Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Virra skönt att ni är hemma igen och att bebisen trots allt stannade kvar.

EvaMarianne, visst känns det konstigt, man har varit på inskrivningen så helt plötsligt var det "på riktigt" men har ju egentligen inga er "bevis" för att man är gravid. Bara att gilla läget typ. Jag kan verkligen rekommendera ett privat ul.

Vi var på 3D ul igår, jättehäftigt! Han visade upp sig från sina bästa sidor (och han visade tydligt att det är en han), han såg verkligen förnöjd ut. Lik sin far enligt farmor. Stor var han iallafall, vi fick ingen riktigt avvikelse men han låg på plussidan enl sköterskan och hon kommenterade att han inte såg spinkig ut. Bilder finns i mitt galleri om nån är nyfiken. Det var dyrt men värt varenda krona. Det får bli vår julklapp i år.

• Mimmi P

Funkar det nu? Man blir ju lite lurad, när jag laddade upp bilderna valde jag att alla ska kunna se dem, tog ett tag innan jag hittade inställningen där man valde att folk överhuvudtaget får se bildgalleriet.

Kanelbulle, i v 14 är det ju en "riktig" bebis så ni kommer nog bli nöjda :) Jag gjorde ett ul i v 9 och då var det ju bara en böna, även om det också var häftigt så är det ju ännu bättre när man ser att det verkligen är en bebis!

FlakeZ, det låter mysigt och vem vet, bakningen kanske sätter igång nåt.

• Mimmi P
    Axels mamma Sanna skrev 2008-12-18 13:09:38 följande:
    MimmiP: Ja nu funkar det. Vilken sötnos. :)
    Tack :)
  • Mimmi P

Kallo och lillajag, foglossningarna är verkligen inte roliga!

För min del kände jag bara av det då och då fram till för två veckor sen men nu gör det ont hela tiden. Vissa dar mindre om jag vilat mycket, andra dagar mer om jag varit uppe och rört på mig. men i stort blir det bara sämre och sämre. Träffade en sjukgymnast idag och det verkar ju bara vara att ställa in sig på att det inte kommer bli bättre och undvika sånt som gör extra ont så mycket som möjligt. Man kan ju träna bäckenbotten och mage/rygg för att underlätta lite men för min del så får jag ju sammandragningar så fort jag är aktiv så det gör det svårt att träna.

Ta hand om er och vila ordentligt!

Kallo, då blir vi hemma ung lika länge, jag har sagt på jobbet att jag planerar att vara hemma till den 1/8 2010 sen får maken ta inskolningen.

• Mimmi P

Rauur, inte är det två inte, men det är svårt att veta när man inte vet hur du såg ut innan.
    Såg att du födde på Södertälje BB förra gången, var det bra? Det är där det är tänkt att jag ska föda.

• Mimmi P

Rauur, låter ju jättebra, ska försöka sno åt mig rummet med badkaret :).

LF, eftersom magen växer behöver du nog inte oroa dig för vikten, det som händer är ju att du går ner vilket iofs är jobbigt men bebisen verkar ju må bra iallfall. Jag hade gått upp ca 4,5 kg i den veckan vilket ju inte är jättemycket heller och då har jag knappt mått illa överhuvudtaget och mumsat alldeles för mycket onyttigheter så det ör ju inte säkert att du gått upp så mycket mer även om du mått bättre. Många verkar börja sin viktuppgång först runt den veckan. Men det är verkligen tråkigt att du inte verkar bli bättre! Hur såg de andra värdena ut? 

• Mimmi P

Lillajag, tänker du på medicin mot halsbrännan? Apoteket tipsade mig om Gaviscon, den funkar bra för mig, men jag får bara halsbränna en del dar, antar att det beror på vad jag stoppar i mig.

För att hålla magen igång använder jag Lactulos.

• Mimmi P

Majsanna, förstår att det känns motigt men ge inte upp!!

Kanelbulle, min mage syntes egentligen först efter v 20, innan var det bara jag som såg magen när kläderna inte var på. Det var segt att vänta på magen då, det var ju liksom en bekräftselse på det hela, nu önskar man istället att den var lite mindre.

Mars2007, ni håller verkligen tempo! Vi byggde vårt hus för 3,5 år sen och vi är fortfarande inte klara med sista rummet. Men eftersom det ska bli lillens rum så är det tänkt att det ska målas, tapetseras och läggas golv där i mellandagarna.

• Mimmi P

God jul på er allihop!!
    Hinner inte läsa och skriva mer i allt julstök.

• Mimmi P

Majsanna, vad tråkigt. Hoppas att du får komma till kvinnokliniken så ni får kolla upp er. Hur går det med reumatimen, har du väldigt ont? Låter verklingen inget kul!
    Roligt att ni köpt samma sak åt varandra :).

Eva Marainne, finns ju såna som verkar kunna se graviditeter innan man ens vet om det själv eller så var det önsketänkande :).

Jag fick ett presentkort på axelssons spa av min man i julklapp, ska boka deras spa-kur för gravida nu efter nyår, ska bli sååå skönt!

Idag ska maken börja jobba med bebisrummet, ser fram emot att få det klart. Har det mesta färdigt annars faktiskt trots att det är två månader kvar. Mest pga att jag är ett sånt kontrollfreak men nu är jag väldigt nöjd över det eftersom jag inte klarar av att gå i affärer mer än det absolut nödvändiga. Själv ska jag fortsätta sy bebislakan av gamla lakan.

Hoppas alla haft det bra i jul!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!