men det kanske är fler i tråden som är RH- oxå, vem vet?

Nu skall jag bege mig från jobbet. Var hos arbetsterapeuten idag och fick handledsskydd mot mina domningar, nu kanske jag kan sova i natt om jag har tur. På väg från terapeuten fick jag köpt lite räkor till mig och maken. Mums!!

• Kallo

AMS: Har nu sovit två nätter med handledsskydden, rättare sagt första natten sov jag knappt någonting. I natt sov jag med dem till morgonsidan men tog av mig dem när jag gick upp på toaletten. Händerna har inte domnat på två nätter så jag hoppas de hjälper. Fick även en hel del övningar att göra några gånger per dag.

Igår var jag i shoppingparadiset Ullared. Nu tror jag vi har det mesta inför bebisens ankomst, det som saknas är babyskydd, spjälsäng och skötbord. Vi tänkte vänta tills början av februari innan vi åker och köper det. Det gick lite pengar igår och plånboken är väääääldigt tunn just nu.
    Har precis satt igång tvättmaskinen med de skrymmande sakerna jag köpte igår, så som täcke m.m. Lika bra att få det tvättat innan jag stoppar undan det.

• Kallo

Ja, verkligen. Har du mycket kvar att handla eller är det mesta klart?

Mimmi P skrev 2009-01-18 11:56:55 följande:

Kallo, ja plånboken blir ju rätt ansträngd av alla inköp men vad skönt att få det mesta klart på en resa!Skönt att handledsskydden verkar funka också.
    Majsanna: Åhh, nej förkylning. Ät esberitox och ät mycket vitaminer är mitt tips. Krya på dig!!
  • Kallo

AMS: Japp, bara på natten. Har inga känningar alls på dagen. Fattar inte hur det kan skilja så. Igår morse, första natten med skydden, reagerade jag på att mina fingrar var mer svullna än vanligt och det var lite svårt att få ringarna. I morse åkte skydden av 2 timmar innan jag klev upp och fick inte chansen att se om det var någon svullnad. Det kan har varit tillfälligt med, men jag ska kolla igen i morgonbitti.

• Kallo

Usch, det låter som mig. Jag hade 120/70 i december och nu förra veckan hade jag 125/85 med äggvita i urinen. Skall dit igen på torsdag jag med.

gustafssons skrev 2009-01-20 21:14:25 följande:
    duo=2  Har varit in å kollat urin å blodtryck idag igen, då jag har huvudvärk å mår konstigt..För 1.5 vecka sen va det 130/80idag 123/92..så vi får se var detta slutar..Ska in på torsdag igen å kolla hur det ändras.hon tog flera gånger för att få ner det, men det blev bara högre..nu ska jag bara ligga...kul värre!
  • Kallo

Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven?

Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.

Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning.....
    Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt.

Sorry.. detta blev långt!

• Kallo

Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende.

Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.

gustafssons skrev 2009-01-21 19:22:22 följande:
    du kanske ska ta å lugna ner ditt arbetande lite  du oxå...
  • Kallo

Precis kommit hem från BM och läkaren. Blodtryck var samma som förra måndagen men fortfarande protein i urinen. Är äggvita och protein samma sak?! Glömde att fråga det..
    har även tagit ett blodprov för att kolla kreatinin (eller hur det stavas, njurfunktionen iaf). Får svar på provet i morgon och skall tillbaka på återbesök på måndag. Fortsättning följer...

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!