• Yinsan

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

På tal om konstiga drömmar så kommer jag ihåg att jag kokade bebisen förra gången både på spisen och i micron, samt massa annat konstigt att den inte var frisk/vanskapt etc... Men ut kom en helt perfekt liten kille som just nu trotsar till tusen!
    Denna gången har jag inte drömt lika mycket, undrar om man är lungarne nu inför andra än första och det har betydelse för drömmarnas intensitet också kanske?

• Yinsan

AMS, så kännde jag också när jag väntade F när jag var 23. Var ensammen i vår krets då, nu har ju fler och fler hakat på samt att man hitta nya vänner med barn också!

• Yinsan

Oj vad ni har skrivit här de sista fyra dagarna!
    11 sidor bak fick jag bläddra för att läsa allt, har tagit sin lilla stund men är nu uppdaterade igen!

Själva har vi varit i London och bara tagit det lugnt, myst och ätit massa god mat och fika... En och annan shoppingaffär blev det också men tyvärr finns det ju inte så mycket neutrala kläder längre så det blev inte så mycket shoppat ändå.

Det var så mycket att läsa så jag kommer knappt ihåg hälften men gillar denna tråden skarpt också!

Till er som närmar er BIM, håller tummarna stenhårt!

Till er som närmar er BF, hoppas snart ni får era goingar i famnen!

Här är förresten en till som är Rh-

Nu måste jag sova för att orka jobba imorgon!

• Yinsan

Kanelbullen, i Gbg med omnejd så är nygarantin från bebisens beräknade födelse så det är nog upp till varje butik i så fall, aldrig varit med om att garantin börjar från inköpsdatum på en barnvagn.
    Hade helt klart köpt den billigare, det är inte värt massa pengar för en färg... Så resonerar jag iaf!

• Yinsan

Kollade just hur långt gången jag var och har kommit under 100 strecket... någonstans mellan 91-97 dagar kvar till BF plus minus några veckor såklart!
    Gisses vad tiden går fort!

Vad gäller namn skriver jag inget än då vi dels inte är helt säkra på tjejnamnet och vi vet ju inte vad det blir!

• Yinsan

Kanelbullen, jag tror du ångrar dig bittert om du inte åker och känner på vagnarna, hur det fungerar att fälla ihop dem, får de plats i er bil om ni har någon, måste man dela på dem för att få in dem, vill du ha en duo eller kombivang?
    Känns som du snöar in på de små detaljerna men missar de stora som är verkligt avgörande för om du kommer trivas med vagnen.

• Yinsan

Majsanna, kan inte annat än beklaga och instämma i allt som övriga redan skrivit, någon gång kommer turen även till er, håll ut!

Kanelbullen, Duo och kombi är precis så som AMS skriver,
    Duo är ligg och sittdelen separata som på Focusen du nämde ovan.
    Kombi då stoppar man i en mindre liggdel i den stora sittdelen och får på så sätt en liggvagn.

Kombi är bra om man ska bära bebisen i liggdelen om man bor i trappor etc. Nackdelen är att den är ganska mycket mindre och bebisen växer ur den snabbare...
    Jag har en kombi stående och kommer använda den nu också men vill helst ha en duo då de som sagt kan användas längre och personligen tycker jag det går att få det lite mysigare i en duo.

Vad gäller kombivagnar så är de oftast lägre och bebisen kommer längre ifrån dig än en duovagn som oftast är högre monterad och ger då känslan av närhet på ett annat sätt.

Ja man kan vända och vrida på detta i all oändlighet men det var några synpunkter från mig iaf!

Lycka till i djungeln!

• Yinsan

Har idag vaknat med huvudvärk för tredje dagen irad och den blir bara värre och värres så ringde till min BM som gjorde en extra koll och allt ser bara bra ut så nu är det väl bara att försöka vila bort huvudvärken som antagligen är spänningshuvudvärk. Så jobbigt när man inte får ta några tabletter utan tvingas acceptera denna jävulska värk...
    Fick shoppat lite bebiskläder på Lindexrean när jag ändå var ute och gick, de började med halva reapriset för clubmedelmmarna i går så det blev riktigt billigt!!!

Virra va tråkigt att det inte tog mera fart igen, hoppas hoppas att det snart är på riktigt!

• Yinsan

Eva-Marianne, hade jag vart dig hade jag sökt jobbet ändå, om det är som du säger och arbetsgivaren vill ha dig så kanske de vill vänta på dig och nöja sig med näst bästa som vikarie tills du kommer tillbaka, under sker faktsikt i dagens tid även om det kanske inte är så många som det går så bra för. Jag hade iaf visat framfötterna och sagt att jag ville ha jobbet.

• Yinsan

Kallo, usch då, det låter inget bra, hoppas det går att fixa till!

Evamarianne, hade iaf sökt och vart med i rullorna, ingen vet hur det ser ut när bebisen ska börja på dagis, kanske det finns andra lösningar när den tiden kommer, försök och lev i nuet och inte flera år frammåt, vem vet du kanske inte ens lever då, eller ve och fasa att något händer bebisen så det inte finns något att lämna på dagis.
    Självklart är det inget drömsenario att ha långa dagar alla dar i veckan men som sagt det är långt dit och mycket kan hända.
    (menar inte att vara elak, och oddsen att något händer är ju små men inte obefintliga)

• Yinsan

Kanelbullen, jag hade lätt gått, som någon annan skrev, det är ju inte svårt att bli av med biljetterna om man känner att man inte orkar, är det stå eller sittplatser?

• Yinsan

Kallo, det vanligaste är 1/4-31/3 semesteråret så det är nog väldigt olika och enligt min gubbe som är chef så är hela föräldrarledigheten semestergrundande, men det kan säkert vara olika avtal också!

• Yinsan

Serafine och Majsanna, hoppas att era män inser vilken nytta de kan göra och att ni snart får ert fina plus också! Håller tummarna för er att det tar sig nu!!!

• Yinsan

AMS, hoppas du snusar nykläckt bebis nu eller snart iaf! Hoppas allt går bra!

• Yinsan

EvaMarianne, själv hittade jag tre par mammabyxor i London för 5 pund styck, så himla skönt då mina från förra grav är för stora och de jag lånat av grannen har nu blivit för tajta och inte så kul att töja ut någon annans byxor och inte speciellt bekvämt heller...

• Yinsan

A(O)MS, jättesöt, å vad det suger i tarmen att få träffa liten i magen nu!

• Yinsan

Virra, vilken perfekt pojke.
    Vad gäller hjärtfelet så kommer det gå hur bra som helst. Har en lillebror med flera komplicerade fel som inte skulle överleva när han föddes men idag jobbar han heltid har en son på 2,5 och lever som vilken normal vuxen som helst.
    Även om det inte skulle växa bort och han mot all förmodan skulle tillhöra de sista 20% så är de så himla duktiga idag fixar felet lätt som en plätt!
    Kramar på er och stort grattis till en helt underbar pojke!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!