Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Sina planer på att utöka familjen är ju inte det första jag diskuterar med nära och kära i alla fall.
    Jag har ju fått ljuga en del eftersom familjen märkt att jag mått sämre i min sjukdom då jag nu inte kan ta de mediciner som jag åt tidigare. Vet inte vad jag sagt då de frågat varför jag inte tar de mediciner som fungerade så bra, utan mest sagt nått om att de inte funkade längre.
    Tror dock inte att de misstänker nåt, ingen som nämnt nåt i alla fall.

För 4-5 år sedan var det är väldigt tjatande om barnbarn från mannens familj, men nu har det varit tyst då jag fräste av dom rejält en gång...
    Om de skulle börja tjata nu vet jag inte hur jag skulle reagera faktiskt.

Eva marianne: Jättefin vagn förresten och vilket pris sen!!!!

• majsanna

Oh, Ullared. Vill också!!

Här är det inte så muntert. Mannen är bakis sedan personalfest igår och jag är genomförkyld med feber, snuva och allt annat som hör till.
    Nu måste jag dock försöka att ta mig till apoteket för att handla nässpray. Sedan blir det nog en ganska lugn dag för oss båda misstänker jag.

• majsanna

nu har vi bokat en semesterresa till Madeira i slutet av mars. Tänkte att det förhoppningsvis blir vår sista semesterresa utan barn.
    Vi var där i oktober 2006 och vi blev helt förälskade i ön.

• majsanna

Först måste jag erkänna att jag inte är någon expert på händer, men jag skulle gissa på att det som du skriver beror på att glidytorna nu inte riktigt fungerar som de ska.
    Försök att använd händerna så mycket som möjligt så att vätska och svullnad försvinner från fingrarna.

EGO: Det räcker väl egentligen att skriva: faan, faan, faan. Då förstår ni säkert.

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-20 07:55:10 följande:

Majsanna: Du som är arbetsterapeut och allt, vi har ju läst om handens anatomi och sjukdomar som påverkar handen. Jag har fått jätte svullna händer nu och i natt kunde jag knappt böja ena fingret och i morse så fastnade det nere varje gång jag böjde det och försökte böja upp det. Är ju säker att det beror på svullnad och inte någon sjukdom men tror du att det kan ha och göra med att glidytorna i fingrarna inte fungerar som de ska när det är så mkt vätska eller har du en annan förklaring? :P
  • majsanna

Jag börjar tro att ni alla i tråden hinner få era bebisar innan jag ens är gravid eller till och med att när ni börjar på syskonverkstan så kan jag hänga på där.

Detta känns tråkigt, men har inte orkat känna efter så mycket då min förkylning känns mer för tillfället. Har fortfarande feber och en hosta som gör att jag inte kan sova om nätterna.

• majsanna

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund (väntar en till tjej!)
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke) William
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt
    majsanna: ÄL ca 3/2 BIM ca 17/2 inga barn sedan tidigare. Försök 11. Norrköping

• majsanna

Vad bra. Då skyller vi på det.

Serafine skrev 2009-01-20 16:55:21 följande:
    Majsanna: jag läste på en del om förkylningar/influensa nu senast eftersom jag var sjuk så länge och hela tiden mellan äl och bim. upprepade förkylningar eller influensa kan leda till missfall och då även så tidig som före bim. jag hade en liten blödning dag 6 efter äl och var ganska säker på att det var ägget som fäste, men sen var jag ju sjuk hela tiden och det blev inget. Vet inte om det är till någon tröst, jag tyckte själv att det kändes bra att skylla på något, även om det bara var den här gången. Jag hoppas att vi båda är friska till nästa gång och får våra plus!
  • majsanna

Jag var å andra sidan så naiv så jag trodde det skulle tyckas på första gången... Nu har jag insett att det inte är så simpelt. Mycket ska ju klaffa. Jag tror också att vi egentligen inte kan räkna med att vi har haft 10 försök för vissa månader har mannen jobbat väldigt mycket precis vid ägglossning. Så några gånger kanske det inte ens har funnits förutsättningar.

Det man är orolig för är ju om vi överhuvudtaget kan få barn. Det vet vi ju inte eftersom det är vårt första barn vi jobbar på. Vi kommer jobba på två försök till och har det inte gått då så ringer jag för tid för utredning.

Vad jobbigt att du måste må så dåligt! Verkar riktigt besvärligt. Hoppas att du trots kan njuta av graviditeten.

