Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Rauur: Äsch! Strunta i vad folk säger! Jag har fått höra hela graviditeten att jag är såååå stor, att det måste vara tvillingar etc etc etc. Bla bla. Jag tror folk är allmänt fascinerade av magar överlag.

Eva Marianne: Din BM är säkert mycket ruttis Det besök du var på låter som mitt första med undantag för att jag kissade i en plastmugg. Blodprover tog vi senare. Något HCGprov i blodet tror jag inte du får... och behövs det verkligen? Urinprov räcker fint och jag får för mig att det är minst lika säkert. Visar det + hemma så visar det + hos bm och säkrare än så blir det inte. Och det där med barnvagn... klart det är lite tidigt men jag vet att jag också tänkte så och sen blev det inte av förrän nu Vi har tur om vagnen kommer innan bebisen...

AMS: Det är spännande att graviditeter är så olika... jag HOPPAS att jag kommer må bättre nästa gång.

• v i r r a

Hu. Inte konstigt alls att det är tungt.

KRAM och god jul!

majsanna skrev 2008-12-21 17:56:03 följande:
    Länge sen jag skrev nu, men jag har varit inne och läst dagligen. Har inte haft lust att skriva nåt då det här är helt dött. Tror inte ens att jag haft nån ÄL den här månaden. Detta verkar helt hopplöst och det känns som det inte är nån mening att fortsätta. Mannen, katten och jag får väl vara en lite familj i alla fall. Vi får väl bli såna som samlar frimärken eller nåt. Målet just nu är att vi är en till i familjen till nästa jul. Då har vi tre försök till på oss att lyckas. Hoppas ni alla har det bra så här dagarna innan jul och om jag inte skriver nåt innan jul så vill jag önskar alla en riktigt god jul!
  • v i r r a

FlakeZ: Grattis på födelsedagen! Hoppas bebis väntar till i alla fall efter midnatt

God fortsättning alla här i tråden! Hoppas ni har en fin och lugn helg.

Här är det lugnt. Får kraftigare och kraftigare "smärtattacker". Gissar att det är någon form av förvärkar. Jag kniper till eftermiddagen på nyårsafton. Då jäklar ska jag ta en promenad och sen STÅ UPP och laga nyårsmat tillsammans med maken. Kommer han så kommer han.

• v i r r a

Årets första hej till dig AMS Väldans mycket att fixa. Det är samma här, minus Axels rum och pulkbacke då (bräntberget?)

Vi ligger ju ganska nära i tid så det skulle vara kul att veta vad ni redan har fixat? Uppackade sängar? Bäddad barnvagn? Monterat skötbord? Inhandlade tvättlappar? Här finns inget sådant...

• v i r r a

Flakez: GRATTIS grattis till lilla Ärtan som skrämde slag på oss alla där ett tag i våras.

Så vansinnigt snabbt det gick! Sfinkterruptur.. huua! Skönt att höra att det inte verkar vara så vansinnigt hemskt ändå och att du kan gå på promenader med Ärtan i Buggan

• v i r r a

AMS: Först du sen jag på tur nu AMS!

Ja det är en del att fixa. Men ni har ju det mesta hemma även om det inte är uppackat och iordningställt. Superbra att få se vad andra har gjort eller tänker göra innan bebis så att man kan se om man missat något!

Själva väntar vi på "leverans" av olika saker. Det finns en spjälsäng och en babysitter hos min morbror som bor i Sollefteå och som kommer upp i mitten av januari. Vagnen ska komma till butiken i mitten av januari (LÄNGTAR!). Kommer grabben innan det får vi bära gissar jag...

Skötbord finns inhandlat men ska skruvas upp på badrumsväggen vilket kommer innebära en del fixande med att flytta tvättmaskiner etc.

Kläder är verkligen färdigfixat Har haft köpmani på kläder på tradera de senaste månaderna så det finns det gott om. Fast tvättat dom har jag inte gjort än. Sängkläder och "kräkslappar" från IKEA är införskaffat men måste också tvättas.

En bärsjal har vi fått så det har vi.

Bröstpump kanske man ska ha hemma? Tvättlappar, blöjor, salvor etc. har vi inte handlat än. AmningsBH skulle jag gissningsvis behöva också.

Babyskydd känns mest akut nu att fixa! Hur hyr man på NTF i Umeå?

• v i r r a

Det var snabbt svarat! Åker dit alltså. Ok. Vart ligger det?

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-02 09:06:00 följande:

Virra: Man åker dit bara, de har öppet mån-fre 8-12. Det finns ju två olika varianter av skydd.
  • v i r r a

AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah!

I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad.

Mimmi P: Jag är inte den som alltid hojtar "ring sjukhuset" etc men jag tycker nog att du kan slå en pling till förlossningen och kanske få komma in och kolla upp hur det står till. Vill inte måla fan på väggen men det KAN ju vara uvi eller något annat som är bra att hejda. Så, ring. Det är ganska lång tid till på tisdag och torsdag.

Det där med sjukskrivningen MimmiP, hur lång tid tog handläggningen för din del? När blev du sjukskriven första gången. Jag blev det den 23 november och har inte fått något svar än...

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!