Kramar till dig också.

lightfish skrev 2009-01-20 21:12:46 följande:
    Majsanna Istället för att skriva något om skiten du fått så skriver jag det här istället: alla vi som blev gravida relativt fort är snarare "onormala" med tanke på att genomsnittet är 7 månader.... Jag var helt övertygad att det skulle ta minst ett halvår, alltså 6 månader, för oss att bli gravida. Nu gick det lite snabbare men jag har en gnagande tanke om att solresan som jag och maken var på hjälpte till... . Det finns en studie som är gjord på män att deras spermiekvalité ökade efter bara 10 minuter i solsken varje dag... Just nu skulle jag nästan (men bara nästan) skänka bort min graviditet till dig eftersom jag spyr, har ont och är skittrött hela tiden (sover inte mer än 3 timmar i taget och när jag ska somna så har pojken där inne sparkfest....) Varma kramar!
  • majsanna

Hoppas att ni haft en bra helg trots diverse krämpor.
    Jag är inne på mitt 10e dygn med feber så jag känner mig ganska orkeslös jag också. Ska ringa vårdcentralen i morgon och höra vad de tycker. I vilket fall som helst så måste jag ha ett läkarintyg då jag redan varit hemma från jobbet en vecka. Var på en tio minuter lång promenad idag och efter det sov jag i soffan i en halvtimme. Nästan som gravidtrötthet...

Jag tycker att det är dags att det tittar ut en bebis snart

Jag fick idag lite hopp då en tjej i en annan tråd jag följer plussade efter ett års försök. Jag kände då att hoppet troligen finns för mig också.

• majsanna

Det stämmer att vi har svart kök från ikea. Applåd heter luckan och den är högblank. Bilder finns här: majsanna.blogg.se/category/koksrenovering.html

A L T A skrev 2009-01-26 17:02:12 följande:
    majsanna: Om jag inte kommer ihåg fel så visst hade ni ett svart kök från IKEA? Är det högblankt? Vi har ju högblankt svarta luckor på våra badrumsmöbler och så tänkte vi köpa ett vanligt typ köksskåp och sätta på väggen i badrummet och ha som skötbord och då vill vi ju ha ungefär samma som vi har på övriga inredning. Så vi hade tänkt att vi skulle ha en vanlig lucka och så lämna väg den till en som lackade våra köksluckor i högblankt. Men så såg jag på IKEAS hemsida att de hade en svart lucka.
  • majsanna

Visst inte att det fanns nåt som hette föräldralön. Kan ju vara värt att lägga på minnet tills det blir aktuellt.

Idag har vi köpt piller till mannen. Har läst att Zink och folsyra ska vara bra för simmarna. Först var mannen lite negativ till att ta piller så jag la det på is men idag var vi på apoteket och då frågade han vilka tabletter som det var jag tittat på. Då var det bäst att smida medan järnet var varmt! Så nu äter han Mitt val man som innehåller diverse mineraler och vitaminer och då naturligtvis zink och folsyra.

Sen har jag kolla på diverse olika naturmedel, rosenrot bland annat, men jag har läst både positiva och negativa saker så jag låter nog bli och låter naturen ha sin gång.

• majsanna

Vi får hoppas att din man inte behöver några tabletter utan att det tar sig den här månaden.

Min mens är inte helt regelbunden nu och då börja äta något som kan rubba den ännu mer känns inte så bra. Dessutom har jag läst att rosenrot kan framkalla missfall och det vill man ju verkligen inte riskera. Nä, vi kör naturligt ett tag till, förutom mannens tabletter då.

Serafine skrev 2009-01-27 21:47:57 följande:
    Majsanna: Jag har också pratat med mannen om zink, men inte kommit längre är prat. Jag har äl idag, så det är lite sent att ändra några vanor nu. Jag hoppas att det inte behövs, men om det inte går den här gången heller, så blir det piller till maken! Jag har också funderat på rosenrot och borago, men jag har hört att det kan störa menscykeln och ägglossningnen och det vill jag verkligen inte.
  • majsanna

Stort grattis till killen!!!

v i r r a skrev 2009-01-28 22:36:46 följande:
    Skriver fr mobilen. Tack alla! Allt är perfekt. Han var ute kl 1320. Ett litet mirakel på 48cm & 2968g. 8h tog det & av dom har jag inget minne av 4 pga smärta & koncentration. Märklig upplevelse! återkommer m detaljer! Kramar
  • majsanna

Försäkringskassan är verkligen sjuk. Jag ansökte om särskilt högriskskydd i slutet av september förra året. Förra veckan, 16 veckor senare så fick jag mitt godkännade. Särskilt högriskskydd är att man slipper karensdag när man är sjuk många men korta perioder, vilket jag ofta är pga min reumatism.
    Jag har ju ändå dock fått min lön så det har ju inte drabbat mig så mycket, men det är ju helt sjuk att de ska ha en handläggningstid på 16 veckor. Det hade säkert tagit längre tid om jag inte ringt och tjatat för efter det så tog det en vecka innan beslutet dök upp.

• majsanna

just nu känns det som att det aldrig blir blir nån lite för min del. Jag får väl fortsätta att samla på orkideér och så får vi väl skaffa oss en katt till.

har väl ägglossning nu de närmaste dagarna och vi har inte fått till det en ända gång än, då jag har varit sjuk och mannen jobbat i stort sätt varje dag. Så den här omgången kan vi nog räkna bort.

Såg att den här tråden snart stängs (4/2). Vill du, Eva Marianne öppna en ny?

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